Gå til innhold

Slitasje sete Kuga 2009


ronnys

Recommended Posts

Har kjøpt meg en kuga med en liten skade på førersetet, dette er en titanium med delskinns interiør..skaden er på siden av setet der skinnet møter plasten som er på siden av stolen. Ca 5cm sprekk i trekket med løse fliker..Ikke hull...ser egentlig ut for meg som en type skai..lurer på om noen vet om noen gode produkter for å lime/fylle denne skaden? Eller om det rettog slett er bedre bytte trekket på seteputa? Trekket koster 2900sek pluss bytte..

Endret av ronnys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det var nylig en tråd om dette på forumet :) Tipper produktet kan fungere fint inn mot andre materialer også.Bare å søke litt.http://www.detailersclub.no/forum/topic/17452-hvordan-fikse-dette-slitasje-paa-skinnsete/

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Høres ut som syntetisk materiale for meg.
Da er det vanskelig å få det til å holde dessverre, har lett for å sprekke opp igjen på samme plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre tror jeg også at dette er syntetisk...merkelig synes jeg, bilen er kjørt 69000 og er tre og et halvt år gammel..et sete burde da holde lengre enn dette?. Da er vel alternativene å få en salmaker til å bytte delen av setet eller kjøpe putetrekket nytt..skal uansett prøve meg å få forhandler å bytte dette på garanti men er vel redd for at beskjeden blir slitasje del ingen garanti..

Endret av ronnys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget dette på den Tiguanen jeg akkurat tok, samme som på Kugaen. 2008 mod, 121 000km, beige skinn. (Forøvrig samme bilen jeg fant masse rust under panseret på, tror VW har gjort litt dårlig arbeid med den bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det ser ut til at det er mange produsenter som bruker dårlige syntetiske materialer i setene, ser det samme på mange Volvo og BMW også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd meg på garanti i dette tilfellet. Et sete skal holde lenger enn 3 år, da kan du bruke 5 års reklamasjonsretten.

Skal prøve på det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå snakka med både møbeltapetserer og ford i bodø, det høres ut som om dette kan gå på reklamasjon..hvis ikke skulle møbeltapetsereren ha 1000kr pr sete hvis det ble levert løst i heling hos han...da skifter han bare skaien i siden på puta men både demonterer og monterer setet sammen igjen..:-) ser lysere ut dette nå!!

Møbeltapetsereren sa forøvrig at de fleste seter har syntetiske materialer i siden selv om det kalles skinnseter..kun skinn i sitteflaten...:-(!!

Endret av ronnys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...