Bilnerden.no

Ukens tilbud hos Bilnerden.no - Uke 28

Hvordan er EXOv2 i forhold til for eksempel SV Shield og collinite 845? Tenker da på vann og smussavprelling. 30ml nok til bare en bil eller? :)

Hadde SV Shield på i vinter, men den var helt borte etter 1mnd med snø og saltsørpe.

Endret av FredrikWake
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er EXOv2 VS 22PLE noen som vet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er EXOv2 i forhold til for eksempel SV Shield og collinite 845? Tenker da på vann og smussavprelling. 30ml nok til bare en bil eller? :)

Hadde SV Shield på i vinter, men den var helt borte etter 1mnd med snø og saltsørpe.

Beklager sen tilbakemelding på denne, har hatt travelt i det siste og ikke fått med meg denne før nå.

Vanskelig å svare på spørsmålet uten å "skryte" for mye, men jeg vil påstå at GTechniq har tatt vann- og smussavprellende egenskaper til et nytt nivå med denne. Eneste minuset er at den ikke er like bestandig mot kjemikalier, der kommer nok Collinite bedre ut.

Den organiske topcoaten på EXOv2 har en holdbarhet på rundt 1 år. Dette er om du følger forhåndsreglene hva gjelder bruk av kjemikalier. Vanlig avspyling med høytrykk før vask vil være forvask nok i de fleste tilfeller. Ellers kan også Surfex brukes utvannet 1:100.

EXO bør heller ikke toppes med andre QD'er eller vokser siden man da vil bytte ut den organiske topcoaten og dermed mister de unike vann- og smussavprellende egenskapene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så... da venter vi på v3 som er superdupermotstandsdyktig mot alt i hele verden? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bilshampo vil du anbefale som bevarer egenskapene og holdbarheten best? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bilshampo vil du anbefale som bevarer egenskapene og holdbarheten best? :)

GTechniq G-Wash er en safe og god såpe. Ellers kan du bruke de aller fleste bilsåpene, men ikke noen som inneholder voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTechniq G-Wash er en safe og god såpe. Ellers kan du bruke de aller fleste bilsåpene, men ikke noen som inneholder voks.

Okei :) Enn prickbort og surfex 1:30 når det trengs? Vurderer også noe Magifoam eller Autofoam, vil dette ha noen stor innvirkning på holdbarhet? Bryr meg egentlig ikke om den varer 2 år eller 8 mnd da jeg polerer bilen 2 ganger i året, men er greit å vite at den gjør jobben sin i hvertfall et halvt års tid ved bruk av vanlige DCN produkter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nesten alle shampooer "inneholder voks". Det er faktsik vanskelig å finne en shampoo som ikke har "voks egenskaper".

Denne voksen som er i såpene er selvsagt ikke noe serlig å skryte av i de fleste tilfeller, men på de fleste shampoflaskene/kannene har jeg sett at det står at såpen inneholder dette.

Inneholder ikke G-wash noe som helst form for beskyttelse?

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nesten alle shampooer "inneholder voks". Det er faktsik vanskelig å finne en shampoo som ikke har "voks egenskaper".

Denne voksen som er i såpene er selvsagt ikke noe serlig å skryte av i de fleste tilfeller, men på de fleste shampoflaskene/kannene har jeg sett at det står at såpen inneholder dette.

Inneholder ikke G-wash noe som helst form for beskyttelse?

G-Wash inneholder ikke såkalte gloss enhancere eller voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G-Wash inneholder ikke såkalte gloss enhancere eller voks.

Interessant. Nå har jeg ca 20 liter med såpe fra før av, men vi får se med tiden om jeg kjøper en flaske med G-wash for å prøve. Er veldig fornøyd med andre produkter fra GT som jeg har kjøpt tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive