mammut89

turtle wax meninger

23 innlegg i emnet

Hei

jeg ser at folk generelt her er glad i å kjøpe dyre vokser. Jeg har ikke helt kommet meg på den hype bølgen. Hva mener folket om den gode gamle turtle waxen ? Synes den lukter godt og beader like bra som andre vokser.

turtle_wax_super_hard_shell_cvky1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte den for noen år siden, beadingen holdt noen måneder men fy så vanskelig å jobbe med... Den lukta taklet jeg i sånn 5min, så irriterte den meg under resten av seansen. Been there, done that. Driver man med detailing så gidder man ikke å slite seg ut med en voks, da velger man feks. Swissvax som er lett å jobbe med. Etter jeg har stått i garasjen i tosifret antall timer, så gidder jeg ikke å spare 40kr på å bruke skilpaddeprodukter kontra Swissvax...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av disse gode gamle voksene er ofte vanskelige å jobbe med, men det finnes et enormt utvalg av både billige og dyrere alternativer som er populære blandt detailere og gode på alle måter :) Collinite 845 f.eks koster nesten ingenting og er blandt de beste på markedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle wax har jo noen gode produkter.Men har ikke likt den voksen siden 80 tallet, da vi ikke viste om noe annet :) Jeg har mange dyre vokser, men det er fordi de er gode! Greit å kunne komme borti en plastdel uten å måtte skrubbe i timesvis for å få det av igjen også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med de andre her. Du trenger ikke betale mye mer for å få bedre produkter.

For dem som kjøper de dyreste voksene er det vel mer for å få kvalitet fra øverste hylle blandet

med lidenskap for det dem driver med.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wax vokser har jeg ikke brukt på årevis. Men noen gode produkter har de også klart å lage etterhvert.

Kjøpte Turtle Wax Extreme Nanotech felgrens på jobben da det var det eneste som var tilgjengelig på Shell for å vaske urovekkende møkkete felger på arbeidsbilen, og blei positivt overasket. Virker på samme måte som Sonax Extreme med den samme blødende effekten, men var faktisk enda litt bedre da den ikke tørket inn. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker på samme måte som Sonax Extreme med den samme blødende effekten, men var faktisk enda litt bedre da den ikke tørket inn. :)

Testet faktisk disse to her om dagen på hver sin framfelg da jeg var nesten fri for Sonax sin. Virket godt begge med 5 minutters virketid uten berøring. Men holder en knapp på Sonaxen enda av disse. Nå er det rim 7 som gjelder fremover.

Liker også avfettingen i geleform fra Turtle (Nanotech dette også), men den er drøyt dyr på noen stasjoner...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wax ICE-voksen er i følge truhaa sin test både god, holdbar og lett å jobbe med, så noe har de gjort riktig et sted på veien. Tilgjengelig ca overalt er den også, og koster ikke skjorta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Ice-tingen inneholder silikon for de som har noe imot det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kanskje valgt en DoDo Juice eller natty`s voks isteden:-) De jeg har testet er veldig lette å jobbe med, og koster ikke så mye heller:-) Natty`s har også kommet godt ut i tester også. Natty`s blue til 275.- er billig og mye for penga:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle emerald series virker fin å jobbe med. La den nå på en silverado. Legge tynt så er den ikke noe verre eller bedre enn noe annet... Holdbarhet ukjent, liquid utgave jeg brukte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva TW voksen koster, men som sagt prøv en av de populære "billigvoksene" her på forumet og se hva du mener etterpå. Vil tro du ikke har prøvd så veldig mye annet enn TW voksen?

Forslag til vokser du kan prøve (noen er allerede nevnt fra før her).

Collitite har også mange andre vokser som er favoritter blandt flere her inne. Har ikke testet disse selv. Her ser du noen forskjellige produkter fra Collinite.

Dodo juice har også mange gode vokser. Disse koster litt mer enn de som er nevnt over her, men du får de også i 30ml samle som er fine hvis du bare vil prøve. Alle voksene som blir nevnt her er såpass drøye i bruk at selv en 30ml krukke vil vare til flere biler. Ta en titt her så ser du forskjellige vokser og produkter fra Dodo juice.

Dette er bare noen av de gode voksene man får tak i. Som du ser så er utvalget enormt.

Du lurer kanskje på hva forskjellen er på den du har og disse? Det er først og fremst hvordan de er å jobbe med. Holdbarhet har er også en ting som er viktig med en voks.

Vannskrekken, evnen til å holde bilen ren og at skitten skal løsne lettest mulig ved vask er voksen sin hovedoppgave.

Legger ved noen "stemmningsbilder" av vannperler på noen forskjellige vokser. :)

Natty's blue:

IMG_5641_1920x851.jpg

Swissvax Shield.

IMG_0465_1024x683.jpg

Collinite 845.

IMG_1017_1024x683.jpg

Natty's blue.

IMG_0480_1024x683.jpg

Bodywrap (dette er en sealer).

IMG_3350.jpg

Swissvax Mirage.

IMG_4291-3.jpg

Dodo Juice - Rainforest rub pro.

IMG_6824_1024x553.jpg

Voksene som det er bilde av her har litt forskjellige priser. Noen billige og noen som er dyrere (ingen av de er ekstremt dyre. De dyreste her koster ca 1000kr for 200ml).

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del har prøvd veldig mange både dyre og billige vokser og mener fortsatt at TW emerald liquid er et helt greit alternativ.

Selv foretrekker jeg dog sealer fremfor voks ;-)

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det 2 ting som virkelig gjelder i en voks: holdbarhet og hvordan den er å arbeide med.

På sommeren er ikke holdbarhet noe stort problem, da er det jo bare kos å polere litt bil, men har ikke tilgang på garasje så på vinteren- i surt vestlandsklima- så foretrekker jeg at voksen holder så lenge som mulig.

Jeg vet mange sikkert vil steile på dette da det er bedre glans, dybde, wetlook osv i forskjellige vokser/sealere, og ja, med godvilje ser jeg det. Men har desverre ingen godbil som kun blir kjørt i finvær og slak nedoverbakke, blir mer til og fra jobb og kjøpesenter i øs pøs regnvær :wacko: Når det er sagt da, ingenting som gir godfølelsen som å stå i stuevindu og se vannet perle seg på bilen :)

Finn en som oppfyller dine krav, og nyt jobben er mitt råd!

@Øyvind: NYDELIGE bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg akkurat lagt på gamle turtle grønn, liquid på egen bil. Helt greit å jobbe med under forutsetning legge TYNT, og ikke kommemborti sorte gummilister... Holdbarhet er jeg meget spent på. Time will show... Artig å teste å sjekke "bestefars gamle favoritter"

For å ha sagt det så er jeg ingen turtle tilhenger, ei heller har jeg særlig med produkter frabdem selv men er på ferie og fant noe i fjøset her. Artig å teste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det 2 ting som virkelig gjelder i en voks: holdbarhet og hvordan den er å arbeide med.

På sommeren er ikke holdbarhet noe stort problem, da er det jo bare kos å polere litt bil, men har ikke tilgang på garasje så på vinteren- i surt vestlandsklima- så foretrekker jeg at voksen holder så lenge som mulig.

Jeg vet mange sikkert vil steile på dette da det er bedre glans, dybde, wetlook osv i forskjellige vokser/sealere, og ja, med godvilje ser jeg det. Men har desverre ingen godbil som kun blir kjørt i finvær og slak nedoverbakke, blir mer til og fra jobb og kjøpesenter i øs pøs regnvær :wacko: Når det er sagt da, ingenting som gir godfølelsen som å stå i stuevindu og se vannet perle seg på bilen :)

Finn en som oppfyller dine krav, og nyt jobben er mitt råd!

@Øyvind: NYDELIGE bilder

Takk.

Å se forskjell på en voks iforhold til en annen har jeg enda tilgode. Det viktigste er som sagt hvordan den er å jobbe med, holdbarhet og "vannskrekk".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Å se forskjell på" to vokser er jo en høyst subjektiv greie, men jeg mener å se forskjell på Collinite 845 og Dodo Juice Supernatural Hybrid. Hybriden er gir bedre glans og bedre dybde; 845 synes jeg kan bli litt "dull".

Dette er dog på en bil som ikke har blitt polert før voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri testet noen av produktene til TW selv (bortsett fra den røde gamle pastevoksen deres) så jeg har ingen erfaring med TW. TW har alltid hatt et rykte for å ha dårlige og gammeldagse produkter selv utenfor DCN. Derfor startet jeg min bilpleieinteresse med Autoglym før jeg oppdaget dette forumet. 

Som bilpleieentusiast så har ikke jeg noen planer om å fylle skapene med TW produkter, men jeg tror likevel at mange av produktene til TW er bedre enn det mange her tror. Det er fort gjort å uttale seg om en ting basert på det man har hørt/lest isteden for å ha erfart det selv. Dermed mener alle det samme uten at noen har testet produktet i det hele tatt. Jeg ser at dette er noe som stadigvekk skjer. 

Årsaken til at jeg banner litt i kirken her nå er fordi jeg fikk oppleve noe her i vinter. En kollega tok en wash and wax på bilen sin i vinter. Jeg husker det var litt før jeg la LSP på 940 jeg hadde som da var i begynnelsen av Desember. Denne W&W var nok litt dårlig planlagt da min kollega måtte lete etter en "polish" som han kunne legge på. I verktøy skapet hans hadde han en gammel flaske med flytende TW polish/LSP (usikker på om flasken var grønn eller rød). Fra det jeg kunne se når han la den på var den ikke spesielt slitsom å jobbe med. Lukten kunne minne litt om parafin eller noe i samme gaten. 

Jeg har fulgt med litt på denne bilen når han har spylt den av og når den har stått inne med snø som smelte og jeg må si at den har imponerende gode vannegenskaper. Fine runde perler og god vannskrekk. Jeg trodde at dette var kortvarig, men der tok jeg feil da det ser like bra ut den dag idag. Bilen her også blitt spylt med ganske sterk såpe flere ganger. Såpen er en ganske kraftig microavfetting som vi bruker på verkstedgulvet. Såpen lukter som White spirit! 

Jeg vet at TW har noen dårlige produkter, men dette viser jo også at de har noen gode også. 

Som sagt, jeg har ingen planer om å bytte ut noen av produktene mine med TW, men ville dele dette da det viser at man bør teste et produkt selv før man uttaler seg om det. For mann i gata er dette et godt produkt som er lett tilgjengelig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv brukt den grønne i flytende utgave sommeren i ´12 

den holder lenge og har bra vannegenskaper. blir hvite merker om du er borti sort gummi/plast og noe tyngre å buffe av.

Lett tilgjengelig og helt greit. Kommer heller ikke til å kjøpe denne og sette i hylla. La den på i test-øyemed på ferie, og ble egentlig overassket over at voksen hang med bra langt utpå høsten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode gamle grå paste waxen med gulgrønt gjennomsiktig lokk i grønn plastkrukke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive