Gå til innhold

Plastidip som "skvettlapp" ?


halldor84

Recommended Posts

halldor84

Kjøpte ny kvit bil i februar og allerede nå ser den ikkje ut bak dekket som dere ser.

2013-07-10%2021.28.04.jpg

Tørr ikkje tenke på hvordan dette vil se ut når bilen er nedbetalt.

Som dere ser er det en kant der, og vurderer og legge tjukt på med kvit plastidip der.

Trur dere det vil holde og være en god løsning?

Lite lysten på skvettlapper:)

2013-07-10%2021.28.04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrsnipe

Det eneste som duger over tid er dessverre lapper. Jeg hadde det samme problemet med min bil. Måtte lakkere opp. Da ble lapper montert. Det er økonomisk investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Vurderer lapper og men visst dippen holder en periode så er det jo rimlig og greit og legge ny innimellom:)

Hvorfor svart grunning på kvite plastfangere forresten? Galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Hmm dårlig løsning av VW i så fall, er jo dømt til og bli merker første tur. Får sjekke om det finnes no greie skvettlapper til Golfen. Noen som har sett skvettlapper på Golf 7 før? Finner ingen bilder på nett desverre.

Endret av halldor84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da finnes noe holdbart som funker like bra som skvettlapper? :) (nesten like bra da..)

Har vurdert gjennomsiktig 3M folie og klar dip. 3M folie holder vel kanskje bedre, men er ganske imponert over dip også. Ingen som har testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Dersom skvettlapper er uaktuelt ville jeg heller gått for "helikoptertape" (klar folie).

Har brukt rester av slik film jeg hadde igjen etter å ha lagt på sykkelen min. Ganske tykk, men varer evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Etter jeg monterte Coilovers på min bil, sleit jeg litt med at hjulbuen rundt ble "sandblåst" under kjøring, slik som din plass uten skvettlapp. Min lakkerer anbefalte meg en slags stensprutbeskyttende lakk i svart. Den funka bra frem til bilen min ble parkert for godt forrige måned.

IMG_9284.JPG?m=1360611110

IMG_9322.JPG?m=1360606387

IMG_9307.JPG?m=1360606309

Trengte ikke gjøre mer enn å bare rengjøre før jeg sprayet på. Produktet kommer sikkert i hvitt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

På en Skoda octavia jeg tok her for noen helger siden satt det ganske tykk gummi folie på det utsatte stedet, dette så ut til å ha fungert utmerket, men vil jo gulne litt over tid, så evt hvit plastidipp over folien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Ja, kanskje en kombinasjon kan være lurt? Det skal jeg sannelig vurdere om det ikke er noen negative konsekvenser ved å gjøre det.

Eneste negative er vel at det kan bli fargeforskjeller etter noen år under, men det er jo fort gjort å polere opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
halldor84

No har eg kjørt med plastidip som "skvettlapper" i ett par mnd. Vasker bilen som vanlig med prickbort og det hele og det holder fint enda, 2 lag grunning, 4 lag perlemor plastidip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg kjørt med plastidip som "skvettlapper" i ett par mnd. Vasker bilen som vanlig med prickbort og det hele og det holder fint enda, 2 lag grunning, 4 lag perlemor plastidip.

Jeg er blitt fortalt at Plastidip ikke tåler Prickbort o.l.

Det stemmer altså ikke?

SAAB 9-3 SC '07 - B207E Hirsch [Showcase]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Prøver jo og unge å dynke området som er dippet med for mye prickbort. Har gått veldig fint til no.

Skal nevner at dippen eg bruker heter spraywrap og skal visstnok være mer hardfør en plastidip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...