Gå til innhold

Lakere felg?


kriss66

Recommended Posts

Hei!

Jeg tenker å lakere følgene selv. Har noe kjennskap med det. Men felger er blitt gjort svært lite. Men iallefall jeg ønsker å lakere selv å nå ser felgene ikke så bra lakert ut fra før av.. Dette er tidligere eier..

Har nylig sprayet på plastidip på alle 4 felgene i en grålig farge, noe jeg syntes passet meget bra!

Men når dette begynner å Flasse v tenker eg å lakere selv, for å se hvordan det blir, blir ikke det bra blir de levert til dekkspesielist for lakering!

Men hvilke produkter anbefaler dere? Tenker jeg vil har mat farge som plastidipen er nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

om plastidippen flasser av så er det gjort noe feil, lagt for tynt eller lignende.

evt brukt noe petroleums baserte middler på dem som har svekket det.

ved riktig vedlikehold skal plastidip i grunn være evighetsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja er ikke begynt å flasse. Men eg tror det vil gjøre det etterhvert.. Men hva bruker dere til å rengjøring? Kan du bruke hanske/svamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Aha, ja er ikke begynt å flasse. Men eg tror det vil gjøre det etterhvert.. Men hva bruker dere til å rengjøring? Kan du bruke hanske/svamp?

Vanlig såpe og vann holder lenge, mild surfex er også ikke noe problem.

og fornuftig bruk av svamp/hanske.

Kan forøvrig tipse deg om at vis du bruker litt spray wax over plastidip'n blir den utrolig ripebestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjem ;) da holder jeg meg til plastidip til den går av. Vet videre behandling ;) men ønsker felgene mate, da det passer best på min bil ;) men hvilke type spray wax??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Takk for all hjem ;) da holder jeg meg til plastidip til den går av. Vet videre behandling ;) men ønsker felgene mate, da det passer best på min bil ;) men hvilke type spray wax??

Av hva jeg har lest er det Meguiars som ofte har blitt brukt, men det kan sikkert også brukes andre med samme effekt.

ihvertfall så skal det bli utrolig ripebestandig om man bruker spray wax over dip'n nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det over! Var nettopp å kjøpte meguiars sin quik wax, skal denne sprayes på, deretter tørkes av? Eller la den bli liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Så det etter jeg hadde skrevet dette ;) men dere med dip på felgene.. Når dere skal ha felgen på bilen, mann må jo være uhyre forsiktig med å ta boltene på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...