Gå til innhold

IPC Foma Mimo


Gjest

Recommended Posts

Hei kjære familie ^_^

Jeg er nybegynner og har gått for et fristende tilbud hos NAF på IPC Foma Mimo til 3000 kr :wub:

Jeg venter spent på leveringa og lurer derfor på hvordan jeg skal bruke den? Må jeg ha noe tilbehør? Eventuell DIY video fra noen her som har brukt Mimo?

Tusen takk for svar :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Du trenger ikke noe annet enn en såpe og vann. Sprayflaske til såpen trenger du også.

Greenclean er en stor favoritt her. Eller så er også Valetpro Interior cleaner bra.

I det siste har jeg brukt SurfexHD mer og mer til dette. Billigere, sterkere og drøyere i bruk. Fantastisk produkt som kan brukes til mye forskjellig. :)

Ta en titt i denne testen. Her har jeg testet alle disse produktene opp mot hverandre.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe annet enn en såpe og vann. Sprayflaske til såpen trenger du også.

Greenclean er en stor favoritt her. Eller så er også Valetpro Interior cleaner bra.

I det siste har jeg brukt SurfexHD mer og mer til dette. Billigere, sterkere og drøyere i bruk. Fantastisk produkt som kan brukes til mye forskjellig. :)

Ta en titt i denne testen. Her har jeg testet alle disse produktene opp mot hverandre.

Helt fantastisk Øyvind, tusen takk for svar :)

Venter spent på posten jeg da :lol:

Bare å spraye på og la det sitte litt i, så bruke mimoen? :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Spray på, børste over området for å løsne skitten skikkelig, spraye på vann å så suge opp. Spray på vann og sug opp helt til vannet er rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på, børste over området for å løsne skitten skikkelig, spraye på vann å så suge opp. Spray på vann og sug opp helt til vannet er rent.

Takk :) Trodde det skulle være enklere med Mimoen da men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk :) Trodde det skulle være enklere med Mimoen da men :)

Det er enklere med Mimo pga. du spruter på vann med maskinen. Bare å trykke på hendelen det. :)

Med en våtsuger på du ha sprayflaske eller pumpekanne med vann ved siden av. Mimo spruter vann samtidig som den suger det opp igjen. Mye mer effektivt å bruke en rensemaskin som Mimo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere med Mimo pga. du spruter på vann med maskinen. Bare å trykke på hendelen det. :)

Med en våtsuger på du ha sprayflaske eller pumpekanne med vann ved siden av. Mimo spruter vann samtidig som den suger det opp igjen. Mye mer effektivt å bruke en rensemaskin som Mimo.

Flott, tusen takk Øyvind, du har vært utrolig behjelpelig med det meste, nå venter jeg spent på mimoen og nilfisken som du anbefalte i posten, samt. levering fra Bilnerden (bl.a. foamkannon med kobling) :D Gleder meg sånn!

Forresten, må jeg ha noe rensevæske inni mimoen? Eller holder det med vann?

Mangler nå kun poleringsmaskin og kamera, da jeg ikke har penger fortida, må jeg kun få kjøpt kamera på kreditt hos MPX hehe.. Værre med maskin, eneste maskinen jeg har liggende er en DA fra Clas Ohlson :ph34r:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flott, tusen takk Øyvind, du har vært utrolig behjelpelig med det meste, nå venter jeg spent på mimoen og nilfisken som du anbefalte i posten, samt. levering fra Bilnerden (bl.a. foamkannon med kobling) :D Gleder meg sånn!

Forresten, må jeg ha noe rensevæske inni mimoen? Eller holder det med vann?

Mangler nå kun poleringsmaskin og kamera, da jeg ikke har penger fortida, må jeg kun få kjøpt kamera på kreditt hos MPX hehe.. Værre med maskin, eneste maskinen jeg har liggende er en DA fra Clas Ohlson :ph34r:

Bare hyggelig. :)

Det kan du egentlig velge. Selv har jeg såpen på sprayflaske og rent vann i Mimo'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Best å ha rent vann på mimoen ja, såpe på spray, slik at du kan ha den mengden såpe du føler er rett for området du skal ta, skrubb så inn om det trengs (gjør som regel det) og kjør på med sprut og sug samtidig (klarte ikke dy meg :P ) når vannet som blir sugd opp er rent og tom for skum vil det si at your work there is done! Så over til neste området.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...