Gå til innhold
Myron

Stygg nøkkelripe i dør. Hvordan burde den fikses?

Recommended Posts

Myron    1
Myron

Sannsynsligvis en idiot som syns at bilen min manglet en ripe.

Den er dyp. Ikke bare hekter neglen, men det føles nesten som du kan tre den inn i ripa... :wacko:

For mitt utrente øye ser det ut som den går ned til grunningen, men etter å ha sett bildet med blits blir jeg litt usikker, bare litt.

https://www.dropbox.com/s/kpvdn9q8ur5jaw0/2013-06-08%2011.39.59.jpg

https://www.dropbox.com/s/82a5vb46e2jbe44/2013-06-08%2011.40.41.jpg

https://www.dropbox.com/s/icgejans18fc347/2013-06-08%2011.40.56.jpg

Jeg var innom en lakkerer, men han mente at jeg måtte lakkere hele døren. Han vil selvfølgelig tjene penger. Godt mulig han har rett, men tenkte jeg skulle høre med godtfolket her først.

Jeg har en flekklakk fra fabrikkant med korrekt lakkfarge og en med klarlakk. Jeg har ikke tilgang på noe spesielt utstyr, men hvis jeg tar det med meg og gir instruksjoner kan jeg sikkert få lakkereren til å gjøre det under oppsyn.

Jeg tar i mot alle gode råd med takk. Siden jeg sitter i en liten by i Afrika, ja, er det begrenset hvor flink selv lakkereren er og jeg er livredd for at fargen blir feil, eller at han ikke legger klarlakk, etc. Så at han skal hellakkere døren er absolutt siste utvei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg ville fått noen som kan maskinpolering til å forsøke å dempe ripen nok til at den ikke plager deg.

Går du for lakkprosjektet ditt, er den lakken du har best til innendørs bruk på pynteting og slikt. Du trenger 2-komponent lakk med herder i, slik profesjonelle lakkerere bruker. Da kan lakkfyllingen greit våtslipes og poleres opp igjen.

Si at du kun vil betale for en liten skvett lakk som lakkerer blander til å fylle igjen ripen. Det blir ikke like pent som å lakkere døren, og langt styggere enn om det er mulig å dempe ripen med maskinpolering. Kanskje blir det penere på noen meters avstand enn slik det er nå, HVIS lakken legges pent nok. ;)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Myron    1
Myron

Jeg ville fått noen som kan maskinpolering til å forsøke å dempe ripen nok til at den ikke plager deg.

Går du for lakkprosjektet ditt, er den lakken du har best til innendørs bruk på pynteting og slikt. Du trenger 2-komponent lakk med herder i, slik profesjonelle lakkerere bruker. Da kan lakkfyllingen greit våtslipes og poleres opp igjen.

Si at du kun vil betale for en liten skvett lakk som lakkerer blander til å fylle igjen ripen. Det blir ikke like pent som å lakkere døren, og langt styggere enn om det er mulig å dempe ripen med maskinpolering. Kanskje blir det penere på noen meters avstand enn slik det er nå, HVIS lakken legges pent nok. ;)

Takk for godt svar!

Jeg skal se om jeg ikke kan finne noen med en maskin, godt håndlag og greie produkter som kan dempe den litt for meg, og se om den blir til å leve med.

Hvis ikke må jeg langt av gårde for å kanskje finne noen som kan hellakkere døren.. Dyrt og tidkrevende. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig