Gå til innhold

whiplazh - bildetråd


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

Tenkte jeg også kunne lage en bildetråd i og med at jeg oppdaget denne delen av forumet først nå. :huh:

Av utstyr så går det i Nikon D40 med standardkit-linse og diverse stativ.

Comments and Critics please!

Og som mange andre har jeg jo tatt noen bilbilder opp igjennom, så tenkte jeg kunne starte første posten med noen av disse. ;)

DSC_0079-2.jpg

DSC_0087-1.jpg

DSC_0153-2.jpg

På disse bildene over her har jeg overdrevet kontrastbruken litt for å få frem dybden som var i bilen. Disse er tatt ved Nestlé i Hamar og på hedmarkstoppen.

DSC_0237-2.jpg

DSC_0204-1.jpg

DSC_0062-3.jpg

DSC_0033-4.jpg

DSC_0213-1.jpg

Disse har dere vel sett før tror jeg. Planen var at noe av det skulle bli salgsbilder - og det ble det. Her brukte jeg en industrivifte som stativ, hehe. Tanken var og få frem noen "annerledes" salgsbilder enn gjennomsnittet på det norske markedet.

DSC_0089.jpg

Omtrent her snudde Bernhard når han skulle hjem fra jubileumstreffet til VACN på Rudskogen i år. Jeg gikk mot min egen bil når jeg syns den sto så fint til.

Også over til noen naturbilder, mics, whatsoever.

DSC_0019-2.jpg

DSC_0016-3.jpg

DSC_0017-2.jpg

DSC_0022-1.jpg

Dette er i Sverige. Her har jeg lekt endel med effekter osv for å bli kjent med nye muligheter i PS. Noe er drøyt overredigert - og det er jeg fullstendig klar over! :)

DSC_0207.jpg

DSC_0216-2.jpg

DSC_0386.jpg

Her kommer jeg nok til å være endel ettersom bilpleie sklir litt bort fra meg i og med at militæret har fått blod på tann. Jeg drar inn til Madla i Stavanger for å bli gakk-gakk i marinen. Kameraet skal jeg ha med meg, men det blir værre med xxx kg bilpleieprodukter. :(

Over og ut for denne gang, Kenneth.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Kenneth Nilsen
Du er utrolig dyktig til å ta bilder Kenneth, det skal du ha! Jeg er storimponert!

Håper jeg også kan bli like flink en gang :)

Tusen takk! :)

Hah, ikke skryt meg opp i skyene - jeg kan risikere og bli cocky! :P

Pene bilder dette her :) Likte godt både de av audien og BMWen ;)

Takk takk. Ble greie de, ser det er mye jeg kunne gjort annerledes - ære være etterpåklokhet!

Råflotte bilder Kenneth :)

Tusen takk Bo, driver med bilder av en viss RS4 om dagen jeg. :blink:

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja!! Mange kanon gode bilder må jeg si!

Begynner fra toppen med bilde 1, dette bildet likte jeg veldig godt og har lite å utsette på det. Synes hele bildet var knall bra! Men er det noe som ikke helt stemmer med toppen av pipa? Resten var knall bra!

Bilde nr 2. Du får fram ett knall bilde av Audien her, men jeg synes himmelen samt veggen er overeksponert her, og gjør bildet i overkant lyst.

Bilde nr 3. Knall bilde! Skal jeg være pirkete, så ville jeg fjerna den benken bak bilen, men det er det eneste jeg har å utsette ;)

Som du skriver til nå, så har du overdrevet kontrastbruken, men jeg synes av og til at det kan gi en stilig effekt. Den synes jeg du har fått fram på bilde nr 1 på en tøff måte!

Okei.. Vi må videre ;)

Bilde nr 4. Synes jeg var knall, egentlig ikke noe å utsette på det ;)

Bilde nr 5. Ble for mye undereksponert etter min smak. Du mister fokus på bilen, og trappa blir fokuspunktet.

Bilde nr 6. Knall bra bilde!! Har overhode ikke noe å utsette på det! Likte det knall godt!

Bilde nr 7. Gir meg lite, litt for rotete bakgrunn, og for mye å forholde seg til.

Bilde nr 8. Flott stemning i bildet og bra eksponert på alle måter!!

Bilde nr 9. Knalltøft bilde av bobla! Kunne ønsket meg en himmel med mer rivininger i? Men for all del, knall bilde!!

Landskapsbildene dine likte jeg alle sammen! Er ikke noe å utsette på de! Hadde spesielt sansen for det siste bildet i denne serien, selv om himmelen er i det lyseste laget, men som du skriver så er de redigert en del ;)

Parasoll bilde var knall stilig, egentlig som hentet fra en katalog! Skulle jeg være litt pirkete så hadde jeg croppa bildet slik at solsengene ikke ble med.

Nest siste bildet, var fin stemning i! Ikke noe å utsette her!

Aller siste bilde var bra, men hadde fjernet det aller nederst på bildet.

Håper dette var en konstruktiv kritikk, dersom du føler det annerledes så gi beskjed! Hadde vært spennende å vite hva du bruker av linser når du fotograferer.

Ha en fortsatt fin natt!! Har forresten vært på Madla selv. Artig plass det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Woho, kritikk! :D Og skryt! :D

Mange takk for tilbakemeldinger, det gir meg noe å jobbe med - fantastisk. Jeg ser ting nå som jeg ikke har tenkt på før, sånn som du refererer til bilde nr. 7. Jeg syns bilde nr. 7 er bra, men skjønner andres oppfattelse når du forklarer det sånn - og det blir satt pris på! :) Forøvrig ble bilde nr. 5 undereksponert med et budskap om en mystisk bil. Det er i utgangspunktet ikke sånn, men redigert i PS. Batmobile eller noe. :P

Tusen takk Lahega, morsomt og høre - samt det å se mine egne bilder fra et annet perspektiv.

Countdown til Madla nå. Bilen blir satt bort i oppvarmet garasje osv. God natt - jobb om 3 timer. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Hah, ikke skryt meg opp i skyene - jeg kan risikere og bli cocky! :P

Takk takk. Ble greie de, ser det er mye jeg kunne gjort annerledes - ære være etterpåklokhet!

Tusen takk Bo, driver med bilder av en viss RS4 om dagen jeg. :blink:

Du gjør det ja? :D Hehe, ikke legg for mye i det da...Kommer sikkert mer til sommeren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hans Marius
Kenneth Nilsen

Tusen takk! :)

Tommy, det er lagt på en liten vignett! HEHE.

Tok også noen av en Golf MK2 16v som Andrè fikset litt på her.

bilde.jpg

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...