Meringdal

Audi A4 S-Line 2010 - Detailed by Meringdal

Audi A4 S-Line 2010
Detailed by Meringdal
DSC_5769.jpg
Dette var en jobb som ble avtalt litt tidligere i vår da eier ønsket seg en rask shine av sin bil. Jeg forsikret meg om at denne hadde lakken som gikk an å kose seg med, nemlig phantom black (og ikke Brilliant, som ikke er så gøy å jobbe på).
Jeg begynte selvfølgelig med vask. Dette skjedde utenfor garasjen og ikke i vaskehall denne gangen. Skulle igrunn gjort det da det er svært ugunstig å vaske sorte biler i stekende sol. Jeg må derfor si med en gang at jeg mangler noen bilder innimellom vasken, da jeg rett og slett måtte være litt rask etter påføring for at det ikke skulle bli alt for mye skjolder.
Vask ble utført med følgende produkter og rekkefølge:
Prickbort
Skum (den rosa såpen til CG)
Surfex
IronX
Håndvask med samme såpe.. Husker ikke navnet :P
DSC_5610.jpg
DSC_5611.jpg
DSC_5612.jpg
DSC_5613.jpg
DSC_5614.jpg
DSC_5615.jpg
DSC_5616.jpg
DSC_5617.jpg
DSC_5618.jpg
DSC_5619.jpg
DSC_5620.jpg
DSC_5621.jpg
DSC_5622.jpg
DSC_5623.jpg
DSC_5624.jpg
DSC_5625.jpg
DSC_5626.jpg
DSC_5627.jpg
DSC_5628.jpg
DSC_5629.jpg
DSC_5630.jpg
DSC_5631.jpg
DSC_5632.jpg
DSC_5633.jpg
DSC_5634.jpg
DSC_5635.jpg
DSC_5636.jpg
DSC_5637.jpg
DSC_5638.jpg
Bilen ble kjørt inn for tørk og inspeksjon. Vogna ble etterhvert fylt opp med gode produkter.
DSC_5639.jpg
DSC_5640.jpg
Litt inspeksjon av lakken. Her befant det seg både fingeravtrykk og en del swirls. Alt er selvsagt mulig å få bukt med.
DSC_5641.jpg
Lite sår på framfanger
DSC_5642.jpg
Ripe
DSC_5643.jpg
DSC_5644.jpg
Hologrammer og swirls
DSC_5645.jpg
DSC_5646.jpg
DSC_5647.jpg
Etsemerke av fugleskitt?
DSC_5648.jpg
Interiøret var ikke så skittent. Litt støvsuging og noen sprays med plastfornyer her og der så ble dette bra etterhvert.
DSC_5649.jpg
DSC_5650.jpg
DSC_5651.jpg
Så begynte jeg å maskere, før lakkmåling.

DSC_5656.jpg
Gikk tom ganske kjapt
DSC_5657.jpg
Bra man har mer på lager
DSC_5658.jpg
DSC_5659.jpg
Inspeksjon
DSC_5660.jpg
DSC_5661.jpg
DSC_5662.jpg
DSC_5663.jpg
DSC_5664.jpg
DSC_5665.jpg
DSC_5666.jpg
DSC_5667.jpg
DSC_5668.jpg
DSC_5669.jpg
Testing av kombo. Har jobbet på slik lakk tidligere og har funnet ut både gjennom tips fra forumet og egne erfaringer at Scholl S17 er en fin ensteger på denne fargen, ilag med sort Scholl pad.
DSC_5655.jpg
En rask 50-50 viser at dette fortsatt holder mål :)
DSC_5652.jpg
DSC_5653.jpg
DSC_5654.jpg
Korrigering. Bildene taler for seg selv.
DSC_5670.jpg
DSC_5671.jpg
DSC_5672.jpg
DSC_5673.jpg
DSC_5675.jpg
Jeg bruker Flex DA. Sprer produktet på trinn 1-2, deretter korrigerer jeg på trinn 6. Full spiker. Når jeg føler jeg har jobbet nok (4-5 pass) skrur jeg ned hastigheten gradvis, helt ned til nivå 2 før jeg tar vekk maskinen. Ved å avslutte på denne måten hindrer man å lage for mye ugagn på lakken.
DSC_5676.jpg
DSC_5677.jpg
Ble blankt i sola gitt
DSC_5678.jpg
DSC_5679.jpg
Deretter var det en liten skade på speilkåpen som trengte litt hjelp. Plast er ikke så enkelt å jobbe med da det blir raskt varmeutvikling, som kan føre til gjennombrenning. Jeg tar derfor ingen sjanser å gir meg før det blir for varmt.
DSC_5680.jpg
DSC_5681.jpg
DSC_5682.jpg
DSC_5683.jpg
DSC_5684.jpg
Mer korrigering
DSC_5685.jpg
DSC_5686.jpg
DSC_5687.jpg
DSC_5688.jpg
DSC_5689.jpg
DSC_5690.jpg
DSC_5691.jpg
DSC_5693.jpg
DSC_5694.jpg
Samme kombo på B-stolper
DSC_5695.jpg
DSC_5696.jpg
DSC_5697.jpg
DSC_5698.jpg
DSC_5699.jpg
DSC_5700.jpg
Pause. Inspeksjon av utført arbeid.
DSC_5702.jpg
DSC_5703.jpg
DSC_5704.jpg
DSC_5710.jpg
DSC_5711.jpg
DSC_5712.jpg
DSC_5713.jpg
Gutten bak maskinen
DSC_5716.jpg
DSC_5718.jpg
DSC_5719.jpg
DSC_5720.jpg
DSC_5721.jpg
DSC_5724.jpg
Kloremerker fjernes med samme kombo, bare et par ekstra pass da det er litt vanskelig å komme til. Ikke for mye press på slike områder pga. kanten på døra.
DSC_5725.jpg
DSC_5726.jpg
DSC_5727.jpg
DSC_5728.jpg
DSC_5729.jpg
DSC_5730.jpg
DSC_5732.jpg
DSC_5733.jpg
DSC_5735.jpg
DSC_5737.jpg
DSC_5738.jpg
50-50 av bakfanger. Her var det ett matt område.
DSC_5739.jpg
DSC_5740.jpg
DSC_5741.jpg
DSC_5742.jpg
Betraktelig mye bedre
DSC_5743.jpg
Noen stemningsbilder før interiørvask
DSC_5744.jpg
DSC_5745.jpg
DSC_5746.jpg
DSC_5747.jpg
Støvsuger fra Netthandelen. Suger max (på en positiv måte)
DSC_5749.jpg
DSC_5750.jpg
DSC_5751.jpg
DSC_5753.jpg
DSC_5754.jpg
DSC_5755.jpg
LSP - AG HD Wax. God holdbarhet og fantastisk Wetlook og vannavisende effekt.
DSC_5756.jpg
DSC_5757.jpg
DSC_5758.jpg
Det var alt jeg rakk for denne gang. Mangler litt bilder av bla. eksos, motorshine, felgshine osv., beklager.
For håpe dere likevel liker resultatet.
DSC_5759.jpg
DSC_5760.jpg
DSC_5761.jpg
DSC_5762.jpg
DSC_5763.jpg
DSC_5764.jpg
DSC_5765.jpg
DSC_5766.jpg
DSC_5767.jpg
DSC_5768.jpg
DSC_5771.jpg
DSC_5772.jpg
Testing med vann
DSC_5773.jpg
DSC_5775.jpg
DSC_5769.jpg
© Meringdal Car Spa 2013
Takk for meg.
35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb detta. Ved bruk av S17+, svart Scholl pute og DA maskin, hvordan vil du karakterisere lakkens hardhet da? Er ikke Audi lakken typisk hard å arbeide med(har en fordom om at tyske biler har hard lakk)?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra 1 stegs dette. hva var tidsforbruket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra, som vanlig fra deg :) Cred levert.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meringdal er i støtet. Flott løft nok en gang! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb detta. Ved bruk av S17+, svart Scholl pute og DA maskin, hvordan vil du karakterisere lakkens hardhet da? Er ikke Audi lakken typisk hard å arbeide med(har en fordom om at tyske biler har hard lakk)?

De har ganske hard lakk ja, så man må jobbe litt for å få bort ugjerningene, men det går! :) legg litt press på maskina og ta noen kvilestunder innimellom!

Bra 1 stegs dette. hva var tidsforbruket.

Jeg er litt usikker angående tidaforbruk. Jeg vil anslå ca 15 timer fordelt på en helg :)

Veldig bra, som vanlig fra deg :) Cred levert.

Takk for det! :)

Meringdal er i støtet. Flott løft nok en gang! :thumbup:

Takk skal du ha, Øhn!

Har en ny tråd klar om noen dager. Brilliant sort a6. Stor forskjell på den gitt! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig løft dette:-) Cred. trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei blank denne ja.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig løft dette:-) Cred. trykket.

Blei blank denne ja.

Meget pent :)

Takk for tilbakemeldinger! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja denne vart blank å fin :) kjekt å se at bilene blir blanke å fine på vigra :) Hvor lenge lar du HDwaxen ligge før du buffer den av ?

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget flott 1 steg dette her, 15 timer ikke værst. :) :)

scholl s17 hvis man sammenligner den med 3m blir det gul ??

Sjekket du temp på lakken bare med hånden underveis. Det blir jo en del varme selv med DA maskin siden du kjører med

full speed. På min maskin vil full speed nivå 6 være 6500 rpm ..

Ble blankt og fint og dybde.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja denne vart blank å fin :) kjekt å se at bilene blir blanke å fine på vigra :) Hvor lenge lar du HDwaxen ligge før du buffer den av ?

Cred!

Blir flere fremover :) Takk for tilbakemelding!

Når jeg legger på voksen så setter jeg av en liten time for påføring. Her roer jeg som oftest ned, slapper av. Etter jeg er ferdig går jeg igjennom bildene på kameraet, sletter de jeg ikke liker, påfører evt. ruteforsegling osv., og tar siste rest av bilen. Deretter buffer jeg.

Meget flott 1 steg dette her, 15 timer ikke værst. :) :)

scholl s17 hvis man sammenligner den med 3m blir det gul ??

Sjekket du temp på lakken bare med hånden underveis. Det blir jo en del varme selv med DA maskin siden du kjører med

full speed. På min maskin vil full speed nivå 6 være 6500 rpm ..

Ble blankt og fint og dybde.

Dette er vel forskjellig fra maskin til maskin. Beklager at jeg ikke opplyste om det :)

Når det gjelder varmeutvikling så tror jeg det skal en del til før man brenner igjennom med denne maskinen. Jeg kjører som regel like mange pass med roterende maskin, og brenner ikke igjennom med den, så da anslår jeg det for trygt å kjøre samme prosedyre på DA.

RPM har vel også litt annen mening på DA, da (bortsett fra Flex) ofte bare er oscilerende.

Forresten:

http://www.youtube.com/watch?v=9MrKHrkPUng

Når man har tid til overs...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir flere fremover :) Takk for tilbakemelding!

Når jeg legger på voksen så setter jeg av en liten time for påføring. Her roer jeg som oftest ned, slapper av. Etter jeg er ferdig går jeg igjennom bildene på kameraet, sletter de jeg ikke liker, påfører evt. ruteforsegling osv., og tar siste rest av bilen. Deretter buffer jeg.

Dette er vel forskjellig fra maskin til maskin. Beklager at jeg ikke opplyste om det :)

Når det gjelder varmeutvikling så tror jeg det skal en del til før man brenner igjennom med denne maskinen. Jeg kjører som regel like mange pass med roterende maskin, og brenner ikke igjennom med den, så da anslår jeg det for trygt å kjøre samme prosedyre på DA.

RPM har vel også litt annen mening på DA, da (bortsett fra Flex) ofte bare er oscilerende.

Forresten:

http://www.youtube.com/watch?v=9MrKHrkPUng

Når man har tid til overs...

Takk for svar. Er klar over at det er liit annerledes ved rpm på Da maskin enn roterende, refererte til info fra produsent.

Grunn til at jeg kommenterte det var at laveste rpm på min er 2500 , og det bruker mange her ved korrigering.

Temp på lakk bør vel ikke overstige 40 grader ved korrigering...

Da er du sikker på å ikke brenne igjennom, Så den videoen på you tube.

Det var vel med Roterende maskin...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike det ble blankt gitt! ;) Godt jobbet, cred avgitt! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive