spydebergskrens

Norpol wax

Er som sagt tidliger grønn på bilpleie område, men driver litt med glassfiberstøping på fritiden. Når det lages former så bruker jeg 4-6 lag med en Carnuban voks før slippmiddel og gelcoat. Etter å ha lest litt her inne så skjønner jeg at voks med Carnuban er "god vare". Mulig jeg tar sikkelig feil, men det må være et godt produkt også for bil og felg?

post-6739-0-22355500-1373742046.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes flere klasser carnuba, 1-4 grader av kvalitet. Kjenner ikke den der men det er vel litt industriprodukt , kanskje ikke helt mot billakk, gelcoat er litt tøffere enn lakk. Carnuba har ikke lang levetid men gir fantastisk glans, såfremt den ikke er forsterket kjemisk forstår eg. Men det skader ikke å prøve , Collinite kommer jo i tilsvarende bokser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite845 var jo brukt til slippmiddel i sånne former :) Voksen du har der er muligens godt egnet til bil lakk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er i hvertfall veldig...øhhm..woxete:-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er i hvertfall veldig...øhhm..woxete:-D

Og da mener du bra eller dårlig? Prøv den på en dør eller noe da og se om det holder lenge.Prøve bittelite skjult område først da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da mener du bra eller dårlig? Prøv den på en dør eller noe da og se om det holder lenge.Prøve bittelite skjult område først da :)

Jeg har ikke drevet med annen wox enn den så jeg har ikke mye å sammenlikne med dessverre. Men jeg skal legge litt på så får vi se. Båtfolket skryter veldig av den ser jeg rundt på diverse båtforum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite har jo en egen Mold Release for støp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 ble jo brukt til mye andre industrielle saker før noen fant ut å prøve den på billakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive