Gå til innhold

Best in Show Januar-mars


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Vel, vel, 2009 har kommet og jeg vurderte da å vente til mars/april med en ny konkurranse, MEN dette fikk da Bernhard nys om og mente det var HELT uhørt, og at sef skulle Torshov/Bernhard komme med noe som kunne være premie til Januar-mars konkissen. som dere nå ser er det en konkurranse fra januar til mars..

Så da fikk han også mulighet til å si hva han ville ha som tema (nei ikke bilder av dere i våte hvite t-shirts) men et mer passende tema her inne.... DVS:

Fra GRÅSTEIN til GULL

Med andre ord, ta den mest møkkete/sluskete bilen du finner, vask den så bra bare vi her inne på Detailersclub kan og post opp bilder av gliset etterpå (før, under og etter bilder). Om du da gjør det er du med i trekningen av følgende snaddersaker:

(kun vask, QDer kan benyttes men ikke noe polering av bilen)

FerroBet Degreaser (4 liter)

og

1.8l pumpekanne

Skulle du være så uheldig å ikke vinne dette her, eller at du trenger det TIL vasken av bilen mht konkissen, frykt ikke, begge deler finner du hos din nærmeste Torshov butikk til overkommelige priser også...

Så nok en takk til både Torshov og mr Bernhard aka Mr Moss for at det blir en konkurranse også her i januar..

PS maks 15 bilder tot, maks 10 bilder av prosessen og husk at en Worklogg er et must da...

Så dra kroppene ut av sofan, kjør offroad med bilen, hent frem bøtter og mitts og gjør Bernhard stolt av deg......

lykke til

Torshov/Bernhard

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Dette går kun ut på vask, avfetting, såper, mitts, foam guns, felgrenser, børster osv..

Men ikke clay, polering, voks osv...

Konkurransen er åpen for absolutt alle, er sjelden de som står bak konkurransene får være med, men denne gangen er det sånn.. Stemmer skal sendes til både meg og Truls når avgjørelsen skal tas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Felger sprayet med Bilberry, Prickbort på nedre paneler.

Kun høytrykk m/såpe, ingen håndvask.

(Mobilbilder så beklager dårlig kvalitet, og fotograf)

post-43-1232057256_thumb.jpg

post-43-1232057628_thumb.jpg

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da falt valget på en Ford Mondeo, har vasket to bilder, men siden kameraet mitt ikke tar de beste bildene uten blits, da valgte jeg denne for tok bilder utendørs mens det var lyst. Bilen er ikke blitt vasket på en stund, det sees, spesielt på interiøret!

Utstyr som jeg brukte:

-EKSTERIØR

Kaldavfetning

Grit guard bøtte + vanlig bøtte som jeg skylte mitten i

Wash mitt x 2, en for paneler og en for hjul

Chemical Guys Citrus Wash+gloss

Cobra Guzzler og Cobra Guzzler HD

Bilberry 1/3 på hjul

-INTERIØR

Chemical Guys Citrus Wash+gloss

Vikan soft brush

Chemical Guys Green Clean

Microfiber kluter

Meguiars Odor X

Interiørbørste

Foma våt/tørr-suger med diverse munnstykker

Slik var bilen før jeg begynte;

P1010231.jpg

P1010229.jpg

P1010232.jpg

P1010233.jpg

P1010235.jpg

Etter noen før-bilder ble tatt, så kjørte jeg bilen inn i varmer, og sprøytet på kaldavfetning på lavere paneler, dvs under vinduene på bilen. Denne fikk lov til å virke i 2-3 min, før den ble tørr, og jeg sprayet på Bilberry på kapsler/dekk.

P1010238.jpg

Fylte opp bøttene med lunket vann, brukte Chemical Guys CW+G i den ene, og jeg spylte kaldt vann i bøtta, så såpa skulle blande seg skikkelig slik at det ble skikkelig såpevann. Synd at det ikke er mulighet for ht spyler der, men vannmengde, det klager jeg IKKE på

P1010240.jpg

Etter tørk med guzzlere, så begynte jeg med interiøret. Bilen var ikke pen innvendig, men det satt jeg en stopper på! Utrolig glad i green clean, den er fin til å vaske med, er veldig økonomisk, og den lukter godt. Green Clean sprayet jeg rett på kluten, untatt ved midtkonsoll, der brukte jeg børsten mye, så da var det enklere å spraye på panelet

P1010253.jpg

Da var jobben ferdig, tok ca en time, grovt regnet :)

P1010270.jpg

P1010268.jpg

P1010266.jpg

P1010273.jpg

P1010260.jpg

P1010265.jpg

P1010279.jpg

Takk for oppmerksomheten, ha en fin lørdag videre folkens :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Kjedelig lørdag her, så siktet meeg ut bilen til en kamerat, han har ikke vakset den så lenge han har hatt den (7mnd) så det var på tide.

Chemical Guys cw+g i bøtten

Grønn washmitt

Europris felgmitt

EZ brush

16l bøtte m gritguard

Høytrykksspyler

Foam cannon (SS snow foam, Chemical Guys cw+g, A.R.O, DP xtreme foam, megs gold class og NXT) (heftig blanding;)

Bilberry 1:3 felgrens på felger

Prickbort på dekk

Chemical Guys Grime Reaper 1:3 på hele bilen

Jeg vet at før/etter felgbildet er 2 forskjellige felger, men tok feil da jeg knipset:P hehe

Kun før og etter bilder her:P

IMG_0907.jpg

IMG_0908.jpg

IMG_0909.jpg

IMG_0912.jpg

IMG_0932.jpg

IMG_0933.jpg

IMG_0935.jpg

IMG_0937.jpg

IMG_0939.jpg

IMG_0943.jpg

IMG_0947.jpg

IMG_0949.jpg

Endret av garrett_T4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask:

Swissvax Washpudel

I bøtta: blanding av Chemical Guys CWG og Optimum CW

I skumkanonen: Chemical Guys CWG, DP Xtreme Foam og ARO

Bilberry 1/3

EZ-brush

Swissvax wheel brush

Tørket med Chemical Guys Miracle Dryer og SS Drying Towel.

Før:

img1436bw4.jpg

img1438oo8.jpg

img1437hv5.jpg

Underveis:

img1440us4.jpg

(Ja, jeg vet, jeg dreit meg ut på fokusen her :P Jammen ikke lett når det er kaldt ute og man blir litt skjelven på hånda...)

Gravitasjonen hjelper til:

img1441pp4.jpg

img1445sv3.jpg

Det obligatoriske washpudel-bilde:

img1448ec6.jpg

Etter:

img14641st3.jpg

img1458xs9.jpg

img1474wx3.jpg

img1470jx8.jpg

Kommer bildene opp i full-size hos dere? Si ifra, så skal jeg heller lage thumbnails.

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir utsatt frem til 1 mars om det ikke er alt for mange som blånekter for det :)

OK?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utsatt frem til 1 mars om det ikke er alt for mange som blånekter for det :)

OK?

Er ikke det litt småsleipt å komme med nå, som man forventer konkurransen avsluttet for flere dager siden og en vinner annonsert?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er for opptatt med offtopic :P

Ja, søren... stemmer det; er jo andre tråder også :P

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Noe av grunnen til dette er at jeg premien kommer fra egen lomme, samt det nå eventuelt ikke blir noen ny konkurranse før 1.april hvis jeg ikke tar helt feil..

Det er også morsommere å vinne jo flere som deltar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

kan gjerne kåre en vinner nå også, er okmdet også da, i og med det jo er en januar konkis dette var, men stemmer som bernhard sier så er det ikike ny konkiss før i april eventuelt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lagrer jeg møkk på bilen min frem til Mars!;)

Hehe. Da vinner du garantert :lol:

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hans Marius

Da var det på tide med mitt bidrag :) Tenkte jeg skulle ta en aldri så liten shine av bilen til onkelen min, som takk for lånet :rolleyes:

Bilen er en 1994 mod Hyundai Sonata som er arbeidsbilen her, noe den bærer preg av. Da han kjøpte den for ca et halvt år siden så den veldig bra ut, men det var bare fordi selger hadde lakkert utenpå rusta som var på den. Dette kan du godt se på bildene under. Det var en god del rust flekker som kunne blitt fjernet med clay, men siden det ikke skulle brukes i denne konkurransen, får det bli en annen gang ;) Siden jeg også fikk litt dårlig tid, ble heller ikke vinylfornyer/dekkfornyer brukt. Dessverre hadde jeg bare et ræva kamera for hånden, så bildene ble deretter.

Før vask: Mange dager på saltet vei uten så mye som en avspyling...

HPIM0021.jpg

HPIM0024.jpg

HPIM0025.jpg

HPIM0026.jpg

Utstyret som ble brukt:

HPIM0027.jpg

Såpe: Blanding av en dæsj med CG W+G og en sprut med megs gold class car wash

Prickbort på asfalt og annet drit.

CG Grime Reaper rundt om i hjulbuer, døråpninger o. l

Bilberry felgrens på hjulkapsler.

Andre vaskeredskaper:

SS's gamle ull mitt

CG vaskebøtte med grit guard

Swissvax felgbørste

Torshov's 1,8 L trykkanner

Stor trykkanne kjøpt på felleskjøpet av ukjent merke

SS's tørkehåndkle

Guzzler HD

Div MF

Såpecomboen lagde bra med skum og kjempegli B)

HPIM0031.jpg

Hjulkapslende var kantkjørte og stygge, men de ble i det minste rene!

HPIM0033.jpg

En dusj med bilberry og en runde med Swissvax kosten gjorde susen :)

HPIM0032.jpg

HPIM0035.jpg

HPIM0038.jpg

Ferdig vasket, ren og pen :)

HPIM0039.jpg

HPIM0041.jpg

HPIM0042.jpg

HPIM0043.jpg

HPIM0044.jpg

Selv om de trykksprøytene fra Torshov tross alt er lavtrykkssprøyter, ble jeg imponert over hvor høyt trykk det ble allikevel. De to jeg har, har nå stått med CG GR (1:5) og prickbort i ca 3 uker og de var fortsatt like tette som da de var nye. Så disse kan jeg godt anbefale! Dette var ikke for å smiske, men jeg likte de veldig godt, og siden de var så billige i tillegg kommer disse til å være en fast combo fremmover for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, 2009 har kommet og jeg vurderte da å vente til mars/april med en ny konkurranse, MEN dette fikk da Bernhard nys om og mente det var HELT uhørt, og at sef skulle Torshov/Bernhard komme med noe som kunne være premie til Januar-mars konkissen. som dere nå ser er det en konkurranse fra januar til mars..

Så da fikk han også mulighet til å si hva han ville ha som tema (nei ikke bilder av dere i våte hvite t-shirts) men et mer passende tema her inne.... DVS:

Fra GRÅSTEIN til GULL

Med andre ord, ta den mest møkkete/sluskete bilen du finner, vask den så bra bare vi her inne på Detailersclub kan og post opp bilder av gliset etterpå (før, under og etter bilder). Om du da gjør det er du med i trekningen av følgende snaddersaker:

(kun vask, QDer kan benyttes men ikke noe polering av bilen)

FerroBet Degreaser (4 liter)

og

1.8l pumpekanne

Skulle du være så uheldig å ikke vinne dette her, eller at du trenger det TIL vasken av bilen mht konkissen, frykt ikke, begge deler finner du hos din nærmeste Torshov butikk til overkommelige priser også...

Så nok en takk til både Torshov og mr Bernhard aka Mr Moss for at det blir en konkurranse også her i januar..

PS maks 15 bilder tot, maks 10 bilder av prosessen og husk at en Worklogg er et must da...

Så dra kroppene ut av sofan, kjør offroad med bilen, hent frem bøtter og mitts og gjør Bernhard stolt av deg......

lykke til

Torshov/Bernhard

Ville bare få si at Ferro-Bet Degreaser kommer i 5ltr kanner.....Så vinneren får hele 5ltr med Degreser :)

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da ble det endelig litt tid for litt TLC på min egen bil.

Møtte Slemreke på selvvasken innendørs på Statoil i Moss kl 21.30 fredag kveld..

Den tiden vi brukte der inne og vi okkuperte begge båsene, så var det vel 4-5stk som sto utenfor og ventet, og alle dro igjen da vi ble stående til stengetid :D

Bilen min var ikke vasket på en lang stund nå og etter 1 tur på fjellet, 1 tur til Sverige og endel annen kjøring så var det på tide nå.. Bilen gikk fra brunhvit til grå igjen..

Lista var som følger:

- Duragloss APC 1/10.

- Foamgun m/Duragloss 901.

- Statoils's HT.

- Chemical Guys Sticky Wheel Gel

- Zymol svamp.

- Zymol Auto Bathe.

- EZ felgbørste.

- Swissvax felgbørste.

- Megs Tire Brush.

- Guzzler HD tørkehåndkle.

- Chemical Guys Miracle Dryer.

Bilen så som sagt ikke ut:

DSC_0677%20copy.jpg

DSC_0679%20copy.jpg

Så etter å ha sprayet på Duragloss sin APC så skumla jeg bilen med Duragloss 901 før jeg gikk på med HT.

Mens skummet sto og virket så gikk jeg på med Chemical Guys Sticky Wheel Gel sammen med børstene på dekk og felg.

DSC_0687%20copy.jpg

Etter dette så begynte jeg å se ett lite lys i tunnelen, og bilen var mye renere og lakken kjentes bedre ut..

Så smalt jeg isammen noen bøtter med vann og hadde oppi Zymol Auto Bathe og svampen. (Kommer ett lite skriv om denne senere)

DSC_0694%20copy.jpg

Lakken var ikke helt håpløs og det meste av møkk som satt godt forsvant fort som fy...

Swissvax Divine henger også fortsatt godt med, veldig godt faktisk... Til tross for at jeg har kjørt på med avfetting ved flere anledninger...

Etter tørk så ble ihvertfall resultatet sånn som dette..

DSC_0713%20copy.jpg

DSC_0715%20copy.jpg

DSC_0719%20copy.jpg

Takboksen ble også vippet på for å vaske den ordentlig på undersiden og vaske taket skikkelig...

Bilder ble det så som så med da vi hadde elendig med tid...

Både Zymol oppsettet og Chemical Guys Sticky Wheel Gel kommer det skriv om senere...

Bernhard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...