Gå til innhold

Lars' kjøretøy


Lars

Recommended Posts

Hei og hopp!

Får vel vise fram hva jeg ruller rundt med til daglig også, da jeg ser mange andre har gjort det.

Jeg ser det er mye nye biler her, så de som liker det vil vel bli skuffet nå da den nyeste bilen min er av modell 1986 (Samt den nyeste bilen jeg noensinne har eid - en Sierra Cosworth - var av årsmod 1992, så det går mest i gammelt her).

VW Golf mk1 - Bruksbilen

Dette er min fjerde Golf 1. Min første kjøpte jeg når jeg var 16 år - og er et prosjekt den dag i dag.

Bilen hadde kun gått 112.000 km når jeg kjøpte den og har nå gått 120.000 km.

Interiøret har ingen slitasje, lakken er meget strøken til å være så gammel - og bedre skal den bli håper jeg, det er jo derfor jeg er her på forumet ;) Noe små lakkskader på høyresiden må taes først for å få den 100%, men det skal gjøres i vinter.

Porsche 16" felgene på bildene er byttet ut til fordel for noen brede 14" felger - for det ultimate tyskerstuket, og for å få den lav nok ;)

1711295-bilde1-21.10.07134.jpg

1711295-bilde6-21.10.07133.jpg

BMW E30 M3:

Dette skulle bli en ny bruksbil da jeg kvittet meg med min Sierra Cosworth i Juli 2007.

Dagen etter at jeg hentet bilen i Mandal rasa motoren - rådebank deluxe som spiste både råde og veiv. Derfor ble den degradert til prosjektbil fort og står fortsatt i garasjen den dag i dag. Ny motor er handlet inn (S50B30 motor - eller E36 M3 (3.0) på godt norsk). Så den skal opp og gå til sommeren!

Det første jeg gjorde var å bytte nyrene og speil til originale - for disse på de første bildene er fæle :(

Den fikk seg et nytt strøk lakk på forskjermer og frontfanger i sommer.

DSC01990.JPG

DSC02003.jpg

DSC02007.jpg

Her står den uten motor og med to ukers slipestøv... og fortsatt de fæle speilene!

DSC02532.jpg

DSC02548.jpg

Monkeybike Streetfighter:

Dette begynte som en bitteliten moped. Rettere sagt en replica av en Honda Monkeybike - de bittesmå populære syklene som ble produsert på 70-tallet.

Synes den så morsom ut og kjøpte meg en sånn en i August 2007. Da var den helt ny. Men som med alt annet så MÅÅ jeg jo bare gjøre noe morsomt med det, og det endte med at ALLE delene på hele sykkelen ble byttet ut. Det eneste som finnes originalt på denne i dag er bensintanken - resten er nytt. Mye er tilpasset fra andre ting, sykler etc. Selvgjort er velgjort!

Den ble utstyrt med en trimmet 140ccm motor (16.8 hk på bakhjulet - 60 kg sykkel), oppned-dempere, skivebremser forran og bak, og masse masse annet!

monkey.jpg

Og etter et halvt år og noen månedslønninger så den sånn ut...

DSC02578.jpg

DSC02579.jpg

DSC02581.jpg

Og nå i vinter ble den plukket helt i deler for å få en ny CNC frest alu.ramme...

DSC02663.jpg

DSC02683.jpg

Vel, nok om det... jeg har iallfall nok å gnikke og pusse på i tiden framover :)

  • 2017 Mazda MX-5 2.0 Sport - Crystal White Pearlescent
  • 2012 VW Caddy 2.0 TDI 4motion - Bruksbilen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takk for hyggelige kommentarer... :)

Hadde en beige Einser før ja, samt en hvit 79 mod. GTI som desverre var opprusta.

Den beige hadde en noe sær stil da, for spesielt interesserte ;)

DSC01086.jpg

Og her er bilen jeg kvittet meg med til fordel for M3'en. En 1992 mod. Sierra Cosworth. Savner den noe fryktelig. Veldig god bil, gikk bra gjorde den også. (Noe småtrim på den).

Gammelt bilde - hengerfestet ble fjernet fort. Også står den desverre på vinterhjul.

DSC01519.JPG

DSC01520.JPG

Jeg skal ha meg en sånn en igjen, en vakker dag...

  • 2017 Mazda MX-5 2.0 Sport - Crystal White Pearlescent
  • 2012 VW Caddy 2.0 TDI 4motion - Bruksbilen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gammelt er snadder det...

Den sykkelen du har der var kanon kul...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe at det er gammelt, bare det er en bra stil over det!

Beige einseren var rå! Liker fangere med både plast og kråm best. Og kledde p-slots veldig bra!

Takgrind er :thumbup: og skinnkoffert er :thumbs:

BMW E30 er jo uten tvil noe av det fineste BMW har laget! Selv om speilene var fysj-fysj (ja, så du skulle bytte de :P )

Monkeybiken er jo helt idiotisk (for å si det på den måten, var jo rått bygg også), hvorfor har du brukt så mye penger på en sånn når du ikke kan kjøre den lovlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Monkeybiken er jo helt idiotisk (for å si det på den måten, var jo rått bygg også), hvorfor har du brukt så mye penger på en sånn når du ikke kan kjøre den lovlig? :P

Vet ikke om du la merke til det men monkeybiken hadde skilter... hehe så den er lovlig på norske veier, det er ikke en pocket bike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...