Christer

S&S: VW Passat 2.0 TDI 2006 United Grey

21 innlegg i emnet


autowerx-logo-svart.png

presenterer
S&S: Volkswagen Passat 2.0 TDI 2006 United Grey
15. juni 2013 (og natt til 16. juni)


2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


En kollega på jobben ville gjerne få polert bilen etter at jeg gjentatte ganger hadde engasjert ham i samtaler om polering, vist frekke 50/50s av jobber andre her på DCN har tatt, samt vist mine egne resultater fra tidligere jobber jeg har tatt. Dato ble avtalt, avlyst, flyttet og ny dato avtalt.

Indianerne var ikke villige til å gi oss bra vær, så jeg ordnet det slik at jeg kunne låne min brors garasje til denne jobben siden han var bortreist. En kjapp tur for å inspisere fasilitetene viste dog at masterplanen min hadde noen små problemer. Nøkkelen til vannkranen var innelåst i huset, jeg hadde ikke nøkkel og dermed heller ikke tilgang til kritiske fasiliteter som kaffetrakter eller toalett. Dagen før dagen opprant og indianerne ombestemte seg mtp været, så det ble besluttet å benytte min mors garasjecarportkonstruksjon atter en gang. Bonus der er steinbelagt vaskeområde (også kjent som innkjørsel/tun), jeg har nøkkel til huset, toaletter, hun har skikkelig kaffetrakter og jeg vet hvor kaffen er gjemt.

Det ble avtalt at kunden/kollega skulle stille hos meg i 8:30-8:45-tiden lørdag morgen, hjelpe til med å pakke i bilen og at vi skulle være på plass og i gang med vasking rundt 9-9:15. Dette gikk jo som vanlig ikke, siden minien skulle ha kos og oppmerksomhet og sambo disket opp med kaffe. Vi var dog på plass 10:15 og satte i gang.

Siden vi begge hadde planer for søndagen måtte dette være en endagsjobb. Vi hadde begge ordnet det slik at vi kunne bruke hele dagen og natten om nødvendig, så selv om det var litt tidspress var det ikke i nærheten av så hastejobb som Focusen jeg tok.

Jeg begynte med å avskilte bilen mens eier fløy rundt og knipset bilder.

Det er her på sin plass å poengtere at eier aldri har tatt slike bilder før, hadde til dels store problemer med å se lakkdefekter selv om jeg pekte på dem, og hadde dermed problemer med å få tatt bilder av dem. Som et resultat av dette er noen av bildene litt uklare, mange er slettet og mange av defektene jeg pekte ut er ikke veldig synlige. Vi kommer sterkt tilbake neste gang. :)

Førbilder:
Front
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Panser
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Panser/lykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Lykt/fanger
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Rails foran
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Rails bak
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Steinsprut tak
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakfra venstre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakfra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Tak bakfra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakfra høyre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Tanklokk med solkremmerke over (lite synlig, dog)
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakskjerm med mye overspray. Overflaten her var som sandpapir.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Eier var borti en betongsøyle for noen uker siden og fikk spot-lakkert ca 5-6 cm på hver side av mellomrommet mellom bakskjerm og bakfanger, så det er sannsynligvis grunnen til all oversprayen. Mesteparten forsvant med clay, og resten forsvant under poleringen.

Utstyrslisten for dagen ble omtrent som følger:

Prewash
MAC124 Prickbort
Bilt-Hamber Surfex HD 1:10
Espuma Activo
CarPro IronX

Felger
Bilt-Hamber Auto-Wheel
EZ Detail Mini wheel brush

Vask
Bøtte med gritguard
Blank Bil Strawberry Wash & Shine bilshampoo
Elite Car Care Luxury Wool Mitt

Clay
eBay Blue Magic Clay
BlankBil QD

Polering
Flex PE 14-2 150
Flex XC 3401 VRG
Uber gul 140mm
Uber gul 100mm
Scholl Concepts lilla 145mm
Scholl Concepts rød/hvit spider 85mm
Scholl Concepts ull 85mm
Scholl Concepts oransje 145mm
Scholl Concepts S0
Scholl Concepts S3 Gold
Scholl Concepts S30+
Scholl Concepts S40
Scholl Concepts CF02
3M Fast Cut Plus
Autosol Chrom Glans
GTechniq P1

Interiør
Scholl Concepts SPAM
Swissvax Leather Cleaner
Swissvax Leather Milk

LSP
Dodo Juice Supernatural Hybrid

Utstyr
Nilfisk 145.2-10 XTRA
Paint Detective PD8
Mange meter 3M 3434 maskeringstape
Elite Car Care våtslipeutstyr, 2500grit + slipekloss
Svarte engangshansker i nitril
Diverse microfiberkluter


Aaaand... action!

Bilen var i utgangspunktet ganske ren, men jeg valgte å kjøre den vanlige rutinen likevel for å være på den sikre siden. Hele bilen sauset godt inn i Prickbort, og dette fikk i kjent stil virke ca en sigg før avspyling. Mens Prickbort virket dynket jeg felgene med Auto-wheel og lot dette få kose seg uten berøring.

Prickbort påføres
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Autowheel virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Prickbort virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Spyle Prickbort
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50 felgspyling
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Forhjul
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Spylings
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Tradisjonen tro fulgte jeg opp med en liberal dose Surfex HD 1:10, som fikk virke noen minutter før det begynte å tørke inn. For å få litt mer effekt av produktet skummet jeg bilen med Espuma Activo. Jeg ble ikke venner med justeringsskruen, så det ble et herlig tykt lag med barberskum overalt. Tykkelsen til tross, etter noen minutter begynte det å renne ganske greit av, og tok med seg en del møkk og forskjellig rusk på sin vei mot bakken. Da det begynte å tørke igjen fant jeg ut at det var på tide å spyle.

Surfex via Kwazar Orion+ 6L
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Surfex overalt!
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Surfex virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Surfex virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Mer Autowheel
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Skumming
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Mmm, skum
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Espuma Activo virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Renner litt av
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Dryppedryppe
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Dryppedryppe
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Spyle
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Vanntåke
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Felgene fikk seg en runde til med Auto-wheel, denne gangen med børste. Siden det var rimelig liten klaring mellom bremsekalipper og felg falt valget på EZ Detail Mini Wheel Brush. Denne ble bøyd i U-form for å komme skikkelig til bakpå eikene. Hver felg ble jobbet til skummet var helt brunt, og så spylt.

Autowheel smaker ikke godt...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Gnukke felg
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Gnukket felg
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Siden det var god lunk i luften fikk bilen lufttørke litt mens jeg helte den råtne eggelikøren kjent som Iron-X fra kanne over på sprayflaske og dusjet hele bilen inkludert felger. Det var overraskende lite å finne mtp hvor lite stell bilen har fått siden den var ny. Nåværende eier har hatt den i ca halvannet år, mens tidligere eier kjøpte den ny i 2006 og har vanskjøttet den hva pleie angår. I klartekst betyr dette at han ikke har vasket den veldig mye, og det ga seg også utslag i ganske lite vaskeriper, alderen til tross.

IronX påføres
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

IronX virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

IronX virker
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

IronX på felg
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ren felg, omsider
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Rent og pent
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Foran også
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Og bak
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Var noe grums her som plutselig forsvant etter en liten runde Prickbort og børste. Jeg blir like glad hver gang jeg vasker bil og dritten bare forsvinner med minimal innsats. Gode produkter og utstyr er ikke bare halve jobben, det er pinadø oppimot 80% av jobben.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Forvask fullført, på tide med håndvask med sau. Varmt vann i bøtten, brukte bare én bøtte siden jeg ikke helt har troen på egen skyllebøtte og ikke merker noen forskjell på vask med en eller to bøtter. Denne dagen ble det bare én, og bilen var helt fri for smuss før jeg begynte på håndvasken uansett. Om det kom etpar småriper la jeg ikke merke til dem, og om så var forsvant de under poleringen.

Vasker med sau
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Rette bevegelser, kosestryke på lakken uten press.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Dunk i bøtten
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Forsiktig vask av krommet plastgrill
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Pirker litt innimellom rillene i grillen
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Spylings
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Spylings
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Etter avspyling av IronX var eier klar for mat, så han tok min bil og jaktet på frokostrundstykker mens jeg clayet hele bilen. Tørket av rester av claylube med MF.

Rygget inn og ferdig clayet
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Etter lunsj var det tid for å maskere og legge opp noen testfelter på panseret.

Jeg kjøpte inn 30 nye pads fra Bilnerdens 17. mai-tilbud, 5 av hver av 100 og 140mm Uber gul, oransje og grønn, og tenkte jeg skulle bruke disse på denne jobben.

Kombotesting - pads ligger klare
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Defekt i lakken
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Fotografen syntes det var noe uvant å ta bilder av lakkdefekter
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Førstemann ut var Scholl S17+ på oransje Uber. Dette tok lette vaskeriper, men kom ikke helt i mål.

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Combotesting
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Blankt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Blankt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50, men husker ikke hva det var mellom... :P
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Fotografen rotet seg litt vekk og glemte å ta bilder av resten av kombotestingen, men det foregikk slik:
Nummer to var S3 Gold på oransje Uber. Tok litt mer enn S17+ på samme pute, but still no cigar.

Tredje test var S3 Gold på gul Uber. Tok ca 80%, så jeg tenkte jeg var på sporet av noe. Tok en runde til med samme combo, og så var vi i business. Ripefritt og holofritt og med en finish som egentlig var klar for voks. Wipedown med Scholl CF02 og fremdeles holofritt. Gull.

Just for kicks kjørte jeg Gtechniq P1 på Gtechniq poleringspute ved siden av feltet jeg kjørte forrige kombo på - håpløst. Tok mindre enn S17 på oransje Uber, så den ble forkastet.

S3 på gul Uber it was, then.

Vi skulle også fylle litt steinsprut, men dette ble det ikke tid til og ble derfor utsatt til en annen gang. De gikk ikke gjennom lakken, så faren for rust er minimal.

Steinsprut
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Noen bilder etter to runder á 6 pass med S3 Gold på gul Uber:

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Buffe polish
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


Blankt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Takrails var et fokusområde for jobben, som dessverre havnet litt bakpå i iveren etter å få lakken pen igjen. Uansett, vi satte av litt tid til å få tatt disse.

Begynte med Meguiar's NXT Generation All Metal Polysh på grov håndpad. Ble litt mindre hvitt, men ellers ingen endring. Autosol Chrom Glans på MF leverte omtrent samme resultat.

Prøvde litt forskjellige midler på Flex DA uten at det gav oss noe særlig og begynte å bli ganske oppgitte over tilstanden.

Begynte med Gtechniq P1 på Gtechniq poleringspute (har ikke bilde av dette) på Flex DA - liten forskjell, om noen. Gikk over til oransje Uber og S17+, byttet kjapt til gul Uber og S17+, fremdeles på Flex DA. Byttet ut S17+ med S3 Gold, og litt av den verste hvite oksidasjonen begynte å forsvinne. Byttet til roterende og fikk vekk enda litt mer oksidering, men fremdeles var vi langt unna noe som kunne minne om akseptabelt, for ikke å snakke om bra eller pent...

Time to step it up... hanket frem en liten rød/hvit Scholl spiderpad og ladet denne med Autosol... på roterende. Durte på på trinn 4-5 på maskinen (1500-1800rpm), og jaggu ble det blankt. Og jævlig varmt. Tok på mer guffe og tok en runde til, og det begynte virkelig å se bra ut; problemet var at paden begynte å bli glasert av hardkjøret, og jeg begynte å innse at Autosol kanskje ikke var laget for slik bruk. Uansett, resultatet ble bra der jeg kom til, men om jeg skal gjøre sånn på resten av dem må de av bilen for at jeg skal komme til overalt.

Tenkte som så at det kunne umulig skade med litt Scholl S0 på gul Uber på roterende, så jeg fant frem en fersk pad, primet den med CG Pad Conditioner og la på to voksne erter S0. S0 er ganske tørr i konsistensen og vanskelig å dosere fornuftig fra Scholls originalflasker, så det tilsvarte vel 3-4 vanlige erter alt i alt. Spredde forsiktig siden det var liten overflate og kjørte det litt på 600-900rpm uten å se noen særlig forskjell, så jeg dro maskinen opp på 1500-1800rpm og kjørte til det støvet. Railen ble god og varm, og det forsvant litt oksidasjon, men fremdeles var det Autosol som var kongen.

Noen bilder av seansen:

Maskering på rails
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Takrails
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Megs
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Megs gnukket... njaaa... nei.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Gt p1 på mf
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Nei. Bare nei.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Scholl s17+ på oransje uber på flex da
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Action shot
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


Ble blankere, men ikke bra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Scholl S3 på gul Uber på roterende
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Njaæh, ikke det heller
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Noe blankere, men fremdeles rikelig med merker etter mange års oksidasjon
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Slik så de ut over det hele...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Autosol og Scholl spider - på roterende
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Skulle man sett
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Nå snakker vi
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Jaddah
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Shiny
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Etter en god stund med gnikking på rails innså vi at dette kunne vi holde på med hele natten, så vi fant ut det var på tide å bli ferdig med resten av bilen.

Tok en kjapp runde med lakkmåleren og kikket på lakktykkelse og konstaterte originallakk på hele bilen, trygge verdier med laveste måling på 108µm og høyeste på 141µm. Siden jeg ikke hadde flere ark for å notere lakkmålinger på ble dette ikke notert noe sted.

Kjørte hele panseret med roterende, gul Uber og S3, en runder á 5-6 pass, og det så 95% bra ut, enkelte litt dypere riper som kommer til å forsvinne ved neste korsvei (der jeg har litt bedre tid). Målet var et sted rundt 90% ripefritt, alt over det var jubelbonus.

Tok wipedown på panseret for sikkerhets skyld, og så at jeg måtte ta en runde til. Testet lilla Scholl og S3 Gold for å se om det utgjorde noen som helst forskjell. Det fjernet så å si alt som var igjen av riper, men kjentes helt likt ut som gul Uber. Faktisk vil jeg si gul Uber var littegrann enklere å kjøre, spesielt mot kanter og lister siden Schollpads er avrundet mot panelet, mens Uberpads har 90-graders kanter. Jeg fortsatte derfor med gul Uber på resten av bilen.

Bilder av kjøring av panser:

Panser ferdig
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Holospotting
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Blankt ja
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Litt produktsling?
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Tok venstre forskjerm på samme måte og oppdaget noen stygge riper fremst på panseret, og tenkte det var en flott anledning til å våtslipe litt. Slipte med 2500-grit papir og BlankBil QD og polerte opp igjen glansen.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Og matt ble det
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Gnukke litt med s3 og gul uber
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ble helt ok, det
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Tester lilla Scholl på panseret og ser om den oppfører seg noe annerledes enn gul Uber
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Helt ok å kjøre, den også
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ser ingen forskjell på resultatet, hvertfall...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Siden vi hadde noenlunde tidspress instruerte jeg eier i bruk av Flex DA og ladet denne med oransje Scholl og S40. S40 fordi jeg har klart å selge dispenserflasken min med S30+ og jeg ikke hadde flere tomme dispenserflasker igjen, og fordi jeg hadde en liten flaske S40 fra samplesettet jeg kjøpte for to år siden. I tillegg var det allerede holofritt, så finsteget var utelukkende for å hente ut enda mer bling. Jeg tapet opp for en 50/50 for å se om det i det hele tatt var poeng i å kjøre finsteg, eller om vi kunne spare oss for mye arbeid ved å avslutte etter S3 Gold, men det var en ganske grei forskjell etter en kjappis med S40. Borte var den litt slørete finishen og frem kom en fantastisk "pop and flair" i metallicen, som det heter på fint. Ingen grunn til å ikke kjøre S40, altså. Eier fikk instruksjoner og satte igang. Noen småkorreksjoner underveis - pad flatt på lakken og litt press sånn at den holder seg nedpå, men alt i alt viste han tegn til å være en natural så jeg skal nok klare å gjøre detailer av ham også. ;)

Han durte over panseret noen runder og sa seg fornøyd og tok en pause mens jeg jobbet meg bakover. Mens jeg polerte videre tok eier seg av interiøret. Han vasket alle flater med Scholl SPAM på MF og gikk over skinn med Swissvax Leather Care kit. Til og med barnestolen fikk seg en runde og så omtrent ny ut. Matter ble skrubbet med Surfex og børste og spylt, deretter lagt til tørk. Teppet i bilen ble støvsugd med våtstøvsugeren. Han ville også ta noen flekker i taket han hadde irritert seg over, men det hadde blitt store skjolder og da hadde han irritert seg over dem i stedet, så vi kom frem til at vi bare lot taket være i fred.

Etterhvert var det på tide med en pause, så vi tok oss en kaffe og slappet av noen minutter. På vei til pausebenken så jeg at noen fuglejævler hadde brukt bilen min som toalett, så før jeg satt meg ned måtte jeg jo bare skumme ned bilen og få spylt av fuglebajsen... Gjorde ikke noe mer med den enn det, så fikk den stå og lufttørke og samle pollen mens vi pauset og jobbet.

Jeg jobbet meg rundt bilen nedover langs venstresiden med kombo som nevnt, maskinen ca midt mellom 3 og 4 (1200-1500 rpm) og greit med press. På førerdøren kjørte jeg med myyyye press, mens på bakdøren kjørte jeg med omtrent halvparten så mye. Eneste forskjellen jeg kunne legge merke til var at jeg var mindre sliten etter å ha kjørt bakdøren enn jeg var etter å ha kjørt fordøren. Vekslet mellom medium og liten pad underveis for å komme bedre til på smale partier under listen midt på døren, rundt håndtak og speil og sånt.

Plutselig var jeg ferdig med forskjermen og døren og holdt på med speilet!
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50 speilkåpe
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Venstre bakdør og venstre bakskjerm hadde noen stygge merker etter hva jeg tror var tagging med stein, så her måtte det våtslipes ganske mye for å få dempet dem noe særlig. Kjørte tre runder á 6 pass med Scholl S3 Gold på gul Uber, byttet til en fersk gul Uber og 3M FCP og kjørte to runder á 5 pass før det ble støvparty. Det ble veldig mye bedre, men de to-tre verste ripene på bakskjermen ble med videre til en annen gang. Klarte selvsagt ikke få noen bilder av dette siden eier satt i tidenes minst grasiøse stilling inni bilen og vasket.

Kromlistene rundt vinduene var stygt oksiderte, så disse ble kjørt med S3 Gold og gul Uber og ble dramatisk mye bedre. Listene på passasjersiden ble veldig mye bedre enn på førersiden, så sistnevnte skal få seg en runde til ved en senere anledning.

Kromlister - gul Uber og S3 Gold
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

50/50
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Frontfanger ble tatt av eier med Flex DA, lilla Scholl og S3 Gold. Jeg kjørte bakfanger med roterende, liten Scholl ullpad og S3 Gold, og maskinen mellom 2 og 3 (ca 1000rpm), lite press, mange pass og fire runder. Bedre å kjøre det babysafe enn å svi gjennom lakken eller få lakkslipp, særlig siden verken eier eller jeg egentlig har penger til noen omlakkering (og så er det helvetet med fargeforskjeller man helst vil unngå).

Slurte videre på takrails fra tid til annen, men ingenting var i nærheten av Autosol og Spiderpad, så det ble ganske halvhjertede forsøk. Ble noe bedre, hvertfall.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202
Bakdør venstre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakskjerm venstre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakskjerm venstre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

På det siste bildet der ser man en del riper over dørhåndtaket. Disse fikk jeg ikke bort med S3 Gold, så jeg ringte Christer R og fikk låne 3M Fast Cut Plus av ham. Da forsvant de. Våtslipemerkene og ripene på bakskjermen forsvant også mye lettere med FCP enn med S3 Gold, selv om jeg nok hadde fått dem bort uten FCP også.

Tok en runde på baklyktene med samme kombo som på resten av bilen. Det er noen 50/50-skiller her, men de var ikke lette å se...
Baklykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Baklykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Baklykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Baklykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Baklykt
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Lastekanten på bakfanger hadde en del stygge merker, men de var ikke så dype at de gikk langt ned i klarlakken.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Første runde, Scholl S3 Gold og liten Scholl ullpad på roterende, ca 1000rpm, lite press
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Lastekant bakfanger, venstre side (ubehandlet)
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ble ganske greit dette her da...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Fant en stygg ripe nede på fangeren og tapet denne opp for en 50/50. Ubehandlet til høyre, ripen var like lang mot venstre som det gjenværende.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Hele ripen var borte da jeg var ferdig.

Laaaaaangt på natt, sitter og sliter med bakskjerm høyre side...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Trøtt i kroppen og vil helst bare sove
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Sjekke for holos, og jaggu var det noen. Det ble en del holosjekking med mobilen også, men de var så små at jeg nesten kunne tørke dem bort.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Stappe lykten på plass igjen
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Sliten detailer
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Kjører litt mer på takrails med en eller annen kombo, sannsynligvis S3 Gold på gul Uber for å få dem litt bedre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Latterlig mye press og høy fart og mye konsing
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ble litt bedre til slutt - og her ser dere også hvor jævlige de var...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Ble lei takrails og gikk over på krommen rundt vinduene i stedet, da denne var mye lettere å ha med å gjøre.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Presisjonsarbeid, dette her
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Og litt på andre siden, for å få dem bittelitt bedre :)
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Eier fulgte etter meg med Flex DA med oransje Scholl og S30+ (siden jeg nå hadde begynt å produsere litt kosehologrammer i ørska).
Vi innså at vi ikke kom til å bli ferdige med alt, så taket ble droppet og tas en annen gang i løpet av sommeren. Railsene ble bedre, men ikke bra, så der ble det "bare" kjørt 2 runder med 6-7 pass med gul Uber og S3 Gold for å få det litt bedre. De er så stygt oksiderte at de sannsynligvis må slipes for å bli bra, så jeg gikk i tenkeboksen etter at jobben var gjort. Mer om dette helt til slutt. :)

Litt over 5 om morgenen var bilen ferdig polert, bortsett fra taket. Vi var dauslitne begge to og det begynte å nærme seg stå-opp-tid for våre respektive småunger, og så ikke for oss særlig mye forståelse for å sove fra våre respektive fruer. Bilen var full av poleringsstøv og produktsling, så alle planer om å bare gå rett på voks ble forkastet. Bilen måtte ut for en dynkings i Surfex og spylings, etterfulgt av tørk og voks.

Ferdig! Ut i regnet for å dynkes i Surfex og spyles ren.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Kjapp runde med detailerkost overalt+ for å løsne størknet polish
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Begynner å bli lyst igjen, gitt...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Og så spyler vi, klokken er vel 4-4:30 om morgenen
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Voksen ble lagt mens solen var på vei opp bak åskammen, lyset var flott og selv om vi var slitne var det verdt det. Fargespillet i lakken i soloppgang var nær perfekt, og det ble noen bra bilder av det.

Voks denne gangen ble Dodo Juice Supernatural Hybrid, lagt med UFO-applikator og buffet med Microfiber Madness Summit 800.

Voksing på gang, legger tyyyyynt siden denne voksen blir kranglete hvis den legges for tykt og/eller får ligge for lenge.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Dodo Juice Supernatural Hybrid
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


Ferdigbilder!

Tiiiiiiidlig morgen, solen har stått opp og bilen er blaaaaaaaaank!
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Vi bestemte oss for å foliere bilen med rhondondendrohn-mønstret folie
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Dette var ikke helt hans smak, så vi prøvde garasjefolie...
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Og til slutt en kombinasjon av de overnevnte
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Usikker på mønsteret, men blankt er det hvertfall.
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Bakfra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Førerdør/skjerm
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Høyre forfra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Høyre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Front fra høyre
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Forfra
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Venstre side
2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


Klokken 6 var alt utstyret pakket inn igjen i bilene og vi kunne atter vende nesen hjemover.

Tidsforbruk: ca 20 timer, derav ca 18 timer effektiv jobbing.


28. juni 2013:
Etter et vellykket raid hos Mekonomen hadde jeg fått tak i en Scotch Pad, eller slipefilt som det også heter på Mirka-språket. Denne har 1500-korning og er laget for å matte ned lakk under forberedelser til lakkering. Jeg tok dette, samt en QD og Autosol Chrom Glans med på jobben for å ta en kjapp test på etpar av de verste områdene på takrailene.

Testet på et stygt, stygt område med QD og bare slipefilt, og jeg kjente at oksidasjonen ble slipt av og at overflaten ble glattere. Glemte såklart å ta førbilde av dette, så da droppet jeg etterbildet også.

Gikk rundt til andre siden av bilen og tok en ny test, og denne gangen husket jeg å ta bilde.

Før:
2013.06.28%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

Det ble pusset med slipefilt og Autosol Chrom Glans her, ca to minutter, for hånd, ikke veldig mye press. Korte drag, ca 5-6cm av gangen, totalt ca 30cm lengde.

Etter:
2013.06.28%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202


Onsdag 8. august 2013:

Da var det duket for del 2 av føljetongen om de oksiderte takrailsene fra helvete. I første episode forsøkte jeg å gnukke dem fine med roterende, spiderpad og Autosol og fikk et levelig resultat etter veldig mange timer veldig hardt arbeid. Siden tid er noe verken jeg eller eier av bilen har mye til overs av, bestemte vi oss for å gå rett på våtsliping for å få vekk oksideringen.

Jeg handlet inn Mirka Abralon 500/1000/2000 grit slipeputer samt 1500 grit slipefilt (matteklut) og tenkte dette burde være kurant. Etter litt mer tankevirksomhet kom jeg frem til at 2000 kanskje var i groveste laget, og handlet 3M Trizact 3000 og 6000 grit. Enda mer tankevirksomhet førte til at jeg kjøpte Mirka Abralon 4000 grit også, samt en CarWise DA-maskin for å få brukt disse på en forsvarlig måte. Jeg var redd Flex DA med tvungen rotasjon ville kunne forårsake mer skade enn jeg hadde anledning til å rette opp i, og da var hvertfall roterende utelukket. Ergo, vanlig DA.

Vel installert i Gnikkeboden var det dags for litt bilder. Vi fortsetter der vi slapp forrige gang:

Bakerste stykket, førerside:
img_8846.jpg

Ca midt på, førerside:
img_8847.jpg

Fremste stykket, førerside:

img_8852.jpg

Hele pasienten, førerside:
img_8853.jpg

Fremste stykket, passasjerside:

img_8854.jpg

Hele pasienten, passasjerside:

img_8855.jpg

Bakerste stykket, passasjerside. Dette er det beste området på railsene i det hele tatt; Det var her det var hardkjør med roterende og Autosol i veldig mange timer.
img_8856.jpg

Bakerste del av midtstykket, passasjerside:

img_8857.jpg

Utgangspunktet er med andre ord generelt jævlig.

Så var det ripejakt på taket. Generell tilstand var helt grei, en del swirls og vaskeriper, enkelte steinsprut og RDS. Tapebit for å assistere en villfaren autofokus:
img_8848.jpg

En liten luring:
img_8849.jpg

Og enda en:
img_8850.jpg

...samt noe tjafs ganske langt fremme på taket.
img_8851.jpg

Da eier ankom mens jeg skummet ned bilen min, parkerte han ute i solen. Der oppdaget vi noen holos på høyre hjørne bak, så da var det holojakt rundt hele bilen.

Noen små spøkelser her...

img_8858.jpg

...og her.

img_8859.jpg

Holofritt på høyre bakskjerm...

img_8860.jpg

...og høyre bakdør...
img_8861.jpg

...og høyre fordør...

img_8862.jpg

Et merke av noe slag på frontfanger førerside vi ikke fikk bort sist...

img_8863.jpg

Holofri førerskjerm...

img_8864.jpg

...og førerdør...

img_8865.jpg

...og bakdør...
img_8866.jpg

...og bakskjerm (den hvite stripen er refleksjon av en stolpe)...

img_8867.jpg

Venstre hjørne bak var også holofritt. Gull! :)

img_8868.jpg

På tide å komme i gang. Siden jeg visste med meg selv at jeg ikke kom til å ha motivasjon til å starte på rails etter mange timer polering av tak, begynte vi med railsene.

Starter forsiktig med Mirka Abralon 4000 grit...

img_8869.jpg

...og et nytt medlem i maskinparken.

img_8870.jpg

Liten og tung (2.5kg, iflg bruksanvisningen, men den var (føltes) vesentlig tyngre enn Flex DA på 2.6kg).

img_8871.jpg

Maskerer opp med 50mm 3M 3434-tape, dynker paden med vann og dusjer på railen i tillegg. Går rett på trinn 4, øker til trinn 6. Kjører 7-8 "pass", dvs frem og tilbake i 1-2 minutter og tørker av. Ble ganske så mye bedre, men er fremdeles mye å hente.

img_8872.jpg

img_8873.jpg

Vi går ned ett hakk og prøver 3M Trizact 3000 grit. Denne oppførte seg veldig annerledes enn Abralon-puten. Trizacten sprutet guffe overalt når den ble kjørt våt og hoppet som en ballerina når den ble kjørt tørr. Lett fuktig/veldig klam var den grei å ha med å gjøre, så med disse må man være nøysom med fuktighetsmengden. Meget mulig den ikke griser like mye når hele paden er i kontakt med underlaget, dvs våtsliping av paneler, den teorien skal testes ved en annen anledning.

img_8874.jpg

Slik ble det, hvertfall. Abralon 4000 grit til høyre, Trizact 3000 grit til venstre. Markant skille, og fin, men forskjellig, finish på begge to.

img_8875.jpg

En 50/50 til. Trizact 3000 grit til høyre, ubehandlet (i dag, Autosol/roterende sist) til venstre.

img_8876.jpg

Prøvde meg litt helt forrest også der det var ille oksidert, og ble en del bedre.

img_8877.jpg

...men ikke bra nok, så vi våget oss ned på 2000-grit.

img_8878.jpg

Førersiden manglet ikke passende kandidater på noe vis...

img_8879.jpg

img_8880.jpg

img_8881.jpg

Slurte på i langdrag, og til slutt ble det ganske veldig mye bedre, hvertfall sammenlignet med utgangspunktet. Gikk dessverre gjennom lakken(!) et sted og har unnlatt å ta bilde av det siden det er så flaut, men det skjedde altså. Jeg kjente der og da at jeg hadde lyst å gå ned på 500 grit og slipe vekk all lakk, men da hadde vi måttet demontere railsene og det var rett og slett for mye jobb. Eier takket også nei til tilbudet mitt om å omlakkere det stykket jeg gikk gjennom på, siden finishen der da ville være så mye bedre enn på resten.

Begge railsene ble hvertfall kjørt komplett med Abralon 2000 grit. På førersiden gikk jeg faktisk ned på 1000 grit for å ha sjans til å bli ferdig, og gikk over igjen med 2000 grit for å få lik finish på begge sider. Innsiden av railsene var ikke mulig å komme til med maskin på forsvarlig måte, og å ta det for hånd var ikke et tema. Disse ble derfor ikke gjort noe med. Ferdigbilder fra midt på natten (merkelig hvordan tidsskjemaet alltid ryker så jævlig...):

img_8891.jpg

img_8892.jpg

img_8893.jpg

img_8894.jpg

Taket ble det ikke tatt bilder av underveis i prosessen, men som dere så på førbildene var det ikke helt forferdelig og dermed ikke så voldsomt spennende.

Hele taket ble i hovedsak kjørt med Flex roterende på trinn 3,5 (1350-ish rpm) med gul Uber og Scholl S3 Gold. Stort sett var to runder á 5-6 pass tilstrekkelig, men enkelte steder var jeg innom spotkorrigering med hvit/rød Scholl spiderpad og 3M Fast Cut Plus. Kjørte også en seksjon av taket med 160mm gul CG MPT pad, men sluttet med det da det lugget og hoppet noe sykt og masknen ble jævlig varm. Testet også lilla Scholl da det var tid for padbytte for å se om det var noen forskjell mellom gul Uber og lilla Scholl. Konklusjonen var at gul Uber tar hakket bedre enn lilla Scholl når resten av parametrene ellers er like.

Taket ble kjørt holofritt og pent med overnevnte, og finishen ble så bra og klokken så mye at vi hoppet elegant over finsteget og gikk rett på voksing.

Her er bilder etter Dodo Juice Supernatural Hybrid:
img_8882.jpg

img_8883.jpg

img_8884.jpg

img_8885.jpg

img_8886.jpg

img_8887.jpg

img_8888.jpg

img_8889.jpg

img_8890.jpg

img_8895.jpg

Jeg fant også en stygg ripe på venstre bakskjerm som har kommet etter første del. Denne ble våtslipt til de evige parkeringshus med 2500 grit slipepapir på rund slipekloss, godt lubrikert med lunkent vann. Polert til blingbling igjen med gul Uber og S3 Gold, etterfulgt av S30+ på oransje Scholl på Flex DA.

Hologrammene på høyre hjørne bak forsvant enkelt med S30+ på oransje Scholl på Flex DA.

Merket på fremskjermen gikk ikke bort, så det får vi evt ta igjen ved neste korsvei.

Tak, rails og de spotpolerte områdene fikk et nytt lag Dodo Juice Supernatural Hybrid som fikk ligge ca 10 minutter før buffing.

Tidsforbruk på del to var 7 timer inkl inntak av en pizza.
Takk for titten!

Bilder for del 1 er beskyttet av opphavsrett og tilhører eier av bilen (siden han tok bildene), og er ikke tillatt brukt uten hans skriftlige tillatelse.

Bilder for del 2 er mine og bare mine, og er ikke tillatt brukt uten mitt skriftlige samtykke. Sånn er det med den saken.

Endret av Christer
49

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God lesning dette :) Cred!

Kjenner jeg er veldig glad jeg valgte svarte rails..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin S&S Christer :)

Di railsan så noe oksidert ut! Hadde det vært meg som skulle ha tatt jobben så hadde jeg lakket dem :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser knall ut. Skjønner ikke hvordan dere orket så sinnsykt mange timer sammenhengende jobbing! :P

Cred er en selvfølge her. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh fikk frem wetlooken på denne :)

Flott stykke arbe som man sa.

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig lesning og nydelig resultat. Imponerende maraton dere la opp til, og virkelig mye fikk dere utført. Cred :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S med morsom beskrivelse.

Bra maratonløp for å få denne ferdig på kort tid :)

Resultatet ble absolutt blankt og fint.

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

cred.

syns du 3m fast cut tar mer enn scholl s03? bedre å bruke på slitt lakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette vart en bra jobb og ikke minst å holde på i så mange timer i strekk! hvar chrome listene rundt vinduene også i samme forfatning? var dei lette å sheine opp? meget bra S&S dette her :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for Meget flott S&S som førte til en blak Passat. Godt jobbet Christer!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God lesning dette :) Cred!

Kjenner jeg er veldig glad jeg valgte svarte rails..

Godt valg! :)

Jeg var på eBay dagen etter og så etter nye rails til ham, og der var det bare svarte tilgjengelig. Hintet om at kanskje vi skulle bytte ut de som sto på bilen, men han liker fargen på de han har bedre enn svarte, så da får vi bare ta en økt til og bli kvitt oksidasjonen.

Fin S&S Christer :)

Di railsan så noe oksidert ut! Hadde det vært meg som skulle ha tatt jobben så hadde jeg lakket dem :lol:

Jeg var inne på tanken selv, men de må uansett pusses ned for å kunne lakkeres, så...

Ser knall ut. Skjønner ikke hvordan dere orket så sinnsykt mange timer sammenhengende jobbing! :P

Cred er en selvfølge her. :)

Hadde jeg jobbet alene hadde nok stemningen ikke vært så bra som den var, men det går veldig mye lettere når man er to. Tok pause etter hvert panel for å ikke gå helt i kjelleren, drakk mye kaffe og preiket drit, så det var like mye en sosial greie.

Ohh fikk frem wetlooken på denne :)

Flott stykke arbe som man sa.

Cred!

Takk :)

Herlig lesning og nydelig resultat. Imponerende maraton dere la opp til, og virkelig mye fikk dere utført. Cred :thumbup:

Jeg ville egentlig at vi skulle begynne kl 8 lørdag morgen, men i retrospekt hadde det ikke spilt så veldig stor rolle. Vi hadde uansett ikke fått tatt taket og vi hadde bare gitt oss i firetiden om natten i stedenfor, og da hadde vi heller ikke fått de fine ferdigbildene i morgensolen :)

Flott S&S med morsom beskrivelse.

Bra maratonløp for å få denne ferdig på kort tid :)

Resultatet ble absolutt blankt og fint.

Cred!

Takk skal du ha :)

cred.

syns du 3m fast cut tar mer enn scholl s03? bedre å bruke på slitt lakk?

Takk :)

FCP tar mer enn S3 Gold, og gjør det mye raskere. Ulempen er at den går tørr veldig(!) fort og begynner å støve noe helt hinsides. Den legger også igjen mye mer ugang enn S3 Gold gjør, selv på denne lakken som var rimelig hard. Jeg kjørte holofritt med S3 Gold og gul Uber (og ull!) på hele bilen bortsett fra høyre hjørne bak, der ble det noen små spøkelser siden jeg var usannsynlig trøtt og kantet paden litt for mye.

Jeg så for meg at jeg skulle kunne kjøre FCP som grovsteg og så gå rett på S30+, men det funket dårlig. På bakskjermen måtte jeg over en runde med S3 Gold for å rydde ugang etter FCP, og så kom eier etter og gikk over med S30+ for å få opp glansen.

Ja dette vart en bra jobb og ikke minst å holde på i så mange timer i strekk! hvar chrome listene rundt vinduene også i samme forfatning? var dei lette å sheine opp? meget bra S&S dette her :)

Cred!

Listene rundt vinduene var også i rimelig dårlig forfatning, men selv etter mye jobbing på takrailsene så listene rundt vinduene bedre ut før jeg begynte på dem enn railsene gjorde etter... De var mye enklere å jobbe med, noen runder med gul Uber og S3 Gold, så ble de blanke og fine. De på førersiden har tydeligvis fått noe mer belastning enn på passasjersiden i form av driv fra møtende trafikk, så der må jeg over en runde eller to til for å få dem 100%.

Cred for Meget flott S&S som førte til en blak Passat. Godt jobbet Christer!

Takk :)

Takk for cred, alle sammen! Jeg setter veldig pris på det. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott resultat, fine biler og knall writeup :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobbet og herlig innsats til så seint på kveld/ny morgen! :) Masse godt lesestoff. Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, og resultat.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommel opp! Sitter som regel og gremmes over alle de kjedelige bildene av dybdemåling. Godt å slippe :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

cred gitt for flott stykke arbeid og mye underholdning :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lo godt da jeg så de første bildene, skjønte godt hva du mente innledningsvis :)

Dere fikk utført mirakler på kort tid, og med etterhvert gode bilder og dokumentasjon ble det en klar cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S dette, Christer. Ser ut til at du jobbet som en helt! Cred.



Likte dette bilde godt forresten:


2013.06.15%20VW%20Passat%202.0%20TDI%202

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er første post oppdatert med gnukking av tak og takrails! Woho!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende arbeid med de railsene. Skjønner ikke at det er mulig at rails blir så stygge. Håper eier av bilen fortsetter å beskytte dem så de forhåpentligvis ikke blir slik igjen :)

Tidsforbruk på del to var 7 timer inkl inntak av en pizza.

Nå vet jeg hvordan du sluker pizza, så ca 6 timer og 59 minutter da ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive