Gå til innhold
dj john

Bruk av 14 dagers angrerett ved kjøp over nett

Recommended Posts

dj john    163
dj john

Hei,siden jeg er veldig usikker spørr jeg her inne siden det er mange kloke hoder her inne..jeg kjøpte onsdag denne uken en mobiltelefon over nett på lefdal.com uten abonoment,det jeg lurer på er gjelder 14 dagers angrefristen uansett?ser det står missvisende om tilbakelevering av mobiltelefoner..blander jeg 30 dagers åpent kjøp her eller er det slik at de overhode ikke tar tilbake mobitelefoner?står at de ikke tar tilbake mobiltelefoner så jeg blir usikker.Saken er at jeg får tilbake 500kr viss jeg kjøper en helt lik modell på nettet i dag for så levere den jeg kjøpte på onsdagen på angreretten.Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Så lenge du kjøpte uten abb. og uten noen slags forlengelse av eksisterende abb. og kan levere den tilbake i samme stand som du fikk den ser jeg ingen grunn til at angreretten ikke skal gjelde whatsoever. Tipper du har blandet med "åpent kjøp". Der kan de lage sine egne regler :)

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Så lenge du kjøpte uten abb. og uten noen slags forlengelse av eksisterende abb. og kan levere den tilbake i samme stand som du fikk den ser jeg ingen grunn til at angreretten ikke skal gjelde whatsoever. Tipper du har blandet med "åpent kjøp". Der kan de lage sine egne regler :)

Ja men jeg syns de skriver det slik at man ska bli usikker.Ja telefonen er tatt i bruk 2 dager så alt unntatt telefonen ligger i plast :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Googlet det litt nå, ser ut som det er flere butikker som har prøvd seg på en spansk en, kanskje Lefdal gjør det samme:

http://www.dinside.no/864641/telenor-det-maa-vaere-lov-aa-rette-opp-feil

http://www.dinside.no/864144/netcom-feilinformerer-om-angreretten

Ja det er det jeg er redd for..tilbudet på denne mobilen gjelder bare i dag da til 00.01.Er ikke langt unna lefdal på mandag så kunne jo da levert over disk..Men ser jeg fikk med angrerettskjema denne gangen da..sist jeg jeg kjøpte på elkjøp på nett valgte jeg hente i butikk å da falt 14 dager angrerett bort :(

Endret av dj john

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

14 dagers regelen er absolutt på nettkjøp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

14 dagers regelen er absolutt på nettkjøp. :)

Okey,så da kan jeg trygt levere min mobil tilbake..(så klart er den som ny)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Fant dette:Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.All produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for transporten tilbake til oss.
Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.
Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner eller andre produkter kjøpt med abonnement i våre varehus. Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer og lignende) faller retten til å angre bestillingen bort i det du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.
Angreretten gjelder heller ikke collect@store, da dette er butikksalg og ikke et rent internettsalg.

Endret av dj john

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Fikk melding fra Lefdal.com om at jeg fikk tilbake melomlegget da :) så lønner seg å følge med på produkter man har kjøp med tanke på pris den første tiden etter kjøp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig