The Punisher

Nanolotus vs G-Technique?

Ruteforsegling- er det noen som har preferanser på hva som fungerer best, Nanolotus eller G-technique?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med GT G5. Min favoritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wolf's Glass Guard er den beste jeg har prøvd, etter nesten et år renner det fortsatt av frontruta i 60 km/t eller mer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tidligere brukt NanoLotus. Nå bruker jeg Gtechniq G5 og synes denne er bedre da den fungerer på lavere hastigheter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med GT G5. Min favoritt

Samme her. Meget slitesterk også synes jeg, men jeg har ikke prøvd fler enn Rain-X og GT G5 så mine ord veier vel ikke aller sterkest. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mtp de to du nevner; jeg har brukt nok Nanolotus til at den ikke vil bli brukt andre steder enn på glassdørene i dusjen, til nød

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tidligere brukt NanoLotus. Nå bruker jeg Gtechniq G5 og synes denne er bedre da den fungerer på lavere hastigheter.

Hvor lave hastigheter? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus; store problemer med viskere som hoppet. Ikke veldig god effekt heller.

Gtechniq G5; lett å legge, meget god effekt, men ikke slitesterk nok til frontrute.

Gtechniq EXOv1; vanskeligere å legge, ultra god effekt, men litt problemer med viskerhopping av og til (etter ca 5mnd nå)

Gtechniq G1; god effekt og meget god holdbarhet. Ingen viskehopping. Mitt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare prøvd Nanolotus og Rain-X hvor førstnevnte holdt ca 18000km på firmabilen uten noe problemer med viskere. Rain-X virker som har dårligere holdbarhet men er desto bedre og enklere å påføre.

Kommer nok til å teste flere typer fremover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig forskjellig fra bil til bil er min erfaring. Enkelte er jo formet som en låvedør (min feks), mens andre er aerodynamiske vidunder. :)

Jeg likestiller Nanolex Ultra og Nanolotus. Jeg syns Nanolex Urban var verre å jobbe med, og hadde kortere holdbarhet enn Ultra.

RainX syns jeg er verre å jobbe med enn de to første, og opplever også kortere holdbarhet (den er nesten død nå på Pajeroen feks).

G-techniq har jeg dessverre ingen erfaring med enda.

Har foreløpig aldri opplevd viskerhopping heller. *bank i bordet*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoppingen kommer nok av at ikke hele ruten er like glatt hele veien.

Ved å legge forseglinger i lengderetning (opp og ned på frontruten) ble jeg kvitt hoppingen. Har hatt dette problemet 2 ganger og da la jeg forseglingen litt mere rotete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stryker først opp og ned, deretter fra høyre til venstre.

Sikrer normalt god dekning og jevnt lag. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene gangen jeg fikk problem med hopping løste det seg ved å vaske viskerene grundig(ere), så det kan nok være flere grunner til at det hopper. Hoppingen jeg opplevde var omtrent jevn over hele ruten, men bare når viskeren gikk oppover.

Edit: for å presisere "grundig(ere)", så ble viskerene tatt av bilen og vasket med surfex 1:5 og børste i oppvaskkummen på kjøkkenet til de sluttet å avgi farge til det lofrie papiret jeg tørket med i mellom rundene, og så påført CarPro P.E.R.L. Hadde sikkert vært enklere å bare kjøpe nye, men de har snart vart i to år og først nå tror jeg de begynner å gi seg :)

Sånn ellers er jeg fremdeles ganske fornøyd med Nanolotus Proff, men jeg får av en eller annen grunn alltid best resultater når jeg har dårlig tid, det er 3-4 varmegrader, og gjerne begynner å snø eller regne 10 minutter etter det er lagt på. Eller det legges på om kvelden og duggen begynner å legge seg på bilen... Da varer det lett 8-10 måneder eller mer og vanndråpene sklir av fra ca 40-50km/t på speedometeret, som tilsvarer omtrent 35-45 km/t.

Hvis jeg gir den "optimale forhold" etter bruksanvisningen, og lar den herde slik den på papiret skal, så blir effekten fort dårlig. Må gjerne opp i 60-70 km/t før vanndråper renner av, og det varer kun få uker.

Kan også nevne at frontruten min er ganske sliten og har antagelig fulgt bilen i over 14år/170.000km nå, går egentlig bare å venter på en skikkelig steinsprut for å få den byttet. Har massiv "grussprut" nå, egentlig samme greien som på gamlebilen da jeg fikk ruten byttet der... kanskje verdt et forsøk å høre om noen vil ta den på glassforsikringen likevel, for å fylle og slipe alle sårene blir garantert mye jobb og antagelig dårlig resultat.

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper også noen ganger å snu pusserbladene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som påpekt av Knutis over så er det nok store forskjeller fra bil til bil. På min Lotus Elise så begynner Gtechniq G5 å virke allerede ved 50-60 km/t, mens med NanoLotus måtte jeg opp i 70-80 km/t. Samme erfaring med NanoLotus på Imprezaen hvor 80 km/t var minimum før jeg i det hele tatt så noe til "lotus"-effekten.

Endret av NoBrain
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Passat renner vannet sakte men sikkert opp ruta og av ved rundt 50kmt. I 70-80 er gravitasjonen opphevet, omtrent. :P

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive