Gå til innhold

Kjølevæskelekkasje og "noe løst" i bakstilling??


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Hei,

Jeg driver og klargjør bilen for EU nå. Er litt slitedeler som må byttes som endeledd, montere parklyspærer og kanskje hjullager foran. Det er ikke noe problem det, men problemet er vel heller noen muligens større ting.

Når jeg kjører og det blir vibrasjoner i bilen (f.eks hvis jeg kjører på lavt gir, eller kommer i dumper/dårlig vei) så er det en lys lyd som kommer fra "bakstillinga". Høres ut som det er noe skikkelig løst, men ingen anelse om hva det kan være!? Har hatt et par kompiser av meg til å se på det som ikke skjønner hva det er. Er ikke morsomt å kjøre med sånne lyder.

En annen ting som jeg oppdaget i dag var at det har begynt å lekke kjølevæske fra bilen. Det er rett under førersetene. Noen som vet hvor lekkasjen kan være og om det er en omfattende jobb å fikse?

Er ikke den beste på å skru, men syns det er litt ålreit å prøve litt og spare de pengene hvis det ikke er umulig eller man må ha veldig god peiling. Er avhengig av bilen til enhver tid og, så den må være i orden.

Tar gjerne imot tips, eller hvis noen har mulighet til å ta en kjapp titt på den!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Lyden bak kan være et hjul lager, men er ikke sikker. Kjøleveske i området under fremstolene, kan høres ut som det er radiatoren i varmeaparatet som lekker.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Takk for svar, Tommy!

Hjullageret er bra, så da kan man luke vekk fra det.

Var ikke kjølevæske, er kondens fra AC som renner ut, fant jeg ut etter å ha tatt en skikkelig titt :)

Lurer på hva annet det kan være som kan være dårlig i bakstillinga da...

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...