loukomalada

Må voksen helt vekk før polering ?

Hei,

Vokset hele bilen i april i fjor med shield og halve panseret ettervokset eg med viking i juli i fjor for å se om det var noe forkjell. Shielden var vekke før jul men denne viking voksen går aldri bort på panseret. (skal sies at bilen har kjørt under en tank siden jul)

Any way nå har jeg brukt prickbort 10min, surfex HD 1:20 oppå etter på i 10min, spylt, tørka bilen, iron X, spylt, Surfex HD 1:10, Vaska, Claya, spylt. og den er fremdeles fult i live. Gjør jeg noe feil om jeg begynner å polere med maskin nå?

Et anna spørsmål jeg også lurte på er om jeg kan ha skadet pakningene under vinduene med kjemikaliene? for pakningen ser "boblete" ut øver dørene. Men litt rart at den ikke er det over vinduet ved bagasjerommet. (jeg brukte dem fra under vindu og ned men umulig å holde unna pakningene?)

Vedlagt 2 bilder for å illustrere. (og takk for alle tips og svar) :)

post-5157-0-73384400-1374843458_thumb.jp

post-5157-0-23246600-1374843463_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm er viking voksen så holdbar da?aldri hørt om før. Bare å peise på med maskin om du har brukt prickbort,korrosol/iron-x og clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd problemer knyttet til pakninger og produktene du nevner på ulike biler. Når det er sagt kan selvsagt vaskekjemi forårsake reaksjon med underlaget. :)

Noen mulige forklaringer:

• Pakningene er skadet av noe annet enn vaskeproduktene.
  • Pakningene er svekket av annen ytre påvirkning, tåler nå ikke lenger vaskekjemi og får ytterlige skader av vask.
  • Pakningene tåler ikke vaskekjemi, er laget under spec fra Volvo og er mer sårbare enn normalt.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm er viking voksen så holdbar da?aldri hørt om før. Bare å peise på med maskin om du har brukt prickbort,korrosol/iron-x og clay.

ok da peiser jeg på :) overasket over viking voksen selv :o

Og ang pakningene kanskje jeg skal høre med volvo om dem har vert borti lignende problem, burde vel være garanti sak da bilen er nesten ny. Synes vertfall at pakningene over bagasjeroms vinduet burde vert samme problem med om det var stoffet jeg har hatt på. Det er forresten helt likt på motsatt siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pakningene du snakker om ser kliss like ut som mine. De blir også fulle av de "boblene" hele veien! (bortsett da fra bakruta?) :blink:

Ser sånn ut på oversida av døra også, og der er det bare Surfex som er borti! ;)

Prøver ut litt forskjellig for å se hva som holder over tid. CG G6 suger kjepp. Den renner, og lager sånn oljefilm-liknende belegg... :thumbdown:

Pneu funker veldig bra, det er bare litt lite holdbart. Foreløpig er det greit, det går fort å sveipe over med pneu-kosten etter vask! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive