Gå til innhold

Top 10 Detailing Mistakes (video)


HTB

Recommended Posts

Synes det er interessant å høre hva han har å si. Flink til å forklare, og veldig åpen om at han er i overkant syk i hodet, hehe.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Et godt tips et QD og detailer børste i emblemer for å fjerne voks... Det kan være vanskelig å fjerne voks/polish inni emblemer, skrudde felger etc hvor man ikke kommer riktig til med buffeklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Den såpen han ville holdt seg unna for den kostet 4-6 dollar for et par liter og var et "billigprodukt" koster 200kr over disk her til lands :P

Skal ikke være lett alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Jeg synes ikke Megs NXT er så ille som han skal ha det til. Jeg synes absolutt den gjør jobben, spesielt hvis man ser i forhold til pris. (Ikke i Norge vel og merke).

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT-en er veldig sterk, synes jeg. Sånn sett har han rett i at den kanskje ikke er ideell for vask om man skal bevare beskyttelsen.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

NXT er sterk ja, men det er også f.eks Chemical Guys Citrus Wash and Gloss, det gjelder å være moderat når man blander i mine øyne.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Han har nok en egen agenda da, som er å promotere akkurat det han gjør etterpå, sin egen såpe. Ikke noe galt i det forsåvidt, er jo ikke ment å være noen upartisk.

Men å kalle det for en av "top ten detaling mistakes" å bruke megs og annen billig (alt er relativt) såpe er jo litt på viddene. Hadde han snakket om såper tilsvarende Zalo og andre oppvasksåper er det en annen ting. Eller han gjør jo det da, men ikke i sammenhengen om "normal" bilvask.

Hvor sterk såpen er kommer jo helt ann på blandingsforholdet med vann det, som alt annet. Blir jo forskjell om man har en halv kork eller 7 korker med såpe i bøtta.

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Han har nok en egen agenda da, som er å promotere akkurat det han gjør etterpå, sin egen såpe. Ikke noe galt i det forsåvidt, er jo ikke ment å være noen upartisk.

Men å kalle det for en av "top ten detaling mistakes" å bruke megs og annen billig (alt er relativt) såpe er jo litt på viddene. Hadde han snakket om såper tilsvarende Zalo og andre oppvasksåper er det en annen ting. Eller han gjør jo det da, men ikke i sammenhengen om "normal" bilvask.

Hvor sterk såpen er kommer jo helt ann på blandingsforholdet med vann det, som alt annet. Blir jo forskjell om man har en halv kork eller 7 korker med såpe i bøtta.

Veldig sant. I tillegg bruker han oppvaskmiddel når han skal strippe en bil for voks og mener det er helt ok. Problemet da er at folk tenker at de kan bruke oppvaskmiddel hver gang siden det er billigere og det ikke spiller noen rolle...

Jeg har sett mange av videoene hans, og jeg liker ikke at han lener seg mot skitne biler, legger produkter rett på lakken, lar luftslanger og ledninger subbe mot lakken når han står og jobber og jabber, etc... ikke helt gjennomført alltid :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...