Gå til innhold
AndreasLie

Test av PowerSheen dekkbehandling

Recommended Posts

AndreasLie    1 033
AndreasLie

PowerSheen er en ny dekkglans på det norske markedet og jeg fikk spm om jeg kunne sjekke ut om det er like bra som produsenten lover. Denne glansen er ikke olje eller silikonbasert og skal derfor ikke gi brune dekk eller fyke av og lage flekker på lakken. Vi vil jo alle ha dekk som ser svarte og fine ut lengst mulig og mitt nye produkt for det framover blir nok helt klart PowerSheen.

Produktet fåes kjøpt som et kit bestående av rens og glansemiddel. For senere kan flaskene også kjøpes separat.

dd584bb36a7c8782a9d31e1230c2ef02-image.j

Selv om dekkene på astraen har fått både tiromania og phnu blir de fort brune og stygge. Slik så de altså ut før jeg startet

IMG_3705.JPG

IMG_3706.jpg

Vasket først felger og dekk med såpevann og børste for å få bort overflatemøkk

IMG_3707.JPG

Så var det å første runde med rensesprayen. Den skal sprayes på våte dekk og skrubbes inn med børste for så å spyles av. Dette skal gjentas til skummet som dannes når man skrubber er hvitt. Da er all gammel dritt ute av dekket.

IMG_3708.JPG

Skummet i første runde var ganske så brunt

IMG_3710.JPG

Runde to, litt lysere

IMG_3711.JPG

Spoler fram til runde 4 og skummet har blitt ganske så hvitt i forhold til start

IMG_3712.JPG

Etter siste avskylling ble dekkene tørket med mf. Brunfargen er helt klart borte

IMG_3713.JPG

Så er det over på selve dekkglansen som skal påføres med svamp/applicator. Den skal tørke på dekket og man kan selv velge hvor mye glans man vil ha ved å legge flere lag mellom hver gang det har tørket. Her kan det være lurt å ha en våt mf tilgjengelig i tilfelle man søler på felgene.

IMG_3715.JPG

Produktet er ganske tyntflytende og lett å påføre

IMG_3714.JPG

Her har andre laget tørket

IMG_3717.JPG

Foran ligger det nå to lag og bak har blitt vasket med rensen. Svartfargen er tydelig uten at dekket ser vått og klissete ut som jeg synes mange dekkglans gjør

IMG_3716.JPG

Bak etter behandling

IMG_3720.JPG

Selv etter hard kjøring på bane og ett par vask ser glansen fortsatt lik ut. Ønsker man å friske opp glansen trenger man ikke gjenta hele prosessen. Det holder med å vaske dekkene med såpevann og påføre en runde med dekkglansen. For min del er det en måned til neste gang bilen skal stilles ut og det blir spennende og se hvor godt glansen holder seg til da.

Jeg gir ihvertfall produktet :thumbs:

Takk til Alienautospa for test av produktet

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Detailmafia Norway    346
Detailmafia Norway

Nei dette er ikke rebranded tufshine. Powersheen har brukt mange år på utvikling av dette produktet selv:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig