egniii

Kränzle sporløst borte i posten...

Hei

Jeg bestillte en Kränzle 2160TST fra ebay.de for snart 1 mnd siden. Etter at forsendingen ankom oslo sitt tollager har det drøyd veldig mye ut. Jeg var jo gira på å få varen tilsendt kjappest mulig, så da jeg så på sporingen på posten.no at varen var sendt til tollager og at dem trengte kvittering på vare så tok jeg umiddelbart kontakt med posten selv for å få fortgang i sakene. Da fikk jeg beskjed om at pakken var blitt addressert til en annen, i ås utenfor oslo. Dama på posten så tydelig at her hadde det skjedd en feil, så hun skulle ta kontakt senere på dagen. Et par timer gikk og jeg fikk telefon fra posten igjen. Varen er nå tolldeklarert og korrekt adressert til min adresse. Alt i orden fikk jeg beskjed om. Jeg ventet en god uke ca uten å høre noenting. Nå må den da komme snart tenkte jeg. Tok kontakt med posten igjen og dama kunne fortelle meg at den sto i oslo, og at hun skulle sende en hastemelding på pakken. Denne dagen ble sporingen på posten.no oppdatert til "under transport - oslo".

Endelig skjer det noe tenkte jeg. Meeen, nei ! Det gikk over en uke denne gang før jeg tok kontakt igjen. Ingen forandring på sporingen, fortsatt "under transport". Nå skulle kundebehandleren i posten lete etter pakken for meg i oslo - stavanger og haugesund. Jeg fikk nettopp telefon fra henne at pakken ikke er å oppdrive på disse stedene. Den er altså sporløst borte. Hvordan mister man en så stor pakke på 45 kg ?

Dama i posten kunne fortelle meg at nå måtte jeg ta kontakt med avsender, for det var han som kunne stille krav mot transportselskapet sitt GLS. Men jeg forstår ikke hvorfor dette skal være avsenders ansvar. Avsenders selskap GLS har jo overlevert pakken til posten norge også.

Har noen vært ute for lignende selv ? Jeg har tatt kontakt med avsender på mail, men han er jo fra tyskland og det kan være vrient å kommunisere med dem. Får bare vente å se hva han svarer.

Takker for innspill !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres kanskje teit ut, men ansvarskjeden er som følger:

Posten Norge står ansvarlig for GLS, som har gitt de oppdraget og dermed betaler for frakten i Norge.

GLS står ansvarlig for sin kunde i Tyskland, som har gitt de oppdraget og betalt for frakten fra Tyskland og helt frem til deg.

Avsender i Tyskland står ansvarlig for å få produktet du har kjøpt, frem til deg, med mindre du har spesifisert at DU skal ordne frakten.

Dette er også rekkefølgen for krav. Tyskern vil aldri få innvilget noe erstatningskrav hos Posten i Norge. Hos GLS derimot..

Dersom du sender meg sendingsnr på PM, kan jeg se om jeg kan grave litt for deg, i tilfelle jeg ser noe som de på Posten ikke ser, eller som jeg evt tolker annerledes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er slik det foregår ja. Da får jeg vente å se hva tyskeren finner ut :P

Takk for svar knutis, jeg sender deg noen details på pm :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet tips ift tyskern er å åpne et claim på Paypal før fristen går ut, slik at ikke muligheten går fra deg (been there done that). Ikke alltid det hjelper å være tålmodig. :)

Se også om du på ebay kan merke sendingen som ikke mottatt, da det er med på å presse tyskern litt.

Han må så etterlyse via GLS.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet tips ift tyskern er å åpne et claim på Paypal før fristen går ut, slik at ikke muligheten går fra deg (been there done that). Ikke alltid det hjelper å være tålmodig. :)

Se også om du på ebay kan merke sendingen som ikke mottatt, da det er med på å presse tyskern litt.

Han må så etterlyse via GLS.

Det skal jeg få gjort :)

takk igjen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive