August78

Høyre forhjul lager ulyd når jeg bremser...

Hei folkens. Kan veldig godt være at jeg burde ha postet dette på et annet forum; i såfall få dere ta dette som en tillitserklæring og kompliment :)

Høyre forhjul lager skrapelyd når jeg bremser. Jeg har hatt bilen inne til sjekk på et (uautorisert) verksted bare for å se, men de fant ingenting feil (verken klossene eller skivene er slitte). Mekanikeren smurte opp en del greier (som du skjønner er jeg ordentlig newbi) og lyden gav seg den første dagen. Så var det på'an igjen. Gir seg etter hver vask, så jeg lurer på om det kan ha noe med bremsestøv å gjøre? Kanskje bremsene mine støver ekstra mye, og dette er årsaken til ulyden som kommer og går. Kan legge til at skrapelyden kommer ved forsiktig bremsing, og gir seg når jeg bremser hardere på pedalen.

Tanker og innspill - evt videresending? :)

Endret av August78
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyden kommet plutselig, vært der lenge/alltid, kommet etter et eller annet ble byttet/fikset/gjort, eller noe lignende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyden kommet plutselig, vært der lenge/alltid, kommet etter et eller annet ble byttet/fikset/gjort, eller noe lignende?

x2

men lurer på om det kanskje var gliderne til bremseklossene de smurte opp, men da er det rart at lyden kom tilbake, kanskje det ligger dritt mellom skive og kloss, kan som oftest gi en irriterende gnisse/hylelyd ved nedbremsing, prøv å få spylt skikkelig innimellom der, kanskje det hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden har vart en stund; jeg kan ikke huske når den først kom. Forsvinner som sagt etter hver vask. Jeg har ikke utført noe ekstra på bilen som tilsier dette.

Jeg skal se om jeg får gjort ordentlig rent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg ei flaske med bremserens og spray skivene med denne. Hvis det er møkk/støv mellom klosser og skiver vil dette bli borte. Hadde vel kanskje tatt ut klossene og smurt baksiden med kobberpasta også. Mye bedre enn en "vanlig" vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kast i skivene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kast i skivene?

kast i skivene merkes vel med at bilen "skjelver" ved nedbremsing? :-P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være att klossene mangler "skrikeplate" en blekkplate som ligger på baksiden av klossene eller att den ikke er helt riktig montert. Ville tatt av og sjekket skiver,klosser klemt sammen stemplene smurt opp og montert sammen

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt et lignende problem og da var det en liten sten som hadde brent seg fast i klossen på samme måte som piggdekkstøv kan gjøre i lakken.

Hadde det fra hverandre noen ganger før jeg fant feilen:-)

Muligens det er det samme hos deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive