wanvik

Ordentlig garasjegulv

Egentlig er jeg nokså sikker på at en ikke finner bedre løsning enn jeg har fått tilbud på nå, mensynes det er såpass mye penger det er snakk om at jeg tenkte å lufte tanken her før jeg tar noen avgjørelse..

Gulvet i garasjen min er fryktelig dårlig, det er en solid såle, men så er det lagt på noe puss som ikke sitter ordentlig, og det er veldig ujevnt.

Ujevnhetene vil jeg selvfølgelig ha bort, men det verste har igrunnen vært det som er lagt på, da dette smuldrer opp når jeg setter jekken der f.eks....

La ut en annonse på finn.no/oppdrag, og har blitt kontaktet av to firma.

Første ville ikke gi noe tilbud der og da, men det er et "helt vanlig murerfirma" som enten legger en solid påstøp med bra finish, eller avretter - resultatet blir ihvertfall jevnt og fint, men det blir jo "bare" betong.

I går fikk jeg besøk av det andre firmaet, og det var forsåvidt langt mer interessant. Disse driver med industrigulv, og hadde bl.a. mange store bedrifter fra næringsmiddelindustrien på kundelista, i tillegg til kunder som kjører med enda tyngre redskap på gulvene sine.

Disse foreslo å starte med å frese ned eksisterende gulv litt, legge fiberarmert avrettingsmasse, og avslutte med akryl.

Akrylgulvet tåler "alt", er lett å rengjøre, ser bra ut, og virker i det store og det hele til å være en optimal løsning om en ser bort ifra prisen..

Forsto det slik at jeg fikk en veldig god pris - de hadde nok litt lite å gjøre akkurat nå, og det er vel bedre å ta en dårlig betalt jobb enn å ikke ta noen jobb i det hele tatt, men det er uansett mye penger.

Arealet det er snakk om er drøye 40kvm, og utgangspunktet er såpass dårlig at de antydet et snitt på 4cm avretting.

Fikk tilbud på 50.000 (ex mva) for hele jobben.

Spørsmålet blir vel:

Er det verdt å legge så mye penger i det, eller klarer jeg å få et BRA gulv til en vesentlig billigere penge?

Forøvrig utgjorde avrettinga 30.000 av prisen, og akrylen 20.000 sånn ca.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen for varer inkl. jobb høres ikke så ille ut egentlig. Det er ganske mye arbeid og gjøre dette. Alt kan ikke gjøres på 1 dag.

Men dette med akryl var noe nytt for meg, høres interessant ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt om akryl på gulv.

På jobb har vi Epoxy gulv, og i garasjen jeg låner. Epoxy gulv er sliiite sterkt som F!

Gulvet på jobb blir utsatt daglig og sterke kjemikalier, og er like fint enda det er sikkert 10år siden det ble lagt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.acrylicon.com/nb/nokkelreferanser/norge

Der er noen som bruker Acrylicon, som er tilsvarende. Dette er nok vesentlig bedre enn Epoxy, men nettopp derfor lurer jeg på om det finnes billigere alternativer, da dette er mye mye bedre enn jeg trenger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan annbefale acrylicon. Meget bra gulv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster det å legge ca 50kvm, og er jobben noe man kan gjøre selv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det epoxygulv som tåler bildekk?
Har sett svært mange epoxybelagte gulv i garasjer og verksteder (blant annet mitt eget) men INGEN holdet malingen når man kjører bil over noen ganger.
I ambulansestasjonen ble det gjort opp igjen 3ganger og det er fortsatt ikke bra. Alt gjort etter bruksanvisning, sistegang ble det slipt med gulvsliper og vasket med syre først, det holdt vel 2mnd før det begynte å flasse fra der dekkene har mest berøring..

Jeg er veldig interessert i å høre hva folk har gjort dersom de har fått det til å holde..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er jeg nokså sikker på at en ikke finner bedre løsning enn jeg har fått tilbud på nå, mensynes det er såpass mye penger det er snakk om at jeg tenkte å lufte tanken her før jeg tar noen avgjørelse..

Gulvet i garasjen min er fryktelig dårlig, det er en solid såle, men så er det lagt på noe puss som ikke sitter ordentlig, og det er veldig ujevnt.

Ujevnhetene vil jeg selvfølgelig ha bort, men det verste har igrunnen vært det som er lagt på, da dette smuldrer opp når jeg setter jekken der f.eks....

La ut en annonse på finn.no/oppdrag, og har blitt kontaktet av to firma.

Første ville ikke gi noe tilbud der og da, men det er et "helt vanlig murerfirma" som enten legger en solid påstøp med bra finish, eller avretter - resultatet blir ihvertfall jevnt og fint, men det blir jo "bare" betong.

I går fikk jeg besøk av det andre firmaet, og det var forsåvidt langt mer interessant. Disse driver med industrigulv, og hadde bl.a. mange store bedrifter fra næringsmiddelindustrien på kundelista, i tillegg til kunder som kjører med enda tyngre redskap på gulvene sine.

Disse foreslo å starte med å frese ned eksisterende gulv litt, legge fiberarmert avrettingsmasse, og avslutte med akryl.

Akrylgulvet tåler "alt", er lett å rengjøre, ser bra ut, og virker i det store og det hele til å være en optimal løsning om en ser bort ifra prisen..

Forsto det slik at jeg fikk en veldig god pris - de hadde nok litt lite å gjøre akkurat nå, og det er vel bedre å ta en dårlig betalt jobb enn å ikke ta noen jobb i det hele tatt, men det er uansett mye penger.

Arealet det er snakk om er drøye 40kvm, og utgangspunktet er såpass dårlig at de antydet et snitt på 4cm avretting.

Fikk tilbud på 50.000 (ex mva) for hele jobben.

Spørsmålet blir vel:

Er det verdt å legge så mye penger i det, eller klarer jeg å få et BRA gulv til en vesentlig billigere penge?

Forøvrig utgjorde avrettinga 30.000 av prisen, og akrylen 20.000 sånn ca.

Hei jeg la Acrylicon gulv i min 50 kvm garasje i 2009 det kostet da kr 40000,- inkl mva

Jeg hadde gjort det samme i dag. Gulvet ble krysslipt og så behandlet med acryl etc kunne gå på gulvet 1 time etter det var lagt.

Parkerer bilen i garasjen hver dag og det finnes ikke merker etter dekk.

Send meg mailadr på PM så kan jeg maile over bilder til deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber på rekefabrikk, og der blir gulvet utsatt for mye truck kjøring. Og gulvet er like fint enda.
Men hvorvidt det tåler piggdekk vet jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster det å legge ca 50kvm, og er jobben noe man kan gjøre selv?

Antydet ca 550kr/kvm for akrylen til meg.

Merk: Det er ikke merkevaren/leverandøren Acrylicon det er snakk om i dette tilfellet, men et tilsvarende produkt. De sa bare akryl til meg, så jeg vet ikke hvilken produsent det er, men det tåler absolutt sammenligning med Acrylicon :)

Forøvrig lurer jeg på å gå for bare avretting i denne omgang, da det blir litt mer penger enn jeg egentlig ønsker å bruke på dette nå, og vil igrunnen ikke låne penger for dette....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive