Gå til innhold

Lakkdybde på bilen


Nikkor1

Recommended Posts

Hei!

Jeg hadde bilen inne hos Audi i dag for en rustsjekk ettersom det har oppstått noen små rustbobler.

Jeg var klar over at hele bilen var omlakkert bortsett fra taket og bakluke som er der rusten sitter.

Etter å ha sjekket bilen i 10min fikk jeg svar at de ikke tok dette på garantien ettersom de mente at også bakluken hadde vært omlakkert.

De viste meg mens jeg så på at bakluken hadde lakkdybde på 181. Taket hadde 131 som de var enige om at var orginalt, men ikke bakluken.

Har sett på endel polerings tråder her og utifra det jeg kan se er det mange av bilene som har hatt så høy lakkdybde orginalt.

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Hvis målingene ikke var høyere enn 181 bør de finne noen andre beviser for at bakluka er omlakkert.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 06 A6 Avant som jeg fikk dekket omlakkering på 2 dører & bakluke etter at jeg fant antyding til rust nederst på luke & dører. Tok min til et skadesenter, ikke til Audi, var ikke noe problem selv om bakluke var delvis lakkert om igjen.Husker ikke lakkverdiene på den delen som var omlakkert, men det var godt over 200.

Merkelig du ikke skulle få dekket det på garanti basert på hva du sier.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 06 A6 Avant som jeg fikk dekket omlakkering på 2 dører & bakluke etter at jeg fant antyding til rust nederst på luke & dører. Tok min til et skadesenter, ikke til Audi, var ikke noe problem selv om bakluke var delvis lakkert om igjen.Husker ikke lakkverdiene på den delen som var omlakkert, men det var godt over 200.

Merkelig du ikke skulle få dekket det på garanti basert på hva du sier.

Lykke til

Fikk du dekket skadene på et ikke audi verksted?

Utifra det jeg har lest her så hadde jeg også sett for meg at over 200 ville bety at den var omlakkert.

Han sa at skadene skyldtes at listene hadde gnikket inntil lakken, altså ytre påvirkninger og at siden bilen var omlakkert dekket de det ikke.

Jeg spurte om det kunne ha startet innenifra, noe han mente at det ikke kunne ha gjort.

Nå vet ikke jeg om de hadde dekket dette om bilen ikke var omlakkert, det spurte jeg ikke om siden han sa at den var omlakkert.

Han sa at det hadde vært en forsikringsskade. Men at det ikke var omlakkert hos de. Nå var jeg på møller i oslo, og bilen har alltid hatt service i drammen, så jeg regner med at han ville nevnt om skaden ville vært fikset på et annet møller verksted?

Hvordan kan de vite at det har vært en forsikringsskade om bilen ikke har vært omlakkert hos møller i det hele tatt?

Her er bilde av rusten:

Er dette dyrt å få fikset på et verksted?

post-5835-0-22669500-1372405856_thumb.jp

post-5835-0-38677000-1372405860_thumb.jp

post-5835-0-12698000-1372405864_thumb.jp

Endret av Nikkor1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det heter bil & skadesenteret, tror det tilhører møller gruppen det også. Men gikk altså ikke til forhandler først. De tok bilder og sendte inn til vurdering.Rett og slett for å slippe forhandlerens mening og slippe å bruke tid der. Har ikke god greie på priser etc, men det kommer vel an på hvor mye rust det er osv. De nevnte også det med at rusten måtte komme innenfra for å bli dekket av garanti.

Har betalt 4-6000 pr skade tidligere, eks lakkert støtfanger, dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det heter bil & skadesenteret, tror det tilhører møller gruppen det også. Men gikk altså ikke til forhandler først. De tok bilder og sendte inn til vurdering.Rett og slett for å slippe forhandlerens mening og slippe å bruke tid der. Har ikke god greie på priser etc, men det kommer vel an på hvor mye rust det er osv. De nevnte også det med at rusten måtte komme innenfra for å bli dekket av garanti.

Har betalt 4-6000 pr skade tidligere, eks lakkert støtfanger, dør.

Takk for svar. :)

Hva synes du om rusten på bildet her da? Syntes du den burde blitt dekket hvis man ser bortifra det med omlakkeringen?

Gidder ikke å prøve å gå videre med det om det ikke blir dekket uansett.

Synes ikke det ser ut som vanlig rust, er jo under der osv..

Endret av Nikkor1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sammenligner med min gamle bil så er dette mere enn det jeg hadde. Jeg har ikke god nok peiling på å si noe om hvordan rusten er- innenfra/utenfra. Men avgjørelsen som Audi tok, var basert på bilder, ikke noe mer enn det.

Lykke til videre, kipt med rust uansett, men dessverre ser det ut som det er ikke uvanlig i hele tatt til tross ååårevis med erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...