Linda

Hva trenger jeg...

Spørsmålet er sikkert stilt mange ganger før, og jeg har lest mye her, men lurer alikevel på litt ting.

Jeg har vaskevott(meguiars), fiberhåndklær (trenger fler, hvilke er bra?), ntx såpe, samt div polisher fra meguiars, og clay fra meguiars.

Bilene jeg skal bruke dette på er: Nissan Navara svart -07 mod, BMW touring E46 titan sølv, og en Bristol grå BMW 2002 veteran. Navaraen byttes snart ut i en

Toyota Landcruiser svart, ca -11 eller -12 mod.

Har også en Makita poleringsmaskin kun brukt på båten, men denne kan kansje brukes på bilen også? Justering av hastighet, men husker ikke nr på den. Hva trenger jeg evt til denne?

Navaraen har tynn og dårlig lakk, så tørr ikke teste på denne først, men BMW'n har sett sine beste dager... ;)

Prickbort og Iron-X er på lista alt, men hva annet trenger jeg? :) Navaraen som jeg stort sett vasker og gnukker på har ingen store dype riper eller skader som skal korigeres, kun vanlig slitasje på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst trenger du et utvalg pads og bakplater til Makitaen. Som en start kan f.eks 4-5 pads i størrelse ~5,5" og 2-4 spotpads (~4") være greit, fordelt utover 2 eller 3 nivåer av grovhet, hvis du skjønner. Litt knotete forklart så la meg ta et eksempel :P

5,5":

1x grov
2x medium-grov

2x medium-fin

4":
1x medium-grov

2x medium-fin

+ bakplater til de forskjellige størrelsene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bøtte med gritguard, avfetting og felgrens ville jeg tatt med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet :)

Det har vært maaange slike tråder på forumet som har blitt besvart detaljert.

Bruk enten søkemotoren øverst til høyre, eller les noen tråder på "Nybegynner" delen i forumet, så finner du produkter som folk anbefaler.

Det har blitt satt opp komplette lister av produkter i flere tråder før.

Artikkelen "bilpleie for dummies" er en utrolig god og detaljert artikkel, om du ikke har lest den allerede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskevott fra Meguiars, om den er i mikrofiber, så er den litt flat å vaske med, helt grei, men car pro sin i saueskinn er betraktelig bedre.

Mht polisher og pads, så funker både Scholl bra og 3M, her er det litt hva en liker, men sammen med en roterende er det helt klart to av de som duger. Meguiars har også en god serie nå (nye typene) men der har jeg ramla litt av mht nr og produkter, så der bør noen andre gi deg tips. Hva har du fra Meguiars fra før av polish? Er det nye serien eller 80, 82, 83, 84 og 85?

Husk også at gelcoat på båt er noe annet en billakk å polere bare så du er obs. :)

Samt velkommen til DCN og bilpleiegalskapen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) skal ut å titte og vurdere litt i garasjen igjen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det handel gitt... Scholl pads og polisher, Scholl cf 2, swissvax Shield, flere håndklær og kluter og prickbort, iron-x osv + litt div... dyrt gitt, men gleder meg! Får leke meg på BMW'n først..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive