Zaphod 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 For stort område i gangen? For mye produkt ? Bruker en krauss da 500 watt. Prøver meg litt fram med s3, s17, og s30 for å se om det blir noe bedring i lakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 ser greit ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Og ser egentlig ikke som jeg får fjernet så mye riper med s3, for lite trykk, hastighet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Prøv å kjør panelet skikkelig varmt. Bruk en god del press (ikke så mye at puten stopper å rotere) og beveg maskinen sakte bortover (f.eks 1cm per sek.). Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Det er vanskeligere å få fjernet swirls og RDS med DA. Mulig det er hard lakk på bilen også, og det gjør ting enda vanskeligere. BTW, Du trenger neppe S17 mellom S3 og S30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Takker for tips ser ut som det hjelper og legge litt press med litt hastighet og øke temp på panelet som du sier Hard mishandlet lakk ja, forrige eier har nok hatt denne inn til en eller annen detailing sjappe som har laget en del kjørespor blant annet. Og en del riper da.. tenkte derfor det var nødvendig med alle 3.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Det som ikke blir tatt med S3 blir ikke tatt med S17 heller. Poenget med en finere polish etter S3 er mer glans og fjerning av kjørespor. S30 gjør begge delene utmerket i nærmest alle tilfeller (Jeg har ikke opplevd at den ikke tok hologrammer, men helgarderer meg ved å legge til en "nærmest" ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Ok, da skal jeg prøve litt med bare s3 og s30 for å se Takker for kjapp tilbakemelding, greit mens man holder på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv). Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonytic 48 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv). Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl men det er 500W jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Du kan ta livet av alle pads med das6 og das6-pro om du kjører veldig lenge om gangen. Et større problem ved rubbing enn ved finpolering. Har selv tatt både Scholl, CG og Über-pads på denne måten. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Har brukt både uber og Scholl sine, uber holder best Men som knutis sier, så er det under rubbingen det har skjedd at jeg har tatt livet av flere pads. Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 (endret) Problemet er vel når det blir skikkelig varmt i padden. Man kjenner også bakplaten er varm og den kan i værste fall "smelte" fast.. Jeg pleier å gå ned et hakk el to på turtall, og heller kjøre litt lenger med mindre press. Da varer padsene så lenge som helst:)! Etter mine erfaringer da, vel å merke:) Uber er glimrende pads, jeg synes egentlig Meguiars sine ( utenom ull) også er meget gode, men de er veldig dyre i Norge, det er synd. Hexlogic er også gode! Endret 15 Juli, 2013 av cocos Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda CX 5 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 (endret) Av den lille erfaringen jeg har må man kjøre skikkelig hardt og flere omganger med 5-6 pass for å korrigere mye rds etc med krauss 900. Som igjen tar mye tid. Særlig på grunn av at bakplaten blir varm og man må kjøle den ned etter hvert panel eller oftere. Har brent opp en bakplate hvor pad føyk som et prosjektil av bakplaten Og traff naboens hus 6 meter fra der jeg holdt på. Vurderer sterkt å slutte med snus for å få råd til en flex roterende (-; Endret 15 Juli, 2013 av Mazda CX 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 16 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2013 Vurderer sterkt å slutte med snus for å få råd til en flex roterende (-; God plan, men snusen blir. Gikk også fra krauss til flex. Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda CX 5 0 Skrevet 16 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2013 Fare for at det blir slik her også..... (-: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.