Magne/Otta Detailing

SS: VW SHARAN '12 - Otta Detailing

VW SHARAN '12

Man får vel begynne en gang ;)
Dette blir min første SS i regi Otta Detailing, så den blir nok ikke like godt beskrevet som de mer rutinerte brukerene av DCN :D

Jeg var litt slapp og tok veldig lite bilder av bilen før jeg begynte å vaske, det var litt dumt da denne var veldig møkkete og rett og slett skrek etter detailing!
Bilen var polert hos forhandler før levering, noe man ser resultatet av på bildene, masse hologrammer.
I ettertid mistenker jeg at den har fått noe hard vask.. mye swirls, men heldigvis ikke så mye RDS.
Den har allerede 60K på telleren, så den er flittig brukt.

Felgene ble først vasket med P21S Power Gel.

Bilen ble så pålagt Surfex HD 1:5 og PrickBort som fikk virke i ca 10minutter før bilen ble skumlagt med Jif Bilshampo og spylt.

Så ble det håndvask med Jif Bilshampo og spylt. Gikk så over med Pinnacle Clay og OPT No-Rinse som fant overaskende mye rester, men det har jeg selvsagt ikke bilder av..

Så begynte inspeksjonen:

Hologrammer og masse swirls på panser, noe RDS, men ikke veldig mye

post-5569-0-13473200-1371234755_thumb.jp

Dør

post-5569-0-29295300-1371234757_thumb.jp

Bakluke

post-5569-0-66110900-1371234761_thumb.jp

Bilen ble så maskert og jobben begynte med å finne beste kombinasjon for en 1-stegsjobb.
Etter litt fram og tilbake ble det Megs SoftBuff polerpute med Swissvax Regular polish.

50/50 panser etter Swissvax Regular, det ble ikke helt bra, så det ble kjørt over med Scholl S17+ og så med Swissvax Regular for å fjerne kjørespor, men det tok jeg ikke bilde av..:

post-5569-0-73079100-1371234812_thumb.jp

50/50 bakluke

post-5569-0-28125900-1371234814_thumb.jp

50/50 passasjerdør

post-5569-0-60059200-1371234822_thumb.jp

50/50 Speil

post-5569-0-39703800-1371234825_thumb.jp

50/50 Dørstolper

post-5569-0-06646000-1371234827_thumb.jp

Felgene fikk P21S børstet med vikan børster og så til slutt vokset med Swissvax Autobahn, dekksidene har fått Swissvax Pneu

post-5569-0-09503500-1371234859_thumb.jp

Etter poleringen ble det lagt Swissvax Endurance voks for god holdbarhet, som var det viktigste for kunden, men det er ikke noe å utsette på dybde og glans av den grunn ;)

Litt ferdigbilder:

post-5569-0-37174800-1371234831_thumb.jp

post-5569-0-64711100-1371234833_thumb.jp

post-5569-0-71048900-1371234837_thumb.jp

post-5569-0-14588300-1371234850_thumb.jp

post-5569-0-62526900-1371236128_thumb.jp

I fremtiden skal jeg prøve å ta noen flere bilder

24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent ;) som alltid. Grattis med første S&S i regi av Otta Detailing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig stor forskjell der, gitt. Ikke skjønner jeg hvordan det er mulig å få en '12 modell til å se så slitt ut i lakken frem til nå, men...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo lure :D
Den har jo 60.000km på telleren men likevel..

Virket som eieren syntes prisen var litt stiv før han lot meg ta den, og trodde det skulle "ta et par timer" å polere den..
Han ble overasket da jeg sa det kom til å ta 8-10timer.. Det tok 10t ;)
Underveis kom han innom i det jeg drev å tok bilde av 50/50 på døren og utbrøt "STEIKE TA, TRODDE IKKE DET VAR MULIG Å FÅ DET SÅ BRA!" Så han var jo mildt sagt fornøyd :D
Tror ikke prisen var av bekymring da han overtok bilen for å si det slik ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende 50/50-bilder, usannsynlig blankt resultat... Man kan liksom ikke gjøre annet enn å trykke den grønne knappen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vart blankt! fine 50/50 bilder var der også !

CRED!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb og blankt flott resultat! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo lure :D

Den har jo 60.000km på telleren men likevel..

Virket som eieren syntes prisen var litt stiv før han lot meg ta den, og trodde det skulle "ta et par timer" å polere den..

Han ble overasket da jeg sa det kom til å ta 8-10timer.. Det tok 10t ;)

Underveis kom han innom i det jeg drev å tok bilde av 50/50 på døren og utbrøt "STEIKE TA, TRODDE IKKE DET VAR MULIG Å FÅ DET SÅ BRA!" Så han var jo mildt sagt fornøyd :D

Tror ikke prisen var av bekymring da han overtok bilen for å si det slik ;)

Har vel samme problem, hadde nettopp en som skulle få polert bilen hos meg og fikk en forespeilet tidsbruk på den jobben..plutselig var ikke bilen tilgjengelig alikevel....fikk høre på bygda at han hadde vært hos en av våre nye landsmenn og fått polert bilen der i stedet og fikk behandlet bilen for hånd med turtle wax produkter og betalt 1200kr for det..var visstnok fornøyd med det...veldig slitt panther black mondeo, skal bli artig og se hvordan den ser ut om en mnd!...he he...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et ordtak delt på Swissvax sin Facebook side som er utrolig bra:

Detailers are like tattoos..
Good ones ain't cheap,

And cheap ones ain't good!

Det kan vel ikke sies for ofte ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel samme problem, hadde nettopp en som skulle få polert bilen hos meg og fikk en forespeilet tidsbruk på den jobben..plutselig var ikke bilen tilgjengelig alikevel....fikk høre på bygda at han hadde vært hos en av våre nye landsmenn og fått polert bilen der i stedet og fikk behandlet bilen for hånd med turtle wax produkter og betalt 1200kr for det..var visstnok fornøyd med det...veldig slitt panther black mondeo, skal bli artig og se hvordan den ser ut om en mnd!...he he...

Her i distrikktet er det eit fengsel som ein del bruker dei tar 600 kr for "ein behandling",har også lurt på kor lenge det varer.Skal mulingens også ta einslik Sharan til sommeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike du jobber fort...10t på en såpass stor bil? Inkluderer det vask etc i tillegg?

Du må jo ha jobbet satans effektivt...i tillegg ble det knallbra.

Jeg har vaska min egen bil litt lett i dag...prickbort, surfex, iron-x, bøttevask og rask runde innvendig (støvsugd litt smått, rask vask)...har allerede brukt 3,5t :D

Men så tar jeg pause i sola hvert 10 min...

Det er jaggu på tide at jeg blir mer effektiv skjønner jeg..

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker lite tid på unødvendig dill som skumming av såpe og røykepauser ;)

Når jeg setter igang holder jeg på kontinuerlig i mange timer før jeg i det hele tatt tar pause.
Bruker normalt 1,5-2t på vask, så står ofte bilen over natten for tørk.
Så bruker jeg ca 6-7t på taping og polering og 1,5-2t på voksing, behandling av plast og gummi, ruter, tørke alle polishrester i sprekker og karmer etc.

Må ta i betraktning at det er snakk om 10t arbeid, utenom pauser, telefonsamtaler og andre forstyrrende elementer.
Men på vanskelige lakktyper kan jeg lett komme opp i 15t på 1-steg jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive