Gå til innhold

Cola kan brukes til så mangt.


GENEXXA

Recommended Posts

hgnubel

Kanskje jeg burde prøve det på grillristen min... er nesten ferdig med å restaurere gamle rustne kulegrillen min nå ved hjelp av Deox-C, Deox-gel og matt, sort ovnlakk.

Men grillristen har jeg ikke visst helt hvordan jeg skulle angripe, den er vel ikke egentlig rusten -- bare sotete og skitten og fæl av innbrent møkk. Sterk surfexmix over natten har hatt liten effekt.

Har egentlig lyst på en ny 47cm Weber kulegrill, men er jo greit å prøve å ta vare på det man har :) Den må også sannsynligvis stå ute hele året, så hvis jeg nå får til noe holdbart på den gamle så er jo ingenting bedre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Kanskje jeg burde prøve det på grillristen min... er nesten ferdig med å restaurere gamle rustne kulegrillen min nå ved hjelp av Deox-C, Deox-gel og matt, sort ovnlakk.

Men grillristen har jeg ikke visst helt hvordan jeg skulle angripe, den er vel ikke egentlig rusten -- bare sotete og skitten og fæl av innbrent møkk. Sterk surfexmix over natten har hatt liten effekt.

Har egentlig lyst på en ny 47cm Weber kulegrill, men er jo greit å prøve å ta vare på det man har :) Den må også sannsynligvis stå ute hele året, så hvis jeg nå får til noe holdbart på den gamle så er jo ingenting bedre enn det.

Anbefaler virkelig Weber sin hvis den skal stå ute, min har stått ute i 2 år nå og er like fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Vi hadde vår Weber ute i 10 år(overtrekk på vinter bare). Like fin:-)

Noen som har testet Coca cola i stedet for Iron-X:-D blir billigere og man kan ta seg en slurk samtidig som en flytter seg rund bilen:-)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Anbefaler virkelig Weber sin hvis den skal stå ute, min har stått ute i 2 år nå og er like fin.

I Bæærgen til og med? Ikke verst.

Vi hadde vår Weber ute i 10 år(overtrekk på vinter bare). Like fin:-)

Gjør dere noe spesielt med den/dem for at ikke rusten skal ta tak, eller ruster de ikke? Rens, vask, LSP? :)

Har i beste fall tømt og spylt av kulegrillen min med hageslangen etter hver vinter, den har ikke fått noe særlig kjærlighet (og kostet 2-300kr i 2006 så den har kanskje gjort nytten..). Den fikk overtrekk i 2010 da den ikke lenger kunne ha delvis tak over hodet på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kanskje jeg burde prøve det på grillristen min... er nesten ferdig med å restaurere gamle rustne kulegrillen min nå ved hjelp av Deox-C, Deox-gel og matt, sort ovnlakk.

Men grillristen har jeg ikke visst helt hvordan jeg skulle angripe, den er vel ikke egentlig rusten -- bare sotete og skitten og fæl av innbrent møkk. Sterk surfexmix over natten har hatt liten effekt.

Har egentlig lyst på en ny 47cm Weber kulegrill, men er jo greit å prøve å ta vare på det man har :) Den må også sannsynligvis stå ute hele året, så hvis jeg nå får til noe holdbart på den gamle så er jo ingenting bedre enn det.

Bruk penger på et trekk. Virkelig.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Skal prøve det der på rustet krom en gang og se om det faktisk funker. Kan jo hende de hadde noe annet sammen med cola i filmen.

Så jeg feil, eller tok ikke en av de en slurk?

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så ikke jeg hele filmen, men disse gutta er tydeligvis fra Ukraina...

Er nok litt av hvert i grunnvannet der, tipper jeg... ;) Så de bør tåle litt av hvert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...