Gå til innhold

Detailed: Vw Touran


Bjerknez

Recommended Posts

Dette er KUN en utvendig vask og polering av bilen, da jeg ikke hadde tid til å fortsette på interiøret.

Produkter brukt:

- Foam Gun

- Foma Høytrykksvasker

- Chemical Guys Citrus Wash and Gloss (blandet sammens mmed Chemical Guys Citrus og DP Extream i foamgun)

- DP Extream Formula Shampoo

- Chemical Guys Window Cleaner

- P21s Gel Wheel Cleaner (kun på felgene)

- Amazing Roll Off (noen steder på karosseriet for og fjerne de værste flekkene)

- Chemical Guys Silk Shine Dressing (på dekksider)

- Chemical Guys EZ Glaze

- Chemical Guys 5050

- Polyfoam Wax Applicator

- Riccardo Clay

- Chemical Guys Quick Detailer (Glidemiddel til Claybar)

- Premium Deluxe Towel/Streak free Glass Towel/Dehydrator Drying Towel.

- The Chmitt

Fremgangsmåte:

- Sprayet inn felgene med P21s Gel Wheel Cleaner.

-Skummet inn bilen med foamgun og spylet av med høytrykkvasker etter ca. 10 min. for å fjerne den værste møkka.

- Skummet inn bilen igjen og vasket den for hånd (The Chmitt) og spylte av med høytrykksvasker.

- Bilen ble så clayet (Riccardo Clay) rundt hele.

- Skumla bilen igjen med Foamgun og lot skummet være på i ca. 10 min. og spylte av med Høytrykksvasker.

- Spylte også av felgene som var satt inn med P21s Gel Wheel Cleaner.

- Dekksidene ble satt inn med Chemical Guys Silk Shine Dressing. (Brukte vanlig svamp fra Biltema)

- Tørket bilen med Dehydrator Drying Towel.

- Smurte på Chemical Guys EZ Glaze over hele bilen med Polyfoam Wax Applicator. og tørket av med Premium Deluxe Towel.

- Panseret fikk seg også en omgang med Chemical Guys 5050 Paste Wax. (ikke resten av bilen) og bøe tørket av med Premium Deluxe Towel.

- Vinduer ble vasket innvendig og utvendig med Chemical Guys Window Cleaner og Streak Free Glass Towel. Tørket av med Premium Deluxe Towel.

Jeg har desverre ikke FØR-bilder.. men her er vertfall noen bilder fra bilen var ferdig:

PS! Bildene er tatt med mobiltelefon.. så kvaliteten er ikke på topp. Men håper vertfall dere får ett inntykk over hvor blank den faktisk ble.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra resultat der.Likte veldig godt det bilde med metalikk flakene.

Hvordan er du fornøyd med høytrykksvaskeren din? har kjøpt samme selv men har ikke fått testet den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra resultat der.Likte veldig godt det bilde med metalikk flakene.

Hvordan er du fornøyd med høytrykksvaskeren din? har kjøpt samme selv men har ikke fått testet den

Joa... helt grei den... men vil gjerne ha en med litt mer futt i da.

Blir nok en Karcher 7.85M til sommeren tenker jeg :)

Meget bra resultat! Utrolige refleksjoner til å være sølv!

Tusen takk Pirex! :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en Karcher 7.85M til sommeren tenker jeg :)

hvor mye bar har du ?

Tror det er 120 bar i den jeg har. Men det som er vel så viktig er vannmengden.

Man får en litt sån sparedusj-effekt, i forhold til Karcheren jeg snakker om.

Karcheren har 150 bar, men også mer vannmengde. Det vil si at den ikke bare er kraftigere, men den "spytter" også ut mer vann enn luft.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble veldig bra, sølv er en "utaknemelig" farge å behandle, men dette så ut som sølv slik sølv skal være

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 120 bar i den jeg har. Men det som er vel så viktig er vannmengden.

Karcheren har 150 bar, men også mer vannmengde. Det vil si at den ikke bare er kraftigere, men den "spytter" også ut mer vann enn luft.

Det du snakker om her er årsak/virkning. IOM at den har mer bar (trykk) klarer den å dytte ut mer vann.

Så er vannmengden viktig, så er trykk viktig. Dersom du hadde hatt 1 bars trykk ville vannet ha stått stille. Har du 3 bar (ren gjetting ut i fra min side) har du trykket du har i springen. Men igjen så klarer du ikke å dytte ut mer vann enn det kilden (springen) klarer å levere.

Det finnes dog unntak til regelen, men kan på en med større trykk lage mindre nozzles og sluse vannet ut i mindre "tut'er" eller man kan lage store rør og la vannet komme ut av et takrenne-rør og du vil oppleve det kommer vann men ikke trykk til å skryte av.

Bra resultat, det skal du ha :D

Endret av K3nt_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om her er årsak/virkning. IOM at den har mer bar (trykk) klarer den å dytte ut mer vann.

Så er vannmengden viktig, så er trykk viktig. Dersom du hadde hatt 1 bars trykk ville vannet ha stått stille. Har du 3 bar (ren gjetting ut i fra min side) har du trykket du har i springen. Men igjen så klarer du ikke å dytte ut mer vann enn det kilden (springen) klarer å levere.

Det finnes dog unntak til regelen, men kan på en med større trykk lage mindre nozzles og sluse vannet ut i mindre "tut'er" eller man kan lage store rør og la vannet komme ut av et takrenne-rør og du vil oppleve det kommer vann men ikke trykk til å skryte av.

Bra resultat, det skal du ha :D

Takk skal du ha K3nt :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du fornøyd med Chemical Guys Window Cleaneren? :)

Min mening er at en vindusrens ikke inneholder noen vidundermidler, så jeg kan strekke den så langt som å si at uansett åssen vindusrens du kjøper, så gjør den nok nytten like bra som denne.

Grunnen til at jeg har akkurat denne, er forde jeg har masse annet av Chemical Guys.

Det som utgjør forskjellene er hva du bruker for og påføre/fjerne produktet.

Gode microfiberkluter er ett must.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...