Gå til innhold

Maskering


GENEXXA

Recommended Posts

Jeg lurte på hvordan dere anbefaler at jeg maskerer disse "rillene" jeg har på panseret mitt. Jeg har aldri maskinpolert bilen min før, men skal straks til med det. Jeg har en Rupes 15DA maskin.

Må jeg maskere "nedi" rillene? Eller på sidene. Eller begge deler?

(Se vedlagt bilde)IMG_9410_zps94f781fa.jpg

Tusen takk for hjelp ang. dette!

"Mennesker som sier at det ikke lar seg gjøre, bør ikke forstyrre dem som er opptatt med å gjøre det"
-George Bernhard Shaw


Skoda Fabia (skabberakket) Rød -00 | Ford Focus -05 lyseblå | BMW 318 -07 koksgrå | VW Touran - sølvgrå | LR Range Rover -08 hvit | Camp-Let "Limited  Edition 1969" -13 hvit coat.

Ford Mondeo stv. 2009 mod. Panther Black met.
Litt bilder: http://lammis.no/mondeo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Du maskerer der det er plast/gummi hvor du kjører borti/over med poleringsmaskinen. Som på forden over er det ikkje nødvendig å maskere inni selve grillen da du forhåpentligvis ikkje skal rote deg inni der med poleringsmaskin :) på chrom varierer det om folk maskerer... :) billig forsikring med god maskering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Skal ikke være nødvendig, så lenge panelene ikke er demontert og feiljustert etterpå. Jeg har polert veldig mange biler uten maskering i det hele tatt, og det går faktisk overraskende bra. Trenger ikke være så hysterisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Holder meg til å maskere plastlister for å spare litt rengjørings arbeid i etterkant, ellers på kanter etc er det sunn fornuft som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Har brukt de blå teipene biltema har. De funker veldig bra, imo. De har en tynn og en bred variant og begge er gode å bruke.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt de blå teipene biltema har. De funker veldig bra, imo. De har en tynn og en bred variant og begge er gode å bruke.

Mener å ha lest at noen her inne har hatt dårlig erfaring med Biltema-teip når bilen har stått over natten med teipen på (farge på teip husker jeg ikke), har du opplevd det samme?

Edit: Med dårlig erfaring mener jeg at det sitter igjen limrester.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Mener å ha lest at noen her inne har hatt dårlig erfaring med Biltema-teip når bilen har stått over natten med teipen på (farge på teip husker jeg ikke), har du opplevd det samme?

Edit: Med dårlig erfaring mener jeg at det sitter igjen limrester.

Har ikke hatt de på så lenge. Har for det meste hatt jobber som har tatt en kveld/natt. Kan prøve det en gang, men jeg opplevde det du sier rundt vinduene da jeg malte huset i fjor.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...