Gå til innhold

Hva bruker du i foamlancen?


Peders1

Recommended Posts

Har lest litt opp og ned her og ser litt hva alle rundt om i det lang strakte landet bruker i foamlancen sin, så da lurer jeg på hva er din favoritt? :P

Kan ikke da skryte på meg og ha prøvd alt :)

Men er ganske fornøyd med cg citrus Wash & gloss har også prøvd mr.pink og maxi suds2 men ikke like fornøyd der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg er ikke fornøyd med noen av de nevnte i skumkanon.

Jeg bruker ren Autofoam og justerer blandeskruen til ønsket effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Inge

Stort sett er faktisk AutoFoam favoritten her også. Selv om bl.a snow foam, CWG, Maxisuds2 og diverse andre såper er "tilgjengelige" i utvalget mitt her.

Om det er ren såpe som blir justert på skruen på skumlansen, eller utvannet såpe i selve beholderen, varrierer litt etter hvordan kaffen var den dagen :P

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i Jif, men fikk en kanne Magifoam tidligere i uka og regner med den kommer til å bli mye brukt, virket fin den ene gangen jeg har prøvd den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Jeg bruker 1:10 på vokset bil og 2:10 på uvokset bil med Magi:

null_zps31aec2c9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ren Autofoam i beholder og justerer med skruen til ønsket effekt.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker 1:10 på vokset bil og 2:10 på uvokset bil med Magi:

Hvorfor så sterk? Selv blander jeg den 1:100 som står anbefalt på kannen og synes det fungerer utmerket. Som du ser på bildene over så blir det endel skum av den selv om den er blandet ut såpass mye.

(Hvis blandingsforholdene du skriver her er i beholderen så har jeg missforstått. Jeg snakker om blandingsforholdet som kommer ut fra kanonen.)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Hvorfor så sterk? Selv blander jeg den 1:100 som står anbefalt på kannen og synes det fungerer utmerket. Som du ser på bildene over så blir det endel skum av den selv om den er blandet ut såpass mye.

(Hvis blandingsforholdene du skriver her er i beholderen så har jeg missforstått. Jeg snakker om blandingsforholdet som kommer ut fra kanonen.)

God presisering Øyvind:

Jeg snakker om blandingsforholdet i beholderen. Så justeres skruen ca 1-1,5 ganger bakover fra lukket. Det reelle blandingsforholdet blir selvfølgelig langt mindre.

Det er selvfølgelig flere veier til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

God presisering Øyvind:

Jeg snakker om blandingsforholdet i beholderen. Så justeres skruen ca 1-1,5 ganger bakover fra lukket. Det reelle blandingsforholdet blir selvfølgelig langt mindre.

Det er selvfølgelig flere veier til målet.

Da er jeg med. Selv blander jeg 1:8 i beholderen. Utifra det jeg har regnet ut tidligere så skal dette blir 1:100 på maks når kanonen min tynner ut produktet 1:13 (håper jeg har regnet riktig :P )

Magifoam og Autofoam er veldig drøye ibruk. Synes begge fungerer like bra. MF har tykkest skum og AF lukter best.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...