Gå til innhold

Tørkehandkle


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Vet det har vært en del her som har slitt seg gjennom hverdagen med vonde tanker om at tørkehåndkler ikke gjør den jobben de skal gjøre, jeg lagde en tråd om ett gruppekjøp på Guzzler HD, som skullle være helt rå, men ble liksom ikke helt 100% fornøyd der heller. Meguiars sin Water Magnet, Cobra Guzzler, Cobra Guzzler HD og Detailing Wold sitt som SS selger er i "samlinga", men er har liksom ikke vært helt fornøyd enda. Suger de bra er de tynne (ikke pervo nå folkens!) osv osv.

Så kom dagen jeg kjøpte litt snadder fra cleanyourcar.co.uk, og så Miracle Dryer, den fikk masse skryt, og den så ganske "fluffy" ut. Da ble det kjøpt og siden jeg endelig fikk vasket noen biler i kulda idag, så prøvde jeg tørkehandkledet på bilen det var minst perler på, eller med andre ord, omtrent ingen vannperler.

Sprayet på med den gode, gamle Sonax hurtigvoks og begynte å tøke over bilen. Vannet bare sugde seg opp, og etterlatte absolut INGEN streker! Siden det er litt voks i Sonaxen (veldig bra produkt mener jeg, trenger ikke herdetid), og Miracle Dryer er litt "hårete", så fikk jeg buffa voksen "inn i" lakken på en måte jeg ikke har kjent før ;) Tar opp 10x sin egen vekt i vann, i motsetning til 6-8 ganger som mange andre gjør (om det stemmer vet jeg ikke). Sidene er heller ikke like, så den ene siden er veldig fin til å fjerne litt voksrester hvis en har vært uheldig og den samme siden var fin til å fjerne vann på ruter med

Konklusjon:

Har bare prøvd det en gang, så hvordan det holder seg gjennom en del vask, det vet jeg ikke, men vet hvertfall at det blir å bestille flere slike fra cyc før sommeren! det beste jeg har kjent og prøvd når det gjelder tørking av bil. Trykk og kjøp hvis du mangler tørkeutstyr til kjærra di!

http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-...-/prod_362.html

Kristoffer

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kanonbra det håndkleet der, har hatt det selv enstund og brukt det mye.. Fåes også hos SS til 160kr, og med dagens kurs koster den 140kr eks frakt og mva til Norge..

Da er ikke valget vanskelig for meg ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ser ut som det må prøves snart. Det beste jeg har nå synes jeg er den vanlige Guzzler i stor størrelse. Mye bedre enn Guzzler HD, water magnet og Drying Towel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
kris1986

Det viste jeg ikke Bernhard! Takker for oppklaring :D

Hvis det holder seg, da er det überbra shit hvertfall ;)

Enig med Dennis. Vanlig Guzzler er kanskje det beste jeg har prøvd.

En annen som også er veldig bra er Mothers sin Ultra-Soft Drying Towel

Vanlig guzzler er bra ja, men jeg tror jeg har noen som er litt mindre, så jeg må bruke to stk.

Uansett, prøv denne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bilen ble helt tørr etter en runde med dette ;)

Neida, bra "vi" har funnet en del bra tørkeutsyr nå! Før var det liksom riper, men tørt med pusseskinn, og ikke riper, men ikke helt tørt med water magnet! Men skjønner hva dere mener med Guzzler, for de bitte små jeg har, de gjør virkelig en bra jobb med tanke på størrelsen! Kan sikkert få fire, fem stk ut av de SS handkledet og gjør en like bra jobb :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...