Gå til innhold

Rim-7 Gallon blandingsforhold?


MrAlpina

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Rim7 kan blandes ut inntil 1:5 etter hva jeg har forstått, men den er i utgangspunktet klar til bruk som den er.

Personlig blander jeg ikke ut felgrens med mindre det er åpenbart at den kommer i konsentratform, siden utblanding betyr svakere effekt og lenger virketid... og tid er penger. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tror det var slik at man skal blande ut Rim7 minimum 1:1? Altså 50/50. Jeg liker hvertfall å gjøre det, da jeg synes den blir litt for tykk for sprayflaska i ren form. Og ja Christer, den er fortsatt meget effektiv på skitne felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Godt mulig, jeg har bare brukt Rim7 på bilpleiekurset i 2011, og da ble den brukt ublandet. Jeg bruker P21s og auto-wheel selv, og blander ikke noen av dem ut.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min står det ingenting om at rim7 skal blandes ut.

Selv kjører jeg den ublandet, da den er mer effektiv da, utblandet må man iblant ta en ekstra runde / i det minste lenger virketid..

Det sier seg selv at 50/50 ikke er like effektivt som 100% ren rim7:-)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke produsentens intensjon at den skal blandes ut, men når man vasker ofte så er det ikke alltid nødvendig med full effekt :)

Det er sant, men dette blir litt effekt vs virketid også.

Utblandet som virker lenger vs ublandet som virker kortere (tenker da også på felgvoks)

Noen som har hatt en "test" på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Hvis ublandet felgrens (av de som i utgangspunktet ikke skal blandes ut) trenger 5 minutter virketid og 1 runde og en utblandet 50/50 trenger 10 minutter virketid og gjerne to runder á 10 minutter, hva er da poenget? Man bruker like mye produkt og 4 ganger så lang tid...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...