sstofr

wipedown over disk i stavanger området?

nokon som veit om det går å få kjøpt wipedown over disk i stavanger området? Helst sandnes. Har dr wax sånt på lager kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har kondensfjerner og batterivann, dette blander du 50/50, så har du wipedown.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at ipa reagerer med bmw lakk..?

Endret av sstofr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke wipedown skader noen lakk. Bland gjerne 30 prosent alkohol og 70 prosent vann. Skal visst være kraftig nok har jeg les

t

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om koking i lakken er skadelig eller ikkje veit eg ikkje,men e ikkje intressert i at go bilen skal koke.

Derimot egga i gryta kan koke snart, sånn det blir frukost ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om koking i lakken er skadelig eller ikkje veit eg ikkje,men e ikkje intressert i at go bilen skal koke.

Derimot egga i gryta kan koke snart, sånn det blir frukost ;)

Kos deg med frokost :) Lakken koker ikke uansett av wipedown. Hadde det skjedd en eneste gang, ville det vært diskutert på forumet ofte ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har opplevd en gang, på myk blå Toyota-lakk, var at IPA (standard blårens og batterivann 1:1) trakk inn i teipen jeg hadde lagt på for å lage 50-50 skille, og under den teipen som selvfølgelig ble stående på lakken litt, så var det blitt en slags hevelse i lakken, sammenlignbart med rynkete fingre etter for mye vask, endret litt farge og tekstur. Trur bare jeg polerte det bort (finner ikke noe bilder)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har opplevd en gang, på myk blå Toyota-lakk, var at IPA (standard blårens og batterivann 1:1) trakk inn i teipen jeg hadde lagt på for å lage 50-50 skille, og under den teipen som selvfølgelig ble stående på lakken litt, så var det blitt en slags hevelse i lakken, sammenlignbart med rynkete fingre etter for mye vask, endret litt farge og tekstur. Trur bare jeg polerte det bort (finner ikke noe bilder)

Greit å vite :) Jeg har ikke opplevd det enda, men når det blir liggende skjer det vel som du sier.Var i hvert fall en tråd her det ble nevnt at 1:1 er alt for sterk blanding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat fra en ipa tråd her på forumet:

Skrevet 09 april 2010 - 23:29Har hatt noen dårlige erfaringer med IPA / vann på miljølakk (spesielt BMW og litt VAG). Har også opplevd at den koker.

Utifra denne infoen har eg bestemt meg for å holde meg unna det ;)

Tilbake til spørsmålet.. ingen som veit om ferdig blanda wipedown fra anerkjent merke i stavanger?

Endret av sstofr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra i hillevåg har en del fra meguiar's, også proffserien. Final inspection er vel en du kan bruke. Ellers så selger vel lakk og verktøy både Meguiar's og 3M, å kansje de har kontrollspray.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk tommy! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite :) Jeg har ikke opplevd det enda, men når det blir liggende skjer det vel som du sier.Var i hvert fall en tråd her det ble nevnt at 1:1 er alt for sterk blanding.

I USAnistan (og UKstan, mener jeg) blander de ca 10-15% IPA-blanding og synes det er mer enn sterkt nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive