Høier

Shine chrome leppe på felg

Noen her som kan gi meg noen anbefalinger på produkter jeg kan bruke her.

Autoglym metal polish, CG metal shine???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke Autoglym sin (Autoglyms forbrukerserie pleier ellers å være milde produkter uten særlig slipemidler), men CG sin har jeg brukt endel, den er ganske mild og oppleves lite slipende selv om man kjenner at det er litt korn i den når man gnir litt mellom fingrene. Dvs den renser, det er gjerne å foretrekke på krommede plastdeler som er litt mer ømfindtlige enn reint metall, og har samtidig litt beskyttelse i seg slik at vannet perler (en stund hvertfall). Har bl.a. brukt denne på shadowline-listene på BMW (metall som er sortkrommet på et vis) og de ble bare fine og sorte igjen. Ville ikke nølt med å bruke denne på felg.

Autosol på tube eller boks er veldig grovt, så grovt at man kan se slipemerkene om man er litt uvøren med retning og påføring, men der finnes en flytende variant som heter Autosol Anti-Blau, den har jeg testet bare en gang på aluminium så jeg vet ikke personlig åssen den er på krom (bare å lese litt S&S, Tommy har brukt denne ofte såvidt jeg kan huske i farta) men den inneholder ikke noe slipemidler jeg kan se hvertfall.

Og Swissvax har en metal shine variant som jeg tror skal være lik med CG sin.

Hvis felgen er veldig stygg må du kanskje til med en to-stegs? På Jula selger de slike vatt/bomullshoder til å sette på drill (Art.nr: 379041), de gjør felgshine betraktelig enklere hvis det er snakk om mer jobb enn å bare gni to-tre ganger fram og tilbake med en klut for å fjerne litt småflekker/oksidasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips. Kanskje jeg går for swissvax sin da:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive