Gå til innhold

Fugletoalett tips?


oyvind

Recommended Posts

Det viser seg at fruen har tatt seg jobb der alle fuglene skiter :mad:

Det er helt sinnsykt, hun har jobbet der over ett år og det er det gjennomgående ny bæsj på bilen annenhver dag. Tilsynelatende kommer det enda mer bæsj når bilen er ren.

Jeg vasket den igår og idag var hevnens time fra fuglejævlene. Alle karosseriplater var rammet. Det var faktisk bæsj på begge kanalene! Dessverre har jeg ikke ikke bilde, men enkelte her kunne nok havnet inn på legevakten av sjokkskade.

Er det noen som har noen tips? jeg vurderer seriøst å foliere bilen for at ikke lakken skal bli ødelagt.

Det er nok ikke så lett å skyte alle fuglene iom. at dette er på ett typisk handel/lagerområde. (Luramyrveien ved Dolly på Lura for de lokalkjente).

Hun har prøvd forskjellige parkeringslommer på parkeringsplassen, men samme skjer uansett.

:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gjennomsiktig folie hadde kanskje vært noe? :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Låner tråden litt til ganske relatert problem: Jeg kom akkurat hjem fra en ukes badeferie og hadde et lite håp om at bilen som sto parkert ved flyplassen ikke hadde blitt veldig tilgriset av fugl... tenkte kanskje at så nært en flyplass var tettheten på fugler mindre, men dengang ei. Nå er allerede taket mitt ganske ille med haglskader fra før så bytte av hele takplaten er forhåpentligvis nært forestående, men likevel intet mindre enn seks flotte etsemerker fikk jeg på den uken...

Ser ikke for meg noen gidder bruke trekk over bilen på daglig jobbparkering, men kunne det ha hjulpet i min situasjon? Det blir garantert litt småriper siden bilen ikke vil være 100% ren når den parkeres, men heller det enn etsemerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian911

Risikerer jo også at fuglene har en heidundrende fest under der da.Men jeg har helt seriøst sett en del fugl på railsene til andre biler, så forundrer meg ikke om noen "setter seg" når de skal på do...

Hehe, dagens!

Jeg oppdaget akkurat merker på min bil. Var en måke som "slapp en" på ruten min forrige uke. Det jeg ikke fikk med meg var at han var dårlig i magen og at det sprutet på panseret mitt også. Helt gjennomsiktig stoff (jepp, sikker fullt av syre). Hjem fra hobb i dag oppdager jeg at det er flust av merker etter fuglesaften på panseret. Skal ut i garasjen nå og se på skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...