Roy Inge

Volvo V50

4a37.jpg

Den er brugunder i pelsen og er på svensk kalt for en Herregårdsvogn, noe som ikke legger noen videre demping på jobben :P

Litt bilder fra ankomst, med ca 3 uker gammle ureinheter i lakken

5ksr.jpg

z1l3.jpg
(nei tanklokket stod ikke åpent da bilen kom kjørende ;) )

rxxo.jpg

05mo.jpg

31s3.jpg

75rb.jpg

gxwf.jpg

l559.jpg

dywe.JPG

c03w.jpg

2ebx.jpg

btay.jpg

4rkw.jpg

4ke7.jpg

Denne ripa forsvinner ikke ved vask :P

c3cw.jpg

r0ao.jpg
Litt rester etter tidligere polering

sk2k.jpg

wcpi.jpg

Førsteinntrykket var at eiger er opptatt av -og flink- til å vaske bilen i behørig DCN style, for det er egentlig lite riper å finne i lakken. Øyensynlig. Jobben består primært i å rydde opp i hologrammer og kjørespor etter tidligere polering på denne bilen.

Vask

Utstyr:

Høyttrykkspyler m/skum lanse

Bilt Hamber AutoFoam

B.H. Surfex HD

Mac PrickBort

CarPro Iron-X

Chemical Guys CWG

Vaskehanske av ull(mothers?)

ValetPro BilBerry

Noen kjappe foto av vaskingen:

pe0k.jpg

iaih.jpg

6wx.jpg

Bilberry er lagt på dekk sider, på felger og hjulbue for å løse opp det løseste av det løse på felger. Den er blandet ut 1:3 og har her fått AutoFoam over seg.

Ellers er hele bilen gitt et lag med Prickbort før skummet kom.

Ang. blandingsforhold er jeg usikker på dette i skumlansen, men jeg kjører ren såpe i beholderen og justerer en smule med ventilen. Fingeren i været: 1:10

20yt.jpg
Tror det må være noe voks eller lignende på felgene, for dette resultatet etter Bilberry har jeg ikke fått før :)

umv.JPG

aij7.jpg

t0h0.jpg

fsci.jpg
Motorrommet fikk bare en lett dysj av skummet, ikke avfetting eller noe sånt.

z36z.jpg

z36z.jpg

9dpz.jpg

w04f.jpg

Det som blir kjørt her er Scholl S17 på Gul Scholl pad med roterende maskin. Jamt over ikke over 1100 omdr og medium press i to-tre pass før turtall blir redusert til minimum hastighet, ca 600 omdr pr min og bare maskinens egen vekt

Etterpå blir det kjørt Scholl S30+ på Orange Scholl pad på DA-maskin og bare lave turtall, to pass med litt press og et avsluttenden passering med intet press.

SÅ:

Scholl;

S17+(gul Scholl pad)

S30+(orange Scholl pad)

S40(svart vaffelpute)

Boost(motorrom og andre åpenbare plastdeler f.eks grill)

Shine glassrens 1:3

Swissvax CFP Regular

Swissvax Pneu

Swissvax Crystal Rock

Øvrige:

Chemical Guys Bare Bones

Meguiars D151

Så ved å bruke S17 etterfulgt av S30 så ble det seende ca slik ut:

wgg5.jpg

ri9z.jpg

2ugt.jpg

Jeg kjører for sikkerhets skyld bilen ut for en vask med avfetting for å fjerne resten av oljene som ligger igjen.

hyaw.jpg
Perling fra S30+ :)

ovo.JPG

7xq0.jpg

Desverre fant jeg noen små ekle spøkelser igjen i lakken, selv etter vask. Disse tenker jeg at Swissvax CFP Regular kunne få prøve seg på sammen med en liten håndpad av fin kvalitet.

Dette tok jeg ikke noen bilder av, men det løste seg faktisk med en slik enkel håndsving :)

Så var det LSP

Vi var på forhånd enige om å legge Swissvax sin Shield, men jeg mente ved ankomst at denne lakken var kjempefin med Crystal Rock, bl.a. med bakgrunn fra en Volvo 240 jeg tok tidligere i år, med nesten samme fargen :)

Så da ble denne bilen også et positivt offer for Paul Dalton og Swissvax sin Crystal Rock :)

4c8p.jpg

sq5f.jpg

ac8c.jpg

6djy.jpg

kdms.jpg

kdms.jpg

Tidsbruken tror jeg endte på ca 20 timer

Endret av Roy Inge
18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk for godt utført arbeid på bilen min.. Cred avgitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra :) våtslipet du bort ripen eller ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent arbeid dette Roy Inge. Denne fargen er veldig fin.

Selv synes jeg Bilberry er bedre enn det som flertallet her sier. Får ofte samme resultat som du fikk over her med bilberry på felger som ikke er skikkelig inngrodde. Blir felgene vasket regelmessig er Bilberry en god felgrens. På voksede felger blander jeg den ut så mye som 1:20. Har kontrollert med hvit mitt etterpå og den tar det meste selv om den er blandet ut såpass mye.

Det kan godt hende at f.eks SurfexHD hadde gjort samme jobben. Dette har jeg ikke testet. Årsaken til at jeg sier dette er fordi Bilberry er mer lik en APC enn en ren felgrens.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent arbeid dette Roy Inge. Denne fargen er veldig fin.

Selv synes jeg Bilberry er bedre enn det som flertallet her sier. Får ofte samme resultat som du fikk over her med bilberry på felger som ikke er skikkelig inngrodde. Blir felgene vasket regelmessig er Bilberry en god felgrens. På voksede felger blander jeg den ut så mye som 1:20. Har kontrollert med hvit mitt etterpå og den tar det meste selv om den er blandet ut såpass mye.

Det kan godt hende at f.eks SurfexHD hadde gjort samme jobben. Dette har jeg ikke testet. Årsaken til at jeg sier dette er fordi Bilberry er mer lik en APC enn en ren felgrens.

Ja tror nok Bilberry er en grei felgrens når d kommer til gjevnlig felgvask, men nå har d seg slik at jeg oftest vasker andres skitne felger før jeg vokser dem, og da blir Bilberry litt for svak. Men på egen bil, så bruker jeg bare høyttrykk, så blir de "nesten" rene pga felgvoksen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra :) våtslipet du bort ripen eller ?

Når du sier det, så kommer jeg akkurat på at den ripa ikke ble fotograffert etterpå...

Men det hører med til historien at jobben inkluderte litt flekklakking av noen steinsprut, og den ripa på bakdøra der. Med tidvis varierende resultat med "volvo orginal flekklakk".

Tror ikke bruksanvisningen der tar høyde for at jeg bruker polermaskin, når de skriver at man skal polere over etter 10 minutters herdetid på klarlakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et flott glansløft på en særdeles fin farge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nydelig denne, hvordan vil du beskrive denne Volvo lakken?

Helt klart verdig CR, Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken på denne bilen må vel kunne beskrives som medium, ganske grei å jobbe med.

Takk for kjekke tilbakemeldinger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den fargen der fortjente å få et lag med crystal rock :) vart jo en heilt anna dybde og glans på ferdig bilda der ja :)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin dybde i lakken på den der ;) sier meg enig med Øyvind her, jeg synes også at bilberry er en god felgrens. aldri hatt noe problemer med den, bortsett fra da mansjetten hadde tømt seg for fett på felgen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive