Stardestroyer

Rubbing på overganger mellom ny og gammel lakk.

Sånn at det er sagt - jeg er total nybegynner på dette med lakkering, men vil gjerne rette opp i ting selv så langt det er mulig.

Har fikset et par rustflekker på min Mercedes W123. Fikk kjøpt lakk med korrekt farge og 2K klarlakk som jeg la på for halvannen uke siden. Leste at jeg skulle bruke rubbing for å jevne ut overgangene mellom gammel og ny lakk - noe jeg begynte med igår. Er litt usikker på hvordan jeg skal fortsette når det begynner å se slik ut (se bilder) for jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Det mørkere feltet er ny farge og lakk og det går bort med rubbing, men veldig treigt. Er det rett og slett for mye klarlakk jeg har tatt på og nå må bare jeg bare rubbe bort oversprayingen eller har jeg tatt bort for mye allerede? Har kun brukt et par minutter med polermaskinen og litt med en mikrofiberklut.

Har brukt Autosol Rubbing og Cotech polermaskin med to puter fra Clas Ohlson.

Tar emot tips med stor takknemlighet!

post-6815-0-02718900-1374415896_thumb.jp

post-6815-0-82777700-1374415907_thumb.jp

post-6815-0-09817900-1374415918_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen ekspert på lakkering og sånt, men ville ikke brukt Autosol Rubbing på bil. Utifra som jeg vet så er det for mye cut i autosol, kjøp deg heller noe som er laget for å ha på bil lakk: Scholl, 3M, Menzerna osv.

Jeg synes at det er Scholl som er best, og skal jeg anbefale deg et produkt så er dette bra! Kjøp deg S03 gold for å grov korrigere og S30+ Easy Clean for å heve glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive