remste

Biltema DA, scholl og uber

Hei!

Skal shine opp bilen utvendig til uken.

Har følgende produkter liggende til poleringen:

Biltema to hodet DA

Megs UC

Scholl S3+ gold

Scholl S17+

Scholl S30+

Uber pads gul, orange, grønn

I utgangspunktet tenkte jeg å gå løs md UC, men har scholl i bakhånd hvis det skal trenges

Spørsmålet er bare hvordan det er å bruke f.eks s3 med biltema da? Bør jeg bare spre det ut, for deretter å kjøre 5-6 pass på full pupp, mye press?

Eller bør jeg avslutte med ett par pass få full fart, med lite press? Har lest mye rundt det på forumet, men i og med at biltema da er så svak som den er, så trenger jeg litt rettledning i riktig retning her.

Bilen er forresten en 06 bmw 325. E91. Black sapphire

Endel av panelene er opplakkerte, så er nok ikke like hard lak over hele bilen

På forhånd takk for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vil garantert bli blankere, men det er vanskelig å korrigere større riper med denne maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det som for meg er litt uklart er press, pass osv. Med biltema da og scholl produkter.

Skrevet med mobiltlf, så litt krunglete skrevet noen plasser.

Endret av remste
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med så mye press maskinen klarer før den stopper.

Når det gjelder antall pass, så er det bare å kjøre til produktet begynner å brytes ned og etterlater seg en semigjennomsiktig, oljete overflate på lakken. Da kan du tørke av og inspisere og se om du er fornøyd med resultatet. Hvis det ser bra ut flytter du til neste område. Hvis ikke tar du en runde eller flere til du er fornøyd eller blir lei. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar. Da var det som jeg tenkte meg

Blir som sagt å prøve med UC først, går ikke det blir det tyngre skyts. S3 og gul uber f.eks? Må kanskje regne med å kjøre ett steg til for å fjerne holos. Eller klarer jeg ikke å lage holos med biltema sin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 går fint som ettstegs, men S3 blir for grovt til det, vanligvis. Og det å hoppe fra S3 til S30 er kanskje litt vel langt steg. Men det er bare å prøve og se hvordan resultatet blir. :)

Uansett, biltemas DA er ikke spesielt ideell til å korrigere noe særlig med som nevnt tidligere over her, så om du kjører S17 og evt S30 etterpå som siste touch vil du iallefall ha et temmelig blankt resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Da får vi bare hive oss rundt til uka. Hvis jeg husker det, skal jeg ta noen bilder underveis og legge ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive