Gå til innhold

Spm\tips ang førstegangsprosjekt på e92


Marius.EV

Recommended Posts

Marius.EV

Etter maange timer lesing på forumet bestemte jeg meg for at istede for å levere inn bilen til korrigering av lakk, var det mer fornuftig å kjøpe utstyr og prøve selv. "how hard can it be" ref clarkson.


Endte opp med denne utstryrslisten:

- Kestrel DAS-6 Pro
- 2x 140mm über Gul, Orange, Grønn, Blå
- Scholl S3+ gold, Scholl S17+ og Scholl S30+ ( Bestillte egentlig Scholl S40, fått feil.. Hvilken gir best finish?)
- Flexipad 74mm - 85mm waffle finishing pad
- Bit- Hamber clay + Lube
- Flexipad Våtslipekit

+ div

th_IMG_20130727_171658.jpg



Så bilen:

'07 e92 black sapphire, etter den kom til Norge i '08 ca10k km har den aldri vært vasket i maskin, vasket med svamp eller vært maskinpolert. Ut ifra hva jeg kan se, så er det ikke veldig merkante swirls og vaskemarker, men noen mindre flotte RDS som vil bli illustret med følgende bilder:

th__MG_7590.jpgth__MG_7595.jpgth__MG_7548.jpg
th__MG_7544.jpgth__MG_7593.jpg th__MG_7543.jpg



Det kan se ut som at jeg har parkert i en hekk på et eller annet tidsunkt. For meg ser ikke rdsene så veldig dype ut, men ser jo fryktelig ille ut på bildene!



th__MG_7589.jpgth__MG_7587.jpg



Bruker bare polish og pad for hånd bak håndtak?

th__MG_7557.jpg

Er det noe å gjøre med denne? Det ser ut til at den har gått igjennom klarlakken på et punkt.

th__MG_7563.jpgth__MG_7566.jpgth__MG_7569.jpg



Har 2 steder hvor steinsprut har gått igjennom både lakk og klarlakk. Her skal jeg legge i nytt (70\30 lakk og klarlakk?) og pusse ned toppene. Har også veldig mange veldig små steinsprut som kan se ut som har gått igjennom klarlakk. Vanskelig å legge i noe her? er spesielt mange nede på fangeren. Noen av disse er hvite på bildene pga et tidligere liv hvor det har blitt brukt turtlewax.

th__MG_7574.jpg
Disse finner jeg også noen steder på bilen (dårlig bilde). Ser nesten ut som klarlakken er delaminert fra lakken på små punkter? kan dette være pga steinsprut?

Har tilgang på roterende også skulle det være nødvendig, men er skeptisk nok som det er med DA uten å ha noe info om lakkdybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...