Gå til innhold

Simens Galant V6 Elegance - SOLGT!


Simen

Recommended Posts

Freebird

Felgene ser svært bra ut på bilen de. Mye bedre enn de originale i mine øyne. Er ikke sikker på om jeg er så begeistret for hvite felger på grå/blå bil, men ellers synes jeg det ble helt sjef! Jeg synes det er en del av sommerfølelsen at man mister litt kjørekomfort og får en tanke mer støy. :P

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen ble høyere etter montering av sommerfelgene, betyr jo det at rulleomkretsen ikke er lik felgene som sto på bilen.

Da vil speedometeret ikke være helt til å stole på, i dette tilfellet vil det vise lavere fart enn det du egentlig har.

Bare så du er obs på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Gratulerer med ny bil Simen!

Synes det ble bra med nye felger.

Hva tenker du om fargen kontra den gamle? Du som er så nøye med både vask og polering passer jo perfekt til svart bil!

Tusen takk for det, Jalmar.

Vel det var nesten den fargen det måtte bli om jeg skulle ha en V6'er i god stand. Isblå er en pen farge det, og om jeg får riper som jeg ikke får polert vekk er det ikke like synlige når bilen er såpass lys - må ta med oss fordelene vettu. Men ja, jeg skal nok ha svart bil igjen en gang. Forløpig trives jeg med denne fargen. Og kjekt å for en gangs skyld faktisk ha en farge også, selvom jeg aldri hadde trodd jeg skulle ha blå bil.

Jeg synes de felgene passet helt perfekt til bilen. Rått!

Så veldig bra ut på de felgene. :-)

Kult å høre. Er fortsatt litt i tvil, men etter en uke eller noe når jeg er vant til det vil jeg sikkert si meg fornøyd. Alternativt kan jeg jo skaffe samme felgene i sølv, for det virker som at disse felgene har en svakhet med den blå kanten - lakken flasser av. Jeg skal få to nye felger og sende to i retur, men jeg ser nå at de to andre så smått har begynt å flasse.. Blir det finere i sølv kanskje, på denne fargen?

Felgene ser svært bra ut på bilen de. Mye bedre enn de originale i mine øyne. Er ikke sikker på om jeg er så begeistret for hvite felger på grå/blå bil, men ellers synes jeg det ble helt sjef! Jeg synes det er en del av sommerfølelsen at man mister litt kjørekomfort og får en tanke mer støy. :P

Hvite felger på blå bil er utrolig pent synes jeg, men nå er jo min bil lysere og minner litt om sølvfargede biler (særlig i solskinn), så jeg ser poenget ditt. Hehe joa sant det, så kan jeg heller kjøre på myke 15" piggfrie om vinteren og få mindre støy. :P

Nye felgene passte deb veldig godt! :)

Synes felgene plutselig gjorde bilen et par fire hakk kulere :-)

Flertallet synes det ble bra ser jeg, men er selv ikke heeelt overbevist ennå. Gikk inn på martins.no og sammenlignet litt, sjekk lengre ned..

Hvis bilen ble høyere etter montering av sommerfelgene, betyr jo det at rulleomkretsen ikke er lik felgene som sto på bilen.

Da vil speedometeret ikke være helt til å stole på, i dette tilfellet vil det vise lavere fart enn det du egentlig har.

Bare så du er obs på det ;)

Er klar over dette. De overstiger ikke 5%-grensa. Også går jeg fra at speedometeret viser litt for mye, til at det viser ganske nøyaktig. Ikke målt dette, men det var tilfellet på gamlebilen hvertfall.

Som sagt har jeg kanskje muligheten til å få byttet de hvite felgene i tilsvarende felger i sølv, og vurderer å gjøre det. Legger ut et par bilder fra martins.no for å sammenligne:

hvite.jpg?m=1375009526

s%C3%B8lvfelger.jpg?m=1375009538

Var på vei hjem fra en kompis igår (hadde hjulpi han med å bygge dobbel garasje :D) og like før jeg kom hjem oppsto det en ulyd fra den ene bakdemperen. Ifølge han jeg var hos hadde han opplevd lignende lyd selv, og mente det forsvant fort. Tok meg en liten kjøretur, men det ble ikke noe bedre.

Jekket opp bilen, tok av hjulet der lyden kom fra og jekket litt under demperen for å demonstrere:

http://youtu.be/-YoZeABgdes

Noen som har noen formening om hva denne kneppelyden er? :unsure: Dette er svindyre dempere med automatisk høydejustering for last baki, så håper inderlig ikke den begynner å ta kvelden? Ble byttet for bare et år siden, og de som hadde vært på før det hadde holdt siden bilen var ny tror jeg - og dette er samme originale dempere.

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, Simen! Den ser utrolig bra ut! :)

Min mening om sommerfelgene er at det ser utrolig bra ut x 10! Satt og så på bildene, og kom til avsnittet hvor det sto prøvemontering av sommerfelger, og jeg visste hvilke det dreide seg om, og tenkte: ''jaja, blir sikkert kult det!'' så kom bildet.. fy! sinnsykt goodlooking! :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk skal du ha Johan, er meget fornøyd med den. Er nok mest fornøyd med hvordan den er å kjøre, meget bra! Han kompisen jeg hjalp med garasjen prøvekjørte den, og han sa han syntes den var så god og sprek at han kunne tenkt seg en slik selv. :D

Hmm såpass ja.. Kanskje jeg skal ha hvite felger, after all. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vil tro at det enten er demperen som er løs elle at du har slakk i topplagringen (lageret på toppen av fjærbenet).

Er det sistnevnte så kan det også hende at du hører lyden når du kjører på fartshumpler og er på vei av humpelen.

Edit:

Siden det er dempere som er selvjusterende så er vel dette bak? Er det bak så har du nok ikke noen topplagring her. Det kan jo se ut om at demperen er løs?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk for svar Øyvind. Det er bak dette ja! Er det bare litt slark mener du, så jeg må stramme til mutrene i toppen (inni bilen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Etter å ha sett de sølvfargede felgene på bilen synes jeg de passer bedre enn de hvite, men jeg skal heller slutte å fortelle deg hvordan du skal style bilen din (selv om du vet jeg har rett). :) Når det gjelder demperen har jeg aldri hørt sånt på noen av mine biler bortsett fra da høyre bakdemper på gamlanten gav seg. Lydene kom da fra både det ene og andre, men forsvant da den fikk nye dempere og fjærer. Håper det er så enkelt som Øyvind G forespeiler, at demperen bare er litt løs og at du bare trenger å stramme til mutrene på toppen.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Var nok ikke så lett nei. Nå har jeg strammet/kjent på alle bolter/mutre som holder demperen. Alt var fast og fint fra før av. Kan det hjelpe å stramme toppmutteren som sitter på selve demperen litt mer, eller blir det bare feil? Og er det noen enkel måte å sjekke at demperen ikke er i orden?

Fungerte bra fram og tilbake til jobb idag, merka ingenting før jeg kom hjem og trilla inn på gårsplassen, da hørte jeg det plutselig godt igjen. :huh:


Hadde du gule og røde koni-dempere liggende sa du, Christer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

NAF kan shock teste støtdempere for å se om de er i orden eller defekt..

Om du ikke finner utav det kan du eventuellt bestille en time hos dem og få de testet før du eventuellt bestiller nye.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Var nok ikke så lett nei. Nå har jeg strammet/kjent på alle bolter/mutre som holder demperen. Alt var fast og fint fra før av. Kan det hjelpe å stramme toppmutteren som sitter på selve demperen litt mer, eller blir det bare feil? Og er det noen enkel måte å sjekke at demperen ikke er i orden?

Fungerte bra fram og tilbake til jobb idag, merka ingenting før jeg kom hjem og trilla inn på gårsplassen, da hørte jeg det plutselig godt igjen. :huh:

Hadde du gule og røde koni-dempere liggende sa du, Christer?

Fullt sett gule Koni samt 40/20mm senkefjærer fra Lesjöfors med TÜV-papirer. Ligger fremdeles på jobben og venter på en kjøper :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil. Av en eller annen merkelig grund har jeg aldri hatt en galant selv om det er den desidert peneste bilen Mitsubishi har laget. Har hatt 8 mitsuer selv og er meget fornøyd med merket. Så Simen gratulerer med herlig bil !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gratulerer så mye med ny fin bil og en ny herlig showcasetråd. Du inspirerer meg veldig med disse proffe innleggene dine :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...