PH/Blankbil

Ny gummifornyer på gang, ser veeeldig lovende ut!

23 innlegg i emnet

Noen bilder, dette er en påføring, og gir meg akkurat den "looken" jeg liker.

Ser det interessant ut? Vil komme i 250ml flasker regner jeg med :)

post-791-0-25000300-1371455021_thumb.jpg

post-791-0-01268100-1371455027_thumb.jpg

post-791-0-77157500-1371455037_thumb.jpg

post-791-0-57924400-1371455043_thumb.jpg

post-791-0-56865700-1371455050_thumb.jpg

post-791-0-89157000-1371455055_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looken er bra. Er den vannbasert eller petruleumsbasert?

Inneholder den silikon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fin ut denne da :) Lett å påføre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser lovendes ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt litt mer info om den, men ser ut som noe jeg vil teste! Litt spent på holdbarheten også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"XXX is made from a special bland of solvents, which all start from crude oil, but they are quite a way from “petrol”.

Petrol has a flash point of about -10 degrees and XXX has a flash point of about 70 degrees, if petrol was used in XXX we wouldn’t be able to sell it in the container supplied as it would be like a bomb waiting to explode.

XXX is silicone containing, it is this that gives it the shine, and the water resistance."

Veldig lett å påføre ja, brukte en gul app pad :)

Skal prøve å følge opp med bilder her, denne har jeg skikkelig troa på. Syns den looken din gir, er så utrolig fin. Håper denne er holdbar som bare det også :) Venter på priser nå, så får vi tro det blir ok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden den er petroleumsbasert er det supert om du følger med om dekkene blir brune på sikt. :) Jeg har akkurat måttet bytte ut min forrige gummifornyer nettopp fordi jeg oppdaget at den gjorde de brune.

Silikonen gjør at den trolig er dårlig egnet til gummimatter pga glatthet, men det kan du jo og teste? Slike kombiløsninger liker jeg godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp skal følge med, er i familien denne jeg har testa på så får fulgt opp godt! Skal prøve på matter også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg melder meg frivelig som testperson:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at det er siliconen som gjør dekksidene brune. Har en teori om at det er skitt og bremsestøv som fester seg i gummien som denner brunfargen. Siliconen kan selvsagt være med å å gjøre dekksidene "sticky" slik at skitten fester seg lettere i gummien. Med tiden føler jeg at dekksidene blir brune uansett hvilket produkt man bruker. Hvor lang tid det tar varierer selvsagt fra produkt til produkt.

Tror også at det er ganske mange produkter som inneholder litt silicon uten at produsenten roper ut om det. Dette gjelder ikke bare gummifornyere.

Dette er som sagt kun en teori fra min side.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skriver, så tror jeg at silikonen er den som gjør de glatte og petroleumen som gjør de brune.

Jeg kan enda ikke huske å ha fått brune dekksider av Pneu, og det er den eneste jeg kommer på.

Har fått tak i en Dodo Juice Tyre Mania og Mitchell & King Tyre nå, så de er neste til test. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er petrolumen som gjør det Knutis, men man får da brune dekksider etterhvert uten å ha noe på dekksidene også.

Dekksidene mine blir brune med tiden (spesielt i ytterkant). Jeg bruker kun Pneu matt som er en stor favoritt på dette området.

Et par bilder fra forige gang dekksidene fikk en liten "overhaling".

Her har jeg gått på med Surfex 1:1 og en såkalt detailbrush.

IMG_5223_1620x1080.jpg

IMG_5224_1620x1080.jpg

Dekkene er 1 år gammle, kjørt med en halv sommer og kun fått Pneu matt.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brun ytterkant får jeg og med Pneu og Perl og flere andre.

Men det er normalt bare å vaske bort.

Dekk som har fått Meguiars Tire Shine (eller hva den nå heter) feks, blir brune hele veien og det går ikke an å vaske det bort. :)

Jeg prøvde det senest for 3-4 uker siden når jeg tok en BMW med lavprofil, der eier sa de var dynket i noe stoff når han kjøpte de.

Så bra ut til å begynne med, men hadde blitt utrolig brune. Vasket med Mothers tirebrush og 1:2 Bilberry uten at jeg ble kvitt fargen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kommer forhåpentligvis i salg i neste uke en gang!

Denne vil koste 125,- og er på 250ml.

Kommer mere info og bilder så fort jeg får i hus. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bildene ser lovende ut. Ser veldig nybil ut, uten "showfaktoren" til Pneu Glossy som er det eneste jeg har brukt på dekksider. Skal nevne at jeg er kjempefornøyd med Pneu og tenkte å prøve den matte neste gang. 125,- er jo en grei pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til denne kommer,kommer til å kjøre en liten introduksjonkampanje på den også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne gjør heller ikke dekkene brune, jeg har brukt den i ett par mnder nå på mange biler, og ser ikke antydning til dette.

Burde absolutt sjekkes ut hvis dere er på utkikk etter å prøve en ny dekkfornyer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den litt nå, og er knallfornøyd. Den gir en fin farge. Men jeg har to flasker, hvor jeg har problemer med at begge to lekker om de ikke står oppreist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den litt nå, og er knallfornøyd. Den gir en fin farge. Men jeg har to flasker, hvor jeg har problemer med at begge to lekker om de ikke står oppreist.

Det hørtes ikke bra ut, skal sjekke noen av de andre flaskene her. Så kan jeg sende deg noen som ikke lekker! Bra du er fornøyd, denne er knallbra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive