Gå til innhold

Worklog: Audi A5 3.0 TDI quattro S-line


skoTner

Recommended Posts

Om ca. 2 uker henter jeg ny bil hos den lokale forhandleren etter å ha ventet siden april. gjohn har en tråd om nybil, men dette blir litt annerledes.

Jeg går nemlig å tenker på hva som er aller første skritt, til og med før den går på veien. Den skal klargjøres av et lokalt bilpleiefirma, men jeg ser for meg at jeg må gjør det mer perfekt. Bilen er jo ny og ubrukt så ser ikke for meg at jeg trenger å polere. Men kanskje bare et lag med voks? Kanskje et lag med forsegler før voksen?

Et lag med Chemical Guys Jetseal så et lag med 5050 voksen f.eks? Burde det gjøre susen, eller er det noe mer triks før bilen tas i bruk?

EDIT: Fullført og klargjøringen ligger nå her:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1946

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 442
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • skoTner

    103

  • Bernhard

    47

  • Ole Gunnar

    34

  • Scandicshine.no

    29

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Forhandlere
Bernhard

Vertua Bond før Jetseal, den er det litt rens i, så du får vekk dritten som ligger i lakken for å få ordentlig heft på Jetseal.. Og Swissvax Saphir er grom på sølv bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Snadder bil du har fått deg i allefall, hørte det var syk leveringstid på de bilene der..

Om bilen kommer rett fra en bilpleier og er vasket, clayet polert skikkelig trenger du ikke annet en en sealer + voks, alternativt kun en voks.

om jeg skal anbefale er det Duragloss 111 + feks Swissvax concorso, det er en snasen kombo det. sølv er litt vrient å få skikkelig hinsides blankt, men med rett voks blir den litt "flytened alu" over den. det er heller ikke ille det...

vel 3.0TDI s-line Q med den lista du har hadde jo nesten kvalifisert til Divine vokesen den da..... bare ser for meg den platen som følger boksen jeg.... specialy blended for issølv Audi A5 3.0TDI S-line Quattro...

Sjekk med ketil eller Dag ang Divine voksen så blir du nr 2 i landet med den voksen der ;) ;)

do it, do it, do it... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Blir moro å se bilen Andreas, ventet en stund på denne nå? Husker du nevnte at den var bestilt, på vacn treffet på våler i vår.

Kjører du i gang med jetsealx2 + Chemical Guys 5050 blir nok bilen flott ja. Tviler på at bilen trenger noe lakkrens, men det ser du fort når du får bilen. Vil du gå for en litt dyrere voks, som gir mer dybde og wetness, kan swissvax concorso eller saphir være noe.

-Ketil

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med den peneste audien som er laget.A5 likte jeg fra første øyeblikk og det har bare blitt bedre og bedre etter som tiden går.

Hvilken voks du ender opp med er ikke så nøye bare det er en god carnuba voks,det kler lyse biler best fordi som Truls sa,du får den flytende alu. looken,og den er bærre lækker på bilen din.

Her er det bare og velge i gode vokser: swissvax

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro å se bilen Andreas, ventet en stund på denne nå? Husker du nevnte at den var bestilt, på vacn treffet på våler i vår.

Ja, bestilte i april 08. Så blir vel straks 9 måneder ventetid. Så skal bli godt å få den i havn endelig.

Kjører du i gang med jetsealx2 + Chemical Guys 5050 blir nok bilen flott ja. Tviler på at bilen trenger noe lakkrens, men det ser du fort når du får bilen. Vil du gå for en litt dyrere voks, som gir mer dybde og wetness, kan swissvax concorso eller saphir være noe.

Ok, takk for alle og RASKE svar her. Da får jeg se ann hvor flinke bilpleiefirma her er og da følge oppskriften deres her.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny flott bil. Kult at vi er flere som holder "hjulene" i gang under finanskrisen.

Sjekk også ut rådene jeg fikk for behandling av skinn-interiøret. Jeg har bestilt Swissvax Leather Care Kit og Swissvax Leather Glaze hos Scandicshine.no. Gleder meg til å prøve det.

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med den peneste audien som er laget.A5 likte jeg fra første øyeblikk og det har bare blitt bedre og bedre etter som tiden går.

X2!! Denne bilen er så utrolig lekker! Gleder meg til bilder når du får "gullet";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny flott bil. Kult at vi er flere som holder "hjulene" i gang under finanskrisen.

Sjekk også ut rådene jeg fikk for behandling av skinn-interiøret. Jeg har bestilt Swissvax Leather Care Kit og Swissvax Leather Glaze hos Scandicshine.no. Gleder meg til å prøve det.

Ja, så det... dog det er alcantara i min.

Hva endte du opp med på din av behandling og voks? Du har jo en lys farge også så er spennende å høre.

Ser vel ut til at Swisswax Concorso blir valget på sølv bil for min del. Ser Ketil har en slik flott startpakke med den voksen i, så det må jo bli bra. Så skjønner jeg at det må på noe middel før voksen.

Her er jo et par bilder av en helt lik bil (med samme kittet på):

222.jpg

231.jpg

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjøp Swissvax sin Alcantara rens og Leather Master Alcantara Impregnering i tillegg, jeg har begge de 2 og gleder meg til å prøve de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Swissvax sin Alcantara rens og Leather Master Alcantara Impregnering i tillegg, jeg har begge de 2 og gleder meg til å prøve de..

Ah, takk for tipset. Skal gjøre det...

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Gjør det, tøft når det beader innvendig i bilen også...

Lekker bil forresten, en kompis hadde en sånn, dog med 1.8T med 20' OZ Bottecelli Crystal hjul..

Funnet felger til bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Får du bilen levert med det kittet, eller er det noe du ettermonterer?

Har tro på at den bilen der blir en skikkelig headturner.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet felger til bilen da?

Var det å bestemme seg da.. Men har jo hatt god tid til å bestemme meg på. Har vel falt på WORK Varianza T1S eller DPE S-10. Satser på DPE i 9,5x20" fremme og 11x20" bak:

5a7270597d217a0b7e2bcc9dab23668f.jpg

Så da er det vel på med Autobahn voks går jeg utifra?

Får du bilen levert med det kittet, eller er det noe du ettermonterer?

"Ja", leveres med. Ikke fra fabrikk, men skal innom 3. part for montering av tuningkit fra MTM og det bodykittet før jeg får den. Så første gang jeg får den, så er den "ferdig".

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...