Grønnskolling

kjøpt startpakke, trenger litt tips

kjøpte meg en startpakke i fra shinearama.co.uk

da fulgte det med 3 forskjellige pads(hard, medium, soft), Meguiars #83 dual action cleaner/polish og #80 Speed Glaze.

maskinen er en meguiars 220 v2 dual action

men lurer litt på hva slags hastigheter og pads jeg bør bruke sammen med de forskjellige produktene, og kansje noen andre produkter jeg burde hatt? til fjerning av riper kansje?

også den harde padden jeg fikk med gikk forresten i stykker, tok tak i kanten på panseret og revna etter dette. så tips til ny pad kansje? :)

her er forresten sånn jeg har sett det for meg:

#83 høy fart til hard pad til lakkrens

#80 til polering med medium pad moderat fart

så legger jeg på voks for hånd til slutt

kjøpte med en boks med dodo juice purple haze til dette formålet

bilen er en sort 96 mod bmw, ikke spesielt fin i lakken lenger, så her trengs en del bil pleie og fronten skal lakkeres opp igjen, så her har jeg så vidt testa littegrann

eventuelt om noen i kristiansand har tid til og vise litt, så er dette noe jeg ville satt stor pris på

Endret av Grønnskolling
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du clay? Isåfall skaff deg det før du begynner å polere, små ting kan gjøre store skader.

Har ikke prøvd de produktene du nevner, men jeg ville kanskje kjøp noen puter til i tilfelle en går i stykker. Vil også anbefale deg Scholl sine produkter, disse er noe jeg kan anbefale :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann

ja, bruker clay også. har i fra meguiars der også, men syns denne klistrer seg veldig i fingra nå. kan ha noe med at den begynner og bli godt brukt og gjøre. men kommer nok til og kikke litt på andre merker der nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
heisann ja, bruker clay også. har i fra meguiars der også, men syns denne klistrer seg veldig i fingra nå. kan ha noe med at den begynner og bli godt brukt og gjøre. men kommer nok til og kikke litt på andre merker der nå.
Litt lube på fingra og ikkje bruke for masse press, om clayen er mettet(oppbrukt) så vil den dette fra kvarandre. Angående fart og bruk av produkt vil jo ha sammenheng med korleis lakken er(hard/myk). Det beste er som alle guider på forumet sier: masker et felt og prøv medium kombo, og et par pass med medium press, tar det lit går du på grovere. Da maskin må/bør ha en del fart for å korrigere( så sant det ikkje er tvungen rotasjon) Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive