Gå til innhold

I garasjen og polerer.. par spm.


Zaphod

Recommended Posts

For stort område i gangen?

post-5281-1373882950,64_thumb.jpg

For mye produkt ?

post-5281-1373882987,96_thumb.jpg

Bruker en krauss da 500 watt. Prøver meg litt fram med s3, s17, og s30 for å se om det blir noe bedring i lakken :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det er vanskeligere å få fjernet swirls og RDS med DA.
Mulig det er hard lakk på bilen også, og det gjør ting enda vanskeligere.

BTW, Du trenger neppe S17 mellom S3 og S30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips :) ser ut som det hjelper og legge litt press med litt hastighet og øke temp på panelet som du sier :)

Hard mishandlet lakk ja, forrige eier har nok hatt denne inn til en eller annen detailing sjappe som har laget en del kjørespor blant annet. Og en del riper da.. tenkte derfor det var nødvendig med alle 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det som ikke blir tatt med S3 blir ikke tatt med S17 heller.
Poenget med en finere polish etter S3 er mer glans og fjerning av kjørespor.
S30 gjør begge delene utmerket i nærmest alle tilfeller (Jeg har ikke opplevd at den ikke tok hologrammer, men helgarderer meg ved å legge til en "nærmest" ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv).

Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl

Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv).

Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned :)

hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl :) men det er 500W jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Har brukt både uber og Scholl sine, uber holder best :)

Men som knutis sier, så er det under rubbingen det har skjedd at jeg har tatt livet av flere pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Problemet er vel når det blir skikkelig varmt i padden. Man kjenner også bakplaten er varm og den kan i værste fall "smelte" fast..

Jeg pleier å gå ned et hakk el to på turtall, og heller kjøre litt lenger med mindre press. Da varer padsene så lenge som helst:)!

Etter mine erfaringer da, vel å merke:)

Uber er glimrende pads, jeg synes egentlig Meguiars sine ( utenom ull) også er meget gode, men de er veldig dyre i Norge, det er synd.

Hexlogic er også gode!

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda CX 5

Av den lille erfaringen jeg har må man kjøre skikkelig hardt og flere omganger med 5-6 pass for å korrigere mye rds etc med krauss 900. Som igjen tar mye tid. Særlig på grunn av at bakplaten blir varm og man må kjøle den ned etter hvert panel eller oftere. Har brent opp en bakplate hvor pad føyk som et prosjektil av bakplaten Og traff naboens hus 6 meter fra der jeg holdt på. Vurderer sterkt å slutte med snus for å få råd til en flex roterende (-;

Endret av Mazda CX 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...