Gå til innhold

Vask av MF


HcHaavik

Recommended Posts

HcHaavik

Hvordan gjør dere det?

Jeg kjøpte CG mf wash, men er IKKE imponert. Håper jeg ikke har gjort det rett for og si det slik.

Tørkehåndkle fra swissvax suger ikke vann lengre, ikke en eneste dråpe faktisk.

Har et par og tjue MF som burde hatt seg en vask nå, så en oppskrift hadde vært supert :)

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CG mf wash, fungerte greit hos meg, men hadde litt eddik i skyllemiddel-kammeret i tillegg. Liten tur i tørketrommelen etterpå, og de er som nye etterpå. Mulig det er såperester i vaskemaskinen din som påvirker?

Mener bestemt jeg har sett en tråd eller to om dette tidligere også.

Endret av Bateman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HcHaavik

Skal si svarene kommer kjapt! :)

Kjørte det bare på 40 grader jeg, mulig det som er feil da? Skylte godt ut av såpekammeret før jeg hadde oppi MF wash.

Får prøve med litt eddik og 90 grader på et par til og se. Takk for raske svar!

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Har brukt Micro-Restore fra Bilnerden et par ganger nå, som er et lignende produkt, og det virker som doseringen de angir kanskje ikke passer med norsk vann (som generelt er mye mindre hardt enn i USA hvor dette er produsert) eller norske vaskemaskiner.

Sto ingenting om temperatur på denne, så jeg prøvde med anbefalt dosering og 95grader som vanlig først, og da tøt det skum ut av vaskemaskinen mens den gikk! Rant bortover gulvet... nesten rart maskinen ikke stoppet. Stoppet den i panikk da jeg oppdaget det, og kjørte videre på 40 grader, og det gikk heldigvis helt fint med maskinen.

Akkurat kjørt en maskin nå på 60 grader med halv dose Micro-Restore, og da skummet det bare normalt. Så det jeg prøver å kommunisere med alt for mange ord her er at jeg mistenker at du trenger mindre dose enn det som eventuelt står på flasken.

Ellers fungerer en dæsj surfex veldig bra til daglig vask, så kan du heller bruke spesialvaskemiddelet når du eventuelt merker at noen kluter begynner å miste sugeevne eller bli slappe på annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HcHaavik

En kork med surfex da? Det skal jo sies at alle klutene mine kun er brukt en gang til og buffe produkt, så surfex er kanskje tingen denne gangen?

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HcHaavik

Øyemål er bra ;) Takk for tipset!

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vasket endel kluter med Stjärnagloss sitt middel for slikt, hengte de opp til tørk for et kvarter siden.

Kjørte på 60c, og det ser veldig rent ut ihvertfall! Hvordan sugeevnen er tør jeg ikke si noe om enda, men alle kjennes veldig fine ut.

Brukte forøvrig en liten skvett eddik også.

Én klut var ganske skitten på forhånd, husker ikke hvor den var brukt, men lurer på om den har vært slik igjennom flere vasker med vanlig vaskemiddel også.

Den er ikke 100% strøken, men veldig veldig bra

Brukte samme middel i ei bøtte for å vaske pads i går, også det med strålende resultat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket du tørkehånklet med microfiber som er brukt til å buffe voks?

Det har jeg gjordt, og tørkehåndklet ble så godt som impregnert mot vann.

Løsning: la tørkehåndklet i sterk surfexblanding over natten. Så for seg selv på 95 grader i vaskemaskin. Suger vann som før nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har brukt noen flasker CG MF Wash+ og har vært veldig fornøyd med produktet så langt. Jeg vasker aldri på under 60 grader, og kluter som blir brukt til voks får 10-20 timer i Surfexbad før de går i maskinen, som regel. Sist vasket jeg med 1dl Surfex i kammeret siden jeg var tom for CGMFWash, og på siste handelen min kjøpte jeg en liter Micro-Restore fra Elite Car Care i UK. Ikke prøvd dette før, men jeg har lest gode reviews og ser ikke for meg at det blir helt feil uansett.

I verste fall får jeg kjøpe en dunk Surfex til og bruke det som vaskemiddel.

Helt på siden: Har noen prøvd å finne ut hvilket blandingsforhold man får i en vaskemaskin med 1dl Surfex og alt vannet som blir brukt til vask i maskinen? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Hva får jeg i (trøste-)premie for å montere vannmåler på vaskemaskina, og følge med på halvannen time med 60 grader syntetisk-program? :P

Du får æren av å være den første her som kan regne ut svaret ;) Men du må passe på å måle hvor mye vann den tar inn til hovedvasken da, skyllinger teller jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hmmm... Det står jo i displayet hva maskina gjør til tider... :P

 

Det store spørsmålet er åssen jeg skal forklare dette prosjektet for dama... :ph34r:

Det er bare å si at det er et eksperiment for DCN, da skjønner hu det. ;p

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpe er vel ikke microfiberens uvenn,men får du skyllemiddel i er det kjørt. da suger de ikke vann noe mere har jeg lest på et husmorforum. jeg bruker cg mf vask og slenger i en åtte topper på en full maskin. 7 kg maskin og så vasker jeg på 60 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hvor ofte vasker dere tørkehåndklær (Har SS sitt tørke MF) ? Er vel ikke nødvendig me vask etter hver tørk? vasker bilen ca 1 gang i uken (grundig, Prickbort, surfex, autofoam, håndvask osv) Og bare for oppsummering: Tørkehåndklær og MF med poleringsrester i samme vask så lenge polerings MF har ligget i en blanding med surfex og vann over natta ?:) takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg vasker de etter HVER bruk.

Jeg har så stort forbruk (firma) at jeg vasker tørkehåndklær for seg, polish kluter for seg, buffekluter for seg osv.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...