Gå til innhold

Rupes 15/21 komboer (del din erfaring)


Skramstad

Recommended Posts

Skramstad

Morn du!

Virker som det er mange med Rupes 15/21 -maskiner om dagen, og som har prøvd forskjellige komboer som har gitt bedre resultat/mer cut o.l. enn Rupes sine egne produkter.

Så tenkte vi kunne samle erfaringer i denne tråden :)

Gjerne skriv hvilken type lakk det var på bilen, kombinasjon av produkter og eventuelt råd/tips!

Takk :thumbup:

Endret av Skramstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars mikrofiber cutting pads og zephir polishen har fungert meget bra på hard lakk for meg. Det lager også skikkelig varme i panelet uten å overopphete paden.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd Meguiars Microfiber correction pad med Zephir.

Var nesten skremmende å se hvor bra det fungerte for en som har vært vant med Das6 pro. Ble en annen varme en det Das6 pro klarer.

Forøvrig la Rupes ut ett bilde fra Paul Dalton på facebook sidene i forrige uke. Han drev å testet en ny Microfiber pad for Rupes tydligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt når jegvalgte å gå for bigfoot for enstund tilbake, da det var lite snakk om disse maskinene, og virket som det var relativt få som hadde de. 15var vel enda ikke kommet heller, og forhandlere var det lite av, bortsett fra scandicshine.

Nå derimot er produktene tilgjengelig og mange kjøper de - dettehenger kanskje sammen med hverandre og omtalen disse produktene får i det siste.

Men de mf paul dalton tester, er de rupes egne? ( noe som kanskje kommer etterhvert?)

Har også hørt rykter om mf+zephir korrogerer meget bra, så skal teste dette over ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cg sine mf puter på 15 maskin er jeg ikke imponert over. Ja, de cutter mye bedre enn blå/blå. Men etter et panel løsnet mf i midten av padden. Noe som gjor at den vibrerte en del.

Må nok kjøpe meg Megs sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de mf paul dalton tester, er de rupes egne? ( noe som kanskje kommer etterhvert?)

Har også hørt rykter om mf+zephir korrogerer meget bra, så skal teste dette over ferien.

Var mang spørsmål om de putene på facebook siden. Men det var ikke CG og ikke Meguiars. Var under testing og skulle kommer snart var svaret fra Dalton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :-)

Bare å følge med.

Cg sine mf puter på 15 maskin er jeg ikke imponert over. Ja, de cutter mye bedre enn blå/blå. Men etter et panel løsnet mf i midten av padden. Noe som gjor at den vibrerte en del.

Må nok kjøpe meg Megs sine.

Etter et panel? Det var triste saker..

Tenkte p prøve ut flexipads jeg, ser mange uttaler seg positivt til disse, samt de har 160mm pad som passer bra til 21, son jeg bruker til 70-80% av til korrigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, desverre. Syns også de ble skikkelig varm, og bakplaten ble også ganske varm.

Luktet litt svidd plast også. Så jeg tok kun det panelet med den padden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle har laget et hull i disse da.

Og, så festet ikke padden seg skikkelig til bakplaten slik som Rupes paddsa

Endret av GENEXXA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke hatt noen problem med noen pads mtp varme / slitasje.

Og de pads jeg har fra CG, scholl feks sitte blæggfast, til store forbedring fra den gamle typen bakplate på 21:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genexxa: Å lage hull i pads har neppe noe for seg. Jeg tror du bryter ned strukturen i de mye raskere om du gjør det.

Men du kan jo teste. :)

tr86: Jeg har selv kjent at mine large Scholl-pads blir gode og varme i midten etter å ha korrigert et panel. Så jeg har lagt meg til vane å bytte pads etter hvert panel også på bf21. Og nå holder padsa godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir ikke i nærheten av samme temp som når de blir brukt på roterende hos meg.

Men å bytte på pads er en god ide. Men det gjelder vel på det meste av maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zephir støver ganske mye. Jeg har ikke funnet noen måte å unngå det på. Men vannbaserte polisher er jo også kjent for å støve en del.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke zephir på noen måte er versting på dette området, men ilag med blå pute virker den litt verre enn med feks grønn/gul synes jeg. Burde vel kanskje ikke være mulig siden polishen er den samme, men føles hvertfall slik hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Børster du pad før hver påføring?

Dessverre tenkte jeg ikke på dette :/ my bad! Men

Diamond Gloss støvet ingenting :) Men hvilken hastighet på DA'n anbefaler dere ved bruk av denne forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Dessverre tenkte jeg ikke på dette :/ my bad! Men

Diamond Gloss støvet ingenting :) Men hvilken hastighet på DA'n anbefaler dere ved bruk av denne forresten?

Blå og grønn støver (for mye etter min smak), men det hjelper selvfølgelig å børste paden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...