Concker

Micro S&S Sølv: Skoda Octavia '08

Heisann!

Tenkte det kanskje var på tide å lage min første S&S, men som vanlig glemmer jeg helt av å ta bilder, både ved ankomst og underveis så da blir det en liten micro ss denne gangen.

Vel kort fortalt er det en Skoda Octavia i fargen sølv eid av en kollega av meg som jeg skulle kjøre en enkelt en-stegs på, samt se litt hva som gikk an å gjøre på noen litt grove riper på dører og panser.

Når jeg fikk kjørt bilen hjem var det å begynne med en skikkelig vask.

her glemte jeg helt å ta bilder så klart men det innebar da følgende steg:

• Korosol på alle paneler + felger (Denne reagerte kraftig!)
  • Prickbort på alle paneler + felger
  • Skumkanon fylt med Autofoam og litt ekstra Surfex
  • Avspyling
  • Håndvask med CG Glossworkz
  • Avspyling

Så når bilen var ferdig vasket å tørket var det over til maskering av plast:

rn4s.jpg

fhpe.jpg

Så igjen var jeg veldig slakk med å ta bilder, men lakken var i grunn ikke så verst, litt swirls og micro riper her å der. Bildet nedenfor viser egentlig hvordan hele bilen ellers var i lakken.

6sje.jpg

Prøvde da ut litt forskjellig comboer, og valget falt til slutt på Rupes medium, sammen med grønn uber pad på 900w krauss DA da denne tok omtrent alt og la igjen et veldig blankt panel!

Jeg begynte med framskjermene før jeg bevegde meg til panseret.

Midt på panseret var det en stor svart ripe, samt et lite felg med noen litt mindre med ganske synlige riper som skulle få litt ekstra oppmerksomhet.

x3e1.jpg

78d9.jpg

Gikk over disse litt forsiktig med 3000 slipepapir

goqf.jpg

Så ble det kjøring med hardt press og orange uber pad, fremdeles rupes medium som brukes.

ntuk.jpg

zcol.jpg

Så meg fornøyd med dette og gikk tilbake til grønn uber på de andre panelene på bilen.

Samme combo ble også brukt på lykter med da med snillere press og lavere hastighet.

kp9k.jpg

30ee.jpg

På bakdørene på sjåfør siden var det også noen litt grovere riper som fikk litt ekstra tid.

fa3i.jpg

ll4c.jpg

oga3.jpg

Her ble det brukt samme framgansmåte som på panseret med litt våtsliping, så Rupes medium med orange uber pad, så noen pass med grønn etterpå.

5ges.jpg

7bfq.jpg

Ble veldig fornøyd her også da ripene gikk bort etter litt hardt press med orange pad.

Bak hengerfester var det også kraftig med riper, her var de fleste av dem godt igjennom lakken så var begrenset med hva som kunne gjøres.

7o0x.jpg

Men gikk også her på med litt våpslip, orange etterfulgt av grønn pad så noe bedre ble det.

btkd.jpg

Ellers rundt på bilen gikk jeg på med grønn uberpad og rupes medium noe som fungerte veldig bra.

h4gw.jpg

Ble ihvertfall blankt å hologram fritt! samt micro ripene og swirls ble borte uten for stor kamp.

Gjorde meg da ferdig med polering av bilen før jeg vasket over bilen med autofoam.

deretter fikk bilen et lag med Collinite 915 som jeg har vert veldig fornøyd med på "kundebiler" da den gir en helt ok glans samtidig varigheten er god.

Deretter ble voksen buffet av etter den fikk herde i en 30minutters tid.

så var det tid for litt Polytrol på plastikk, noe som løftet listene ganske greit.

o4mg.jpg

Foran på bilen hadde den ene lista noen hvite merker? muligens subbet borti noe før.

la på 3 lag med polytrol her for å fylle plastikken litt, ble ikke helt fornøyd men ble noe bedre.

1vhq.jpg

psfc.jpg

Tok til slutt å støvsugde litt lett inne i bilen..

her er det litt surt jeg glemte å ta bilder da bilen var ekstremt ille innvendig, men en 20minutter med støvsuging og støvtørking løftet interiøret betraktelig.

Mattene i bilen fikk seg en god rens.

51j5.jpg

Jeg hadde en flaske stående med en liten blanding jeg hadde brukt på noe annet før.

mesteparten var en CG Greenclean blanding. Muligens det var 1:10?

med en liten skvett surfex. Dette ble gnudd skikkelig inn med en stor Mothers børste.

wgza.jpg

Så ser jeg nå selfølgelig at jeg glemte å ta bilder av ferdig vasket matter..

men de fikk et lag med CG G6 Hyper Coat til slutt så da ble de som nye.

Dette ble også brukt på dekk.

Framruta fikk også en behandling med GTechnic G5 glassforsegling.

Til slutt noen bilder av ferdig bil:

hvzf.jpg

labu.jpg

gvzo.jpg

tezj.jpg

isyc.jpg

Felgene kunne blitt tatt bedre hånd om, men siden eier skal skifte disse så ble ikke det prioritert.

Både jeg og eier ble ihvertfall veldig fornøyd med hvordan bilen ble til slutt.

De ripene eier peket ut ble borte, samt swirls og mesteparten rds ble borte :)

Så til slutt får jeg bare beklage at denne ble litt kort og mangelfull men blir så fort revet med når først begynner.. Får prøve å huske på og ta MANGE bilder neste gang. :)

Endret av Concker
13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin S&S tross lite bilder ;)

Jeg har samme bil selv i sort. Scholl S17+ på sort Scholl fungerer også veldig fint som 1-stegs på disse.

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel og grei S&S :)

Kult reg nr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft dette Concker. Ikke lett å ta bilder av defekter på så lys lakk som dette. Blank ble den til slutt også. :)

Enkel og grei S&S :)

Kult reg nr.

Det regnr. er redigert slik at ikke regnr. skal synes på bildene.

Informerer om at ved hjelp av 2 bilder i denne tråden finner man ut hva det riktige reg.nr. er. Er dette viktig for trådstarter og/eller eier, så burde du sladde reg.nr der også. ;)

Sier ikke dette for å være ekkel, men for å hjelpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft dette Concker. Ikke lett å ta bilder av defekter på så lys lakk som dette. Blank ble den til slutt også. :)

Det regnr. er redigert slik at ikke regnr. skal synes på bildene.

Informerer om at ved hjelp av 2 bilder i denne tråden finner man ut hva det riktige reg.nr. er. Er dette viktig for trådstarter og/eller eier, så burde du sladde reg.nr der også. ;)

Sier ikke dette for å være ekkel, men for å hjelpe.

Er nok ikke så viktig verken for meg eller eier.

Men synes det er greit at eier forblir anonym uansett.

Har nå fikset det, så takk for heads up!

Men jo takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Litt vrient å ta bilder ja, samt det var egentlig ikke så voldsomt med defekter utenom litt swirls her å der.

vel samt de som er fremhevet i tråden :)

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent løft dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive