TobiasW

Guide til å "sladde" registreringsnummer?

Hei!

Jeg har irritert meg over i lang tid over at jeg ikke klarer å redigere skiltnumre på bildene jeg legger ut. Dette har gjort at jeg ikke alltid får lagt ut S&S.

Er det noen som kan lage en guide på hvordan man kan gjøre dette i Lightroom, Photoshop eller GIMP? Da hadde jeg blitt veldig glad :)

Mvh Tobias

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gimp:
Forstørr så skiltet dekker størstedelen av skjermen, velg "dråpetelleren" og klikk midt i skiltet der hvor det har den mest nøytrale fargen, så velger du penselen (velg størrelsen på rundingen slik at den passer greit med skiltet i verktøyboksen) og så er det bare å viske i vei ;)

Easy-peasy

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt plukk av skiltene :)

Må jo vaskes og poleres bak der også.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gimp:

Du kan også merke av skiltet/skiltrammen med "free select tool" (hurtigtast F), og videre pensel og bare stryke over. Evt kjøre et blur-filter e.l. i etterkant.

Ikke glem å skalér bildene til noe mer nevenyttig enn 20mpx++ (image -> scale image). :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, jeg tar alltid av skilt når jeg gjør S&S. Det er ikke alltid jeg gidder å ta av skiltene hvis jeg skal legge ut bilde under "Dagens bilde av bilen" f.eks, så da kan det være greit å lære seg å redigere vekk regnr. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo faktisk gjøres veldig enkelt i paint også.

Kopier det første nummeret å lim det over resterende nummer.

Som regel er skiltet såpass konstant i farge/lys nivå at man ikke ser at det er tuklet med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive