smithes

Skifte frontrute

Har en 5 år gammel, ganske slitt frontrute som skal byttes ut snart. Lurer på hvor viktig det er å skifte viskerblad samtidig? De jeg har er 5-6 mnd. gamle og er ikke spesielt slitt. Hva vil skje om man ikke skifter dem ut? Riper på ruta eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å vaske de godt med eksempelvis Surfex hvis du vil være føre var. :)

Er vel bare å vaske de godt med eksempelvis Surfex hvis du vil være føre var. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det regner jeg med, men har hørt/lest at man burde skifte de ut.

F.eks. her (http://www.hegnar.no/motor/article723453.ece): "Husk at hvis du skifter slitt frontrute bør du alltid bytte vindusviskere. Hvis ikke, vil også den nye frontruten lide samme skjebne med slitasje fra vindusviskerne som den forrige frontruten."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid byttet viskere ved bytte av frontrute. både riis bilglass og hurtigruta carglass anbefaller dette. Jeg har da tenkt att det neppe er uten grunn att de som driver med bilglass anbefaler bytte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid byttet viskere ved bytte av frontrute. både riis bilglass og hurtigruta carglass anbefaller dette. Jeg har da tenkt att det neppe er uten grunn att de som driver med bilglass anbefaler bytte

Klart ikke, de kan snike til seg borti en tusenlapp ekstra for nye viskere.

Biltema sine nest billigste viskere fungerer veldig bra og koster under 300 for et sett til front- og bakrute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart ikke, de kan snike til seg borti en tusenlapp ekstra for nye viskere.

Biltema sine nest billigste viskere fungerer veldig bra og koster under 300 for et sett til front- og bakrute.

Jeg har ALDRI blitt tilbudt og kjøpe viskere der jeg har byttet frontrute, men de har alltid sagt fra når jeg henter ut bilen att jeg bør bytte de, med unntak av de gangene jeg har hatt nye viskere liggende klar i bilen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ALDRI blitt tilbudt og kjøpe viskere der jeg har byttet frontrute, men de har alltid sagt fra når jeg henter ut bilen att jeg bør bytte de, med unntak av de gangene jeg har hatt nye viskere liggende klar i bilen

Hehe. Det vil jeg si er en indirekte måte å få deg til å kjøpe viskere hos dem på. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye mulig, jeg har aldri handlet hos dem fordi... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, trodde du kjøpte der når de anbefalte det jeg. My bad!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber hos merkeforhandler og vi selger vindusviskere for 300-500kr Jeg driver med ruteskift og det er jaggu ikke mange som bytter vindusviskere på ruteskift. Kanskje 10-15 stk på 100 ruteskift. Hadde et ruteskift for vindusvisker hadde lagd dype riper i glasset i synsfeltet og da gikk den ikke gjennom eu.kontroll. Snakket med kunden og anbefalte han og bytte fikk til svar at jeg var en bedreviter som bare tenkte på og tjene penger på han. Hmmmm 6 månder etterpå kom han for nytt ruteskift på grunn av enda mer riper i front ruta og sa at skulle hørt på meg og betalt 400kr for viskere nå ble det 400 pluss egenandel på 2000 igjen så hvis folk er så gjerrige at de ikke vil ha vindusviskere når de bytter rute. Fint for meg for jeg tjener mer på at ruta slites fortere og de må bytte rute igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive