G-A

Produkter til krom som tåler høy varme

Hei,

Har lest og søkt mye her og rundt omkring, men finner lite svar.. Er det noen som vet om produkter som er egnet på et krom-eksosanlegg til motorsykkel? Jeg fant noe som heter "Glare Professional Polish" som tåler temperaturer mellom -50°C til 340°C. Er egentlig dette nok? Jeg har lest at noen mener at temperatur på eksos (rett fra motoren) kan bli nærmere 900°C, stemmer det?

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal slite med å finne noe som tåler opp mot 900gr, men Swissvax Autobahn tåler en del temperatur. Den blir brukt på alt fra felger, til eksospotter, og bremsekalippere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

327 °C er smeltepunkt på PTFE/Teflon, så det er ikke noe som holder, men som Tommy sier, opp mot 900c er det lite som holder, lakk til grill tåler vel opp mot 650c, så vrient å få en beskyttelse til å henge på 900c :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,Har lest og søkt mye her og rundt omkring, men finner lite svar.. Er det noen som vet om produkter som er egnet på et krom-eksosanlegg til motorsykkel? Jeg fant noe som heter "Glare Professional Polish" som tåler temperaturer mellom -50°C til 340°C. Er egentlig dette nok? Jeg har lest at noen mener at temperatur på eksos (rett fra motoren) kan bli nærmere 900°C, stemmer det?På forhånd takk.

Du sier det er et krommet eksosanlegg, men er det inkludert svanehalser? For der vil du, som de nevner over, slite med å få noe til å henge. Men på selve lyddemperen vil jeg tro du kan få SV Autobahn til å henge. Tror du må legge den ofte, da den sikkert vil bli svekket raskere enn ellers.

Men dette betinger jo en blank og ren overflate på lyddemperen, så du må jo polere den opp først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje whitediamond har noe, de har endel krom polish. Eller nuvite

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Regnet egentlig med at det var lite eller ingenting på makedet for slikt på grunn av temperaturen.

Skovdahl: Ja, hele veien. Så det ser ut til at det kun blir et stykke bakover.

Resistes: Takk for forslaget. Jeg fant ut at de hadde brukt mye av dette i USA, men ikke så mye på eksos. Fant tilfeldigvis et produkt under dette merket som fjerner blåfargen på eksosen.

Noen som vet hvordan voks reagerer hvis det blir utsatt for varme? Vil det bare fordampes? Jeg tenkte på om krommen/voksen vil reagere eller få et belegg av voksen hvis jeg har voks for langt frem på anlegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også bruke Autosol antiblau, for å fjerne blåfargen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive