Hasse

Nye Hjulbolter

Tenkte investere i et sett nye hjulbolter til Audien.

De som er på nå er overdue og vel så det.

Sjekket med Møller og de tar ca 900,- for 20 stykk orginale 5-112 bolter.

Synes det hørtes sabla dyrt ut, eller er det ok pris?

Hvor kjøper dere hjulboltene deres?

Ta gjerne i mot tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke pris for deg jeg om du vil?

Får tak i vanlige og matt sorte bolter/muttere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke pris for deg jeg om du vil?

Får tak i vanlige og matt sorte bolter/muttere :)

Tar gjerne pris på begge PH :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt. Bestilte sett med hjulbolter fra Ebay idag. er jo umulig og si. Men er det bare dritt? kostet 220 kr for 20 stykk...

Det er jo billig, men hvem vet?

Hva tror folket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt. Bestilte sett med hjulbolter fra Ebay idag. er jo umulig og si. Men er det bare dritt? kostet 220 kr for 20 stykk...

Det er jo billig, men hvem vet?

Hva tror folket?

Jeg kjøpte noen svarte hjulmuttere til bilen min for omtrent samme beløp for lenge siden, men da jeg fikk dem inspirerte de ikke akkurat tillit... tynt metall, mindre diameter enn de jeg allerede hadde, veide så å si ingenting og viste tegn til deformering i sporet (innvendig torx) ved tilstramming. Den ene mutteren jeg skrudde på ble raskt skrudd av igjen og erstattet med den originale, selv om den så grufull ut. Bedre med stygge muttere enn å miste alle hjulene i fart...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen svarte hjulmuttere til bilen min for omtrent samme beløp for lenge siden, men da jeg fikk dem inspirerte de ikke akkurat tillit... tynt metall, mindre diameter enn de jeg allerede hadde, veide så å si ingenting og viste tegn til deformering i sporet (innvendig torx) ved tilstramming. Den ene mutteren jeg skrudde på ble raskt skrudd av igjen og erstattet med den originale, selv om den så grufull ut. Bedre med stygge muttere enn å miste alle hjulene i fart...

Fikk boltene i posten idag. vekta var så og si den samme på 5 ulike stikkprøver. var snakk om noen gram forskjell. ellers så de fine ut! :) Tror jeg tar sjansen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulbolter/muttere koster ca 20-30 kr pr/stk hos en vanlig forhandler her i norge. Bør ihvertfall koste det.

Tenkte investere i et sett nye hjulbolter til Audien.

De som er på nå er overdue og vel så det.

Sjekket med Møller og de tar ca 900,- for 20 stykk orginale 5-112 bolter.

Synes det hørtes sabla dyrt ut, eller er det ok pris?

Hvor kjøper dere hjulboltene deres?

Ta gjerne i mot tips :)

Hjulboltene er ikke 5-112, det er boltsirkelen på navet som bilen din har. En bil bruker fra 17 til 22mm der du setter på pipa (alt over er pickup eller større, kan være tommediameter på bolten/mutteren og) resten er basert på bredden på selve bolten eller pin-bolten på navet: 12, 14 eller 16 mm. Og tilslutt gjengene på bolten/mutterene 1,25-1,50-1,75 mm er vanlig.

På VAG er det som regel 17 kopp, på 12x1,50. Alle regler med unntak :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive